SusanneGullet Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Den hvite soffaen vår begynner og se ut som en grisebinge. Utrolig skitten. Tenkte jeg skulle vaske den med klor i maskina. Men hvor mye klor skal jeg bruke?
Minya Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Sorry, datt ut da jeg ble sittende og tenke på hvordan du skulle få hele sofaen inn i vaskemaskina. Tror det holder med et par deciliter ren klor til et treseters-trekk.
SusanneGullet Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2012 Sorry, datt ut da jeg ble sittende og tenke på hvordan du skulle få hele sofaen inn i vaskemaskina. Tror det holder med et par deciliter ren klor til et treseters-trekk. Det hadde tatt seg ut det. Hadde vært enkelt om man hadde hatt en så stor vaskemaskin Så mye? Synes det hørtes mye ut jeg
Minya Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Du må huske på det er mye vann som går gjennom en vaskemaskin i løpet av en vask. Når jeg kloret et par t-skjorter for noen år siden, hadde jeg en tilitersbøtte med vann og en kork klor, til to små t-skjorter. Du har et digert sofatrekk, en vaskemaskin med 50 liter vann pluss sikkert enda mer, to deciliter burde være relativt riktig. Men hell kloren i vaskemiddelskuffen, ikke rett i trommelen.
Brunhilde Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Og så må du huske eddik i skyllemiddelskuffen. En kork eller to er nok, men den er viktig for å stoppe kloringsprosessen, både med tanke på stoffet og på gummilster i maskinen. :heks;
SusanneGullet Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2012 Takk skal dere ha Da blir det ren soffa
acna Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Og, ikke vask mørke klær i neste vask, i tilfelle det ligger noen dråper klor igjen i maskinen/doseringskammeret. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå