Gå til innhold

Hva lager du av avokado?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget avokado, du verden så utrolig godt :D Jeg liker å lake det med litt sitronsaft, salt, pepper, og bruker det til alt mulig. Som smør på skiven, som dipp til potetgull, litt tilbehør til middag, slafs. Hva liker dere å bruke det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker avokado! :rodmer: Med chilensk pappa har jeg spist det så lenge jeg kan huske... Vi pleier å mose det med bittelitt olje og salt og ha på brødskiva, gjerne med et annet salt pålegg som skinke eller salami. Dessuten er det helt fantastisk på taco, naturell eller som guacamole, i salater, som tilbehør til annen middag, som dipp til nachos... Jeg bruker det også på laksenigiri når jeg lager sushi.

NAM!

Skrevet

Tilbehør til laks! Helt uslåelig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager ansiktsmaske :fnise:

Skrevet

Jeg lager ansiktsmaske :fnise:

Oooh, kan je først smøre den i trynet, så spise den? :fnise:

Skrevet

Oooh, kan je først smøre den i trynet, så spise den? :fnise:

Har ikke prøvd, men hvem vet. Pleier å ha den på i 20 minutter, og smørja ser ikke så veldig apetittelig ut etterpå :fnise:

Skrevet

Spiser den ofte helt naturell ut av skallet, nammm! :) Ellers bruker jeg den gjerne på skiver med en god salami/ spekeskinke og ridderost (med tomat, pepper og litt godt salt).

En annen veldig enkel middagsfavoritt er kokt fullkornspasta, blandet med en boks fetaost med oliven og hvitløk, en avocado i biter, samt litt revet parmesan og veldig gjerne litt soltørkede tomater (utvannet i vann eller olje). Krydre med salt og pepper. En av mine favorittmiddager faktisk! :jepp: Og den er ferdig på den tiden det tar å koke pastaen! :)

Skrevet

Spiser det enten i salat, lager guacamole, eller har sammen med skinke og pepper på knekkebrød/brødskive.

Skrevet

Avocado, tomat, rødløk, fetaost (gjerne den i lake) og oliven som tilbehør til lamme- eller svinekoteletter.

Gjest Caitlin
Skrevet

Avacado, reker og rømme er fantastisk herlig sammen :jepp:

Eller avacado og kokt egg på brødskiva med et dryss pepper over :5:

Skrevet

Du kan lage en mouse av avokado, litt rømme, sitron/lime, sukker, salt og pepper.

Ha det til japansk mat, tilbehør til sushi eller inni makirull.

Eller ved siden av japanskinspirert laks :)

Har tidligere lagd "pomfri" av ris med laks og avokadomouse, det var veldig velsmakende :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan lage en mouse av avokado, litt rømme, sitron/lime, sukker, salt og pepper.

Ha det til japansk mat, tilbehør til sushi eller inni makirull.

Eller ved siden av japanskinspirert laks :)

Har tidligere lagd "pomfri" av ris med laks og avokadomouse, det var veldig velsmakende :)

Hvis jeg har litt gammel avokado som jeg må bruke opp så lager jeg avkadomouse. Har det som tilbehør til laks. Jeg spiser ikke potet eller ris, så dette gir en ganske fin balanse i måltidet. Også er det utrolig mettende :)

Skrevet

Spiser ofte denne salaten: 1 avokado, 1 tomat, litt rødløk, isbergsalat, fetaost og reker. Saft av 1/2 lime, litt sort pepper og frisk koriander om jeg har. Mmmmm :)

Skrevet

Hvis jeg har litt gammel avokado som jeg må bruke opp så lager jeg avkadomouse. Har det som tilbehør til laks. Jeg spiser ikke potet eller ris, så dette gir en ganske fin balanse i måltidet. Også er det utrolig mettende :)

Enig! Sporer litt av her nå, men hvis du liker laks godt så anbefaler jeg å kutte små topper av blomkål, steke i olivenolje, ha oppi rosiner, tørka aprikos/fersken eller andre tørka frukter, samt hakka mandler(eller andrenøtter), honning i slutten og litt smør, salt og pepper! Å toppe med granateple! Har forelsket meg helt i den retten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...