Gå til innhold

Hvor mye klor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den hvite soffaen vår begynner og se ut som en grisebinge. :fnise: Utrolig skitten.

Tenkte jeg skulle vaske den med klor i maskina.

Men hvor mye klor skal jeg bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte dytt :)

Skrevet

Sorry, datt ut da jeg ble sittende og tenke på hvordan du skulle få hele sofaen inn i vaskemaskina. :fnise:

Tror det holder med et par deciliter ren klor til et treseters-trekk.

Skrevet

Sorry, datt ut da jeg ble sittende og tenke på hvordan du skulle få hele sofaen inn i vaskemaskina. :fnise:

Tror det holder med et par deciliter ren klor til et treseters-trekk.

:fnise:

Det hadde tatt seg ut det. Hadde vært enkelt om man hadde hatt en så stor vaskemaskin :fnise:

Så mye? Synes det hørtes mye ut jeg :lete:

Skrevet

Du må huske på det er mye vann som går gjennom en vaskemaskin i løpet av en vask. Når jeg kloret et par t-skjorter for noen år siden, hadde jeg en tilitersbøtte med vann og en kork klor, til to små t-skjorter.

Du har et digert sofatrekk, en vaskemaskin med 50 liter vann pluss sikkert enda mer, to deciliter burde være relativt riktig. Men hell kloren i vaskemiddelskuffen, ikke rett i trommelen.

Skrevet

Og så må du huske eddik i skyllemiddelskuffen. En kork eller to er nok, men den er viktig for å stoppe kloringsprosessen, både med tanke på stoffet og på gummilster i maskinen.

:heks;

Skrevet

Takk skal dere ha :)

Da blir det ren soffa :)

Skrevet

Og, ikke vask mørke klær i neste vask, i tilfelle det ligger noen dråper klor igjen i maskinen/doseringskammeret. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...