Gå til innhold

Stressa hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer aldri å slappe av ordentlig.

Jeg er ikke 45 år i full jobb, har mann og tre unger å ta meg av.

Nei, jeg er vgs-elev og har egentlig bare meg selv å tenke på. Allikevel er jeg så stressa, fordi jeg føler at jeg har ting hengende over meg hele tiden. Selv om jeg egentlig ikke har noe fullere timeplan enn andre på min alder.

Hvordan skal jeg klare å slappe av?

Jeg stresser mye med skolearbeidet. Hvis jeg vet at jeg skal ha en prøve om 3-4 uker begynner jeg allerede å stresse. Når det er flere prøver i nærmeste framtid, blir jeg enda mer stressa. For da vet jeg at jeg må lære mye på kort tid.

I dag er jeg også stressa, selv om det er helg. Skal feire bursdagen til broren min. Jeg er stressa fordi jeg må dusje, gre hår, pynte meg og sånn før gjestene kommer. Også må jeg sende noen viktige mailer i skolesammenheng. Jeg stresser også fordi jeg snart skal til moren min, og må derfor pakke sakene mine (foreldrene mine er skilt).

En gutt i klassen min sier jeg må slappe av litt. Men jeg klarer ikke. Han tar skolen heeeelt med ro, men da går det jo ikke noe bra!

Ah, hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:bond:
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i stresset ditt. Er også skilsmissebarn, og det tilførte meg MYE stress i hverdagen. Når jeg flyttet hjemmefra ble jeg mye mer avslappet, for da fikk jeg alt på ett sted og slapp denne evige flyttingen.

Hvorfor er det viktig for deg å gjøre det veldig bra? Har du noen mål, hva vil du etter videregående? Kan du senke kravene til deg selv?

Vil anbefale deg å starte å trene, det hjelper mye mot stress! :)

Skrevet

du må få noen til å sette ting i perspektiv for deg. Jeg blir satt på plass av Ingen Grenser :rodmer:

Her er tvserien på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...