Gå til innhold

Har lært mye av Anders Behring Breivik.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke mye som fungerte den dagen i sommer, politiet sviktet på alle måter. Det som kommer frem er jo at Norge ikke har vært forberedt på krisehåndtering og terroranslag, politiet har jo bare blitt bygget ned, noe som er helt uforståelig med tanke på utviklingen av kriminelle saker de siste årene. Naiviteten lenge leve!

Storberget gikk, at han brukte en annen unnskyldning er jo bare spill for galleriet!

Janne Kristiansen fikk mye pes som til slutt endte opp i at hun tabbet seg ut og gikk.

Alt dette kom jo i kjølvannet av det som skjedde i sommer.

At ingen av instansene eller politikkere tar selvkritikk etter det som skjedde er utrolig.

Jada, jeg vet det bare er en gjerningsmann, men han fikk jo fritt leide til alt han ville. Han er jo selv overrasket over hvor lett operasjonen (som han kaller det) gikk den dagen. Og bare det at han selv ringer politiet 2 ganger (når han til slutt kom igjennom) for å overgi seg sier jo det meste. Han hadde regnet med at han hadde rundt 30 min. på seg før han ville bli pågrepet på Utøya, men neida, ingen politi eller Delta før rundt 70 min. etter massakren begynte. Helt ufattelig!

jeg ser ikke poenget ditt i det store og hele her?

bare fordi at noen hadde det tungt i tiden etterpå, og fordi politiet ikke var godt nok forberedt, så burde breivik bli topp-politiker i norge? ønsker du krig eller?

At sånne ting skjer er fælt, men jeg vil heller si at folk ble mer oppvakte, og lærte noe av dette. Hva man kan gjøre for å hindre at sånne ting kan skje i fremtiden.... Ikke at Norge gikk totalt i grus....

Mener du kanskje at Osama skulle fått rett til å ta over USA eller noe? Eller at Hitler burde ha vunnet krigen?

Bare fordi de fucka opp for noen/mange mennesker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du synes altså det er en glimrende idé at han skal styre Norge. Og å sperre etnisk norske kvinner inne i fødselsfabrikker og/eller hente ut eggene deres med tvang og bruke surrogatmødre tvangsimportert fra den tredje verden, for å øke andelen etnisk norske borgere. Hvis du er kvinne, så regner jeg med du melder deg frivillig?

Bare spør, for å danne meg et bilde av hvordan det står til med hjernen din.

Eller er det sånn at du ikke har satt deg inn mer enn en brøkdel av ABBs (publiserte) oppfatninger, før du bestemte deg for å erklære deg selv som likesinnet?

Deler ikke hans kvinnesyn! Men jeg skjønner hvordan/hvorfor det har oppstått for hans del.

Skrevet (endret)

Det er ikke til å stikke under en stol at mannen sitter på masse kunnskap om bl.a. historie og politikk, både innenriks og utenriks. Har lest det meste jeg kan komme over av artikler/info om ABB, har selvfølgelig også lest store deler av manifestet hans.

Han har hvertfall fått meg til å bli enda mer engasjert i politikk og jeg har lært veldig mye av å lese om hva han har skrevet på diverse nettfora og i manifestet sitt. Har alltid hatt mine bestemte meninger, men nå har alt fått et annet og større perspektiv.

Synd han gjennomførte det grusomme som skjedde 22.7. Han burde heller fortsatt innen politikken, da han tydeligvis kan snakke godt for seg, har mye kunnskap og virker som en god retorikker. Han kunne nok fått mange tilhengere da vi er flere i dette landet med samme oppfatning som ham (utenom det han gjorde den fatale fredagen).

Skulle gjerne ha truffet ham og diskutert politikk!

Det er vel ingen som har ødelagt mer for saken Anders Behring Breivik "kjemper for" enn ham selv hvis det er riktig å oppfatte det som at hans hovedanliggende er å kjempe mot masseinnvandring. Innvandringsforkjemperne har i årtier lykkes i å gjøre motstand mot massennvandring til et politisk tabustandpunkt og synet på dagens masseinnvandring er gjort til selve distinksjonen mellom de onde og de gode i vestlig politikk. Dette har innvandringsforkjemperne lykkes svært godt med, og her hjemme har Frp i praksis fått eiendomsretten til en alternativ innvandringspolitikk. Noe partiet selvsagt har vunnet utallige stemmer på, men noe som samtidig passer innvandringsforkjemperne godt, for så lenge det er umulig å stå for et annet syn hvis du som ung politiker skal ha en fremtid i et av de andre partier, vil innvandringsforkjemperne ha styringen på norsk innvandringspolitikk. For selv om et flertall i folket skulle være for en annen politikk akkurat på dette området, vil Frp aldri få rent flertall på Stortinget.

Dette blir som om poltikerne hadde avvist å ha folkeavstemming om norsk EU-medlemskap og det bare var ett parti, f.eks Senterpartiet som var erklært imot, mens alle de andre var for. Selv i en slik situasjon ville Senterpartiet neppe fått rent flertall ved det avgjørende stortingsvalget, og dermed ville Norge blitt medlem i EU selv om flertallet i folket var imot. Det vil nok aldri bli slik at alle som er mot EU-medlemskap stemmer Senterpartiet, og på samme måte vil det heller aldri bli slik at alle som ønsker en helt annen innvandringspolitikk vil stemme Frp. Politikken handler tross alt om mer enn én sak. Derfor har innvandringsforkjemperne vunnet på alle fronter frem til i dag, og mitt lille håp, noe jeg luftet i en tråd før jeg dro på sommerferie, var at klimaet etter hvert skal endres slik at det kan bli litt mer rom for alternative syn også innad i de andre partier, altså en slutt på stigmatiseringskulturen som har vært effektivt brukt for å ramme de som har "feil" syn i innvandringsspørsmål. Her er et innlegg jeg skrev 14.juni, altså en drøy måned før det fatale som skjedde 22.juli:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=567506&view=findpost&p=9350961

Anders Behring Breivik er i praksis innvandringsforkjempernes beste venn og nyttige idiot. Han har gitt dem rett i stigmatiseringen av de med "feil" syn på masseinnvandring. Etter 22.juli kan vi se langt etter den utviklingen jeg etterlyste i innlegget jeg her linker til.

Så kan man selvsagt mene hva man vil om personen Anders Behring Breivik. Når en mann står helt alene og hates intenst av et helt folk, er det en menneskelig psykologisk effekt som gjør at noen hver kan føle et snev av sympati, kall det et invertert stockholmssyndrom eller hva du vil, det er ikke så vanskelig å se at gutten har sine sympatiske sider og føle en viss medynk med ham. På tross av det grusomme han har gjort. Men det forandrer altså ikke at han er mer verdt for innvandringsforjemperne enn alle landets innvandringsvennlige organisasjoner til sammen.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Skrevet

Deler ikke hans kvinnesyn! Men jeg skjønner hvordan/hvorfor det har oppstått for hans del.

Hvordan/hvorfor har det oppstått for ham?

Skrevet

Håper for din del at det er mer du ikke deler av hans syn på diverse saker og ting.

Så hvorfor velger du da ham som yndet meningsfelle? Hvorfor ønsker du ikke heller å snakke tanker med noen som ikke har et overordnet syn du ikke deler?

Kom ihvertfall ikke og spill overrasket over at mange ser en tydelig underliggende perversitet i din fascinasjon.

• Liker 1
Skrevet

Så kan man selvsagt mene hva man vil om personen Anders Behring Breivik. Når en mann står helt alene og hates intenst av et helt folk, er det en menneskelig psykologisk effekt som gjør at noen hver kan føle et snev av sympati, kall det et invertert stockholmssyndrom eller hva du vil, det er ikke så vanskelig å se at gutten har sine sympatiske sider og føle en viss medynk med ham. På tross av det grusomme han har gjort. Men det forandrer altså ikke at han er mer verdt for innvandringsforjemperne enn alle landets innvandringsvennlige organisasjoner til sammen.

Hvilke sympatiske sider tenker du på?

• Liker 1
Skrevet

nei, men (hvis du er ts?) hvorfor burde han da bli en politiker? Det synet han har på kvinner er visstnok veldig viktig for ham, og hadde han blitt fks statsminister, så kunne vi nok sett langt etter høyt utdannede kvinner...

Jeg tror i det hele tatt vi kunne sett langt etter høyt utdannede mennesker.....

Og et land der minst halvparten av innbyggerne er uten utdannelse blir bare helt skrudd, spør du meg! Jeg vet ikke med deg....

Skrevet

Skrevet

Hvilke sympatiske sider tenker du på?

Jeg så jo blant annet intervjuene med hans far og stefar, og stefaren hadde mye godt å si om gutten, han hadde vært en både høflig, vennlig og pålitelig og redelig gutt såvidt jeg forstod. Det er for øvrig ikke minst dette at han nå står helt alene og hates intenst av et helt folk som nok kan bidra til å vekke et snev av sympati i noen hver. Som sagt, et slags invertert stockholmssyndrom. Han utgjør jo ikke lenger noen trussel, og da er det lettere å føle medynk med ham. Men dette er et helt underordnet punkt i innlegget mitt, så jeg ber deg ikke henge deg for opp i det.

Skrevet

Jeg så jo blant annet intervjuene med hans far og stefar, og stefaren hadde mye godt å si om gutten, han hadde vært en både høflig, vennlig og pålitelig og redelig gutt såvidt jeg forstod. Det er for øvrig ikke minst dette at han nå står helt alene og hates intenst av et helt folk som nok kan bidra til å vekke et snev av sympati i noen hver. Som sagt, et slags invertert stockholmssyndrom. Han utgjør jo ikke lenger noen trussel, og da er det lettere å føle medynk med ham. Men dette er et helt underordnet punkt i innlegget mitt, så jeg ber deg ikke henge deg for opp i det.

Fra TS, du skriver mye bra!

• Liker 1
Skrevet

Fra TS, du skriver mye bra!

Takk for det.

Skrevet

Hvordan skulle han være politiker når han ikke tror på demokratiske virkemiddler ?

• Liker 2
Skrevet

Hvordan/hvorfor har det oppstått for ham?

Fordi kvinner i den vestlige verden lever i et velferdssamfunn, er selvstendige og ikke avhengig av å ha en mann for å klare seg i livet. Vi forkuserer på utdannelse og jobb, noe som igjen gjør at familie/barn kommer i andre rekke. Det igjen fører jo til at fødselsraten går ned, mens innvandrer-kvinner som oftest er avhengig av mann/familie og de får mange barn. Fortsetter den utviklingen med masse-innvandring og at de formerer seg i hopetall (som de gjør) bli vi etnisk norske i mindretall til slutt. Det er dette Anders er bekymret for og derfor mener han at familielivet fungerte best på 50-tallet. Da var mor hjemme og tok seg av familien, ikke minst fikk barn. Så det er for å forhindre at vi blir i mindretall i vårt eget land at disse idèene hans tok form.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan skulle han være politiker når han ikke tror på demokratiske virkemiddler ?

Med fare for å gjenta meg selv: Han var politisk engasjert lenge før terroren og hadde sine meninger som mange deler med ham.....før han "bikket over" og ble ekstrem i sin tankegang!

• Liker 2
Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv: Han var politisk engasjert lenge før terroren og hadde sine meninger som mange deler med ham.....før han "bikket over" og ble ekstrem i sin tankegang!

Du tror det bare er å spole tilbake til de meningene han eventuelt hadde lenge før terroren, og ignorere det faktum at han nå står for alt han har ment etter at han "bikket over" og ble ekstrem i sin tankegang?

Skrevet

Alldeles ikke!

Som tråden på dette vi diskuterer her sier: Har lært mye av ABB. Kanskje du skulle lest første innlegget mitt.

Skrevet

Håper for din del at det er mer du ikke deler av hans syn på diverse saker og ting.

Så hvorfor velger du da ham som yndet meningsfelle? Hvorfor ønsker du ikke heller å snakke tanker med noen som ikke har et overordnet syn du ikke deler?

Kom ihvertfall ikke og spill overrasket over at mange ser en tydelig underliggende perversitet i din fascinasjon.

Nå diskuterer jeg f.eks politikk både med meningsfeller og motstandere av det jeg står for.

Skrevet

Jeg ser du forsatt ikke klarer å skille mellom meninger og handlinger?

Jeg har ingen problemer med det. Men du ser fortsatt ikke ut til å skjønne at man ikke trenger å være så veldig "PK" for å synes det er litt betenkelig at noen av dere blir helt yre og gale av en massemorder dere ikke kjenner annet enn gjennom det faktum at han er en sinnsyk massemorder.

• Liker 4
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg syntes det var rimelig åpenbart ut fra det oppkoket av et manifest at fyren ikke akkurat er verdens mest reflekterte person. Skjønner ikke at noen får ut av det at han er intellektuell/intelligent, dere kan virkelig ikke ha lest mye i deres liv.

• Liker 6
Skrevet

Jeg syntes det var rimelig åpenbart ut fra det oppkoket av et manifest at fyren ikke akkurat er verdens mest reflekterte person. Skjønner ikke at noen får ut av det at han er intellektuell/intelligent, dere kan virkelig ikke ha lest mye i deres liv.

Nei, men det er vel nettopp det som er kjernen. :) To av Breivik-fansen her er 17 år (eller var det 17,5 år?). Jeg tipper at mangel på sammenligningsgrunnlag er en del av det som gjør at de tror mannen er en "intellektuell kapasitet av dimensjoner". De lar seg imponere av stor ord, men mangler kunnskapen til å gjennomskue ham og se manifestet for hva det er.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...