Gå til innhold

Hvor mye klor?


SusanneGullet

Anbefalte innlegg

Den hvite soffaen vår begynner og se ut som en grisebinge. :fnise: Utrolig skitten.

Tenkte jeg skulle vaske den med klor i maskina.

Men hvor mye klor skal jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, datt ut da jeg ble sittende og tenke på hvordan du skulle få hele sofaen inn i vaskemaskina. :fnise:

Tror det holder med et par deciliter ren klor til et treseters-trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, datt ut da jeg ble sittende og tenke på hvordan du skulle få hele sofaen inn i vaskemaskina. :fnise:

Tror det holder med et par deciliter ren klor til et treseters-trekk.

:fnise:

Det hadde tatt seg ut det. Hadde vært enkelt om man hadde hatt en så stor vaskemaskin :fnise:

Så mye? Synes det hørtes mye ut jeg :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på det er mye vann som går gjennom en vaskemaskin i løpet av en vask. Når jeg kloret et par t-skjorter for noen år siden, hadde jeg en tilitersbøtte med vann og en kork klor, til to små t-skjorter.

Du har et digert sofatrekk, en vaskemaskin med 50 liter vann pluss sikkert enda mer, to deciliter burde være relativt riktig. Men hell kloren i vaskemiddelskuffen, ikke rett i trommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må du huske eddik i skyllemiddelskuffen. En kork eller to er nok, men den er viktig for å stoppe kloringsprosessen, både med tanke på stoffet og på gummilster i maskinen.

:heks;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og, ikke vask mørke klær i neste vask, i tilfelle det ligger noen dråper klor igjen i maskinen/doseringskammeret. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...