Gå til innhold

Dyneproblem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Håper det er noen erfarne fruer som har noe tips til meg ang. dyna mi. Dyna mi er sydd i sånn rutete mønster. Hun dama i butikken mente at det var best fordi da kom ikke dunet til å samle seg opp på ett sted i dyna. Men det hjelper jo lite når jeg hver morgen våkner opp av at dyna mi ligger i en stor klump inni dynetrekket. Så er det noen her som har noe tips til hvordan jeg kan få dyna mi til å ligge der den skal ligge inni dynetrekket?

Jeg sover ikke spesielt urolig eller noe, og dette skjer KUN med min dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjedde alltid med meg da jeg var yngre, så jeg festa sikkerhetsnåler i alle hjørnene. Var bare noen få ganger jeg ble vekket av at det stakk, men etter hvert begynte jeg å klemme sammen åpningen på nålene slik at det skulle mye til for å åpne dem :)

Aner ikke når problemet gav seg, men det skjer i alle fall ikke nå lenger. Men så skal det også sies at jeg har slutta å våkne frysende fordi dyna ligger i hagen tre etasjer lenger nede, og det skjer heller ikke at jeg våkner inni dynetrekket sånn som før. Tror jeg har blitt en kjedelig sover :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det problemet med sateng... eller bomullsateng. Synd egentlig, for bomullsateng er utrolig behagelig. Opplever det aldri med rent bomullsengetøy...

Jeg har litt mani selv. Om dyna ikke er helt inn i hjørnet på dynetrekket, da får jeg noia. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt mani selv. Om dyna ikke er helt inn i hjørnet på dynetrekket, da får jeg noia. :sjenert:

Sånn er jeg også. :fnise:

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde stadig vekk da jeg hadde dyne og dynetrekk med forskjellige mål (f.eks dyne 140x200 + dynetrekk 150x220), så kjøp nytt dersom det ikke er riktig størrelse.

Det samme hender innimellom med dynetrekket mitt i flortynn krepp, selv om størrelsen er korrekt. Det er rett og slett så tynt at det ikke ligger stivt nok rundt dyna, slik som tykkere stoffer gjør. Tar jeg tak i kanten for å dra dyna over meg, får jeg ofte bare trekket med meg. Med litt "draing" og "snuing" i løpet av natten, må jeg nesten lete for å finne igjen dyna inni tøyhaugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Walmart solgte små klyper til hjørnene av dyna og sengetrekket.

Var litt mindre risky enn sikkerhetsnåler. Vet ikke hva de heter eller om man finner det i Noreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Dette problemet har jeg aldri värt borti når det kommer til dyna

Og jeg har både dobbeltdyne og enkeltdyne, også noen dynetrekk som er bittelitt for store.

Putene derimot er helt grusomme. Mannen min klarer på et merkelig vis, samle hele puta i det ene hjörne på trekket, eller noen ganger dra trekket av puta.

Kan jo ikke feste med sikkerhetsnåler eller strikker der, for da blir det jo ubehagelig å ligge på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...