Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Rar dag i dag, altså. Virkelig rar. Motstridende følelser. Er på den ene siden kjempeglad og full av forventning og gleder meg til vi skal få prøverørsforsøk! :hjerter2: Og samtidig er jeg så utrolig trist over tapet av min gamle heste-venn, og trøster venninnen min i sorgen over hesten hun har mistet... Det er helt ufattelig at han er borte.. :( Han ble gammel, ville fylt 26 år til sommeren, og han har hatt et lagt og godt liv. Blir rart i stallen nå, når han ikke er der mer. Og den hesten jeg rir er bestevenn med han som er borte, og nesten like gammel, så jeg er spent på å se hvordan hun vil være fremover... Uff...

Så jeg vet ikke hva jeg skal føle i dag... :( :D :( :D :( :D

Alene-kveld i kveld, med en ny DVD jeg ikke har sett, kanskje litt MSN med en venninne. Og så har jeg Anton Berg-marsipanegg! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hulderjenta.

Tusen takk for hilsen i boka mi.

Har ikke fått med meg din gode nyhet før nå... Fantastisk bra! Det blir spennende tider fremover, må jeg si. Håper de har rett alle sammen, og at det ikke blir lengre å vente enn tre måneder! Tror jeg skal tillate meg et aldri så lite :hoppe: sånn på slutten. Er kjempeglad på deres vegne!!

Fortsatt god helg!

Klemmer fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Huldervennen :kyss:

Jammen ble jeg hoppende glad når jeg leste dette med at det nå ikke er lenge før dere får hjelp :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: Tenk at du kanskje sitter der med mage når julen kommer :rosasmil:

Kjente også at tårene kom når jeg leste om den hesten - det å miste dyr er så utrolig vondt og trist.Man blir jo så utrolig glad i dem. :cry:

Tusen takk for nydelig hilsen i dagboka mi - den var bare så søt!

Du er en knuppelupp du vennen :dagensrose:

Stor klem fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:kyss: Håper at du har det bra vennen! Forferdelig trist med hestevennen din...vi har hatt hester selv...Det er grusomt når noen av dem dør....

Tenker på deg..og håper du får en fin søndag!

:kose: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

For en fantastisk nyhet!! :hoppe:

Det var på tide,etter så lenge som prøvere!

Det blir en spennende tid fremover! :)

Utrolig trist med hestevennen din. Det er alltid trist når dyr man er glad i dør.Håper det går bra med deg og venninna di :trøste:

:klem: fra Mrs.Potter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsen, Charmina, Madden og Mrs.Potter! :D

Var akkurat i Lillen sin dagbok - nå ble jeg redd... Håper alt går bra med henne og Hokus og Pokus. Det var så altfor tidlig med fødsel nå. Men det kan jo gå bra! Det håper jeg virkelig... :dagensrose:

Deilig med helg! Synd det er mandag i morgen.. Er i godt humør, synes helgen har vært flott. Tanken på ICSI innen håndgripelig framtid er ufattelig deilig! :D Er ikke så trist lenger heller, men har ikke vært i stallen siden torsdag, så det kommer vel veltende når jeg skal dit igjen. Men det får det bare gjøre, får deale med følelsene etter hvert som de kommer.

Har lånt meg en spennende bok i dag, en sånn selvutviklingsbok. Blir spennende! Har begynt å lese litt i den, og den virker god!

Har bestemt meg for å være ferdigrøykt når april måned er ferdig. Første mai er det helt stopp. Må lage meg en plan. Har jo røykeslutteboken (har klart å slutte med den før), den skal jeg lese om igjen. Gode røykesluttetips mottas med takk (men tips i nedlatende eller bedrevitende ordelag vil jeg ha meg frabedt :tunge1: ) (ikke at Supergirlsene er så veldig nedlatende akkurat... :klem: ) Å slutte å røyke er ikke så himla vanskelig, men å la være å begynne igjen - det er vanskelig. Men jeg har en god motivasjon. :D Huldermannen skal også slutte :Nikke:

God søndagskveld, og god uke!

Ekstra mange tanker sendes til Lillen i kveld... :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Er så enig, så enig Huldra..det er ikke det å slutte som er vanskelig..men å la være å begynne igjen...

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sluttet og så begynt igjen det siste halve året...! :oops:

Som vi har diskutert før..det hjelper så lite å komme med formaninger...en må ville det selv..Og når Huldermannen også skal slutte..ja så kan dere motivere hverandre! Å kysse en ikke-røyker er fantastisk! :wink::ler: Min mann sluttet for ett år siden..jeg holder fortsatt på og leker med tanken! Jeg slutter jo så fort jeg får positiv test..men hvis jeg orker så blir det mye før!..

Har ikke så mange gode råd å komme med..men jeg leste A.Carr boka..og den hjalp meg mye..Og så sørget jeg for å ha masse å gjøre..og prøvde å unngå de situasjonene jeg vanligvis røykte i..! Det kan være god hjelp i å ha slagplaner, slik at når suget melder seg så har du en plan B for aktiviteter! Kanskje jeg kan hjelpe deg med en aktivitetsliste etterhvert! Du lagde jo en sånn fin en til meg!! :) :klem2:

Jeg har stor tro på at du klarer dette Hulderjenta! Vi klarer alt vi vil nemlig...det gjelder bare å ville det nok..! Greit å ha satt en dato da..det pleier å funke bra for min del også det! :tommelsmil:

Herlig å lese at du har det så bra vennen!!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Det er akkurat den boken jeg har også, og refererte til som "røykesluttboken" her oppe. :) Klart vi skal klare å slutte! :Nikke: Har alltid sagt at den dagen jeg blir gravid, har jeg sluttet. Har liksom ikke funnet gode nok grunenr (latterlig, jeg vet det) til å prøve hardt nok til å virkelig klare det før, men graviditet og røyking er utelukket for meg.

Har røykt gjennom hele prøvertiden så langt, med plan om å slutte den dagen jeg tester positivt. Jeg røyker fortsatt, men jeg har bestemt meg for å være ferdigrøykt i forkant av ICSI.

En aktivitetsliste trengs sikkert etter hvert, Madden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke vært her på en stund... ble utrolig glad for å høre at dere skal få hjelp snart! :klem:

Topp nyheter! :tommelsmil:

Tusen takk for oppmuntring i dagboka mi! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen i boka mi! Skammelig lenge siden jeg har skrevet noe i din.... :oops:

Gratulerer så masse med fremgang i prøvingen, nå er det ikke lenge før du sitter med kulen på magen! :klem:

Tenker bare på kjære lillen vår nå, hun er vel midt i sluttspurten nå ifølge Jinx. (leste i lillens dagbok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Mente jeg var innom her og skrev en hilsen til deg...

Men den er iallefall ikke å se.

Så da har jeg nok endten glemt det i farten da jeg leste om lillen eller så har jeg skrevet det et annet sted... :oops:

Men iallefall:

Gratulerer så masse med endelig igangsetting av papirmøllen.

Er så spent på deres vegner. :hoppe:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener, Murmel, Veronal (gratulerer med lille Herman!), Pondusa og Mayamor! :D

Lurer på når vi får noe tilbakemeldning fra IVF-laben....? :sjenert: *utålmodig*

Lurer på om vi får behandling før sommeren, eller om vi må vente til høsten.... Hvis det blir til høsten må vi vel bytte sykehus :klø: , for da har vi flyttet...

Lurer på om det vil klaffe når vi får behandlingen...?

Lurer på om det vil kunne skje naturlig, hvis vi hadde prøvd lenge nok...?

Lurer på om jeg likesågodt skal slutte å røyke allerede nå i det kommende månedsskiftet mars-april i stedet for april-mai...

Lurer visst på en del ting for tiden :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Er innom og følger med..... og takk for hilsen i dagboka mi.

Du får ha lykke til med røykeslutt. Husk å printe inn i hodet ditt at du har sluttet å røyke og ikke at du prøver å slutte.

Jeg sluttet for 14 måneder siden sammen med p.pillene.Og jeg tenkte at jeg hadde sluttet (var det eneste jeg fikk ut av boka)

Forsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
Lurer på om vi får behandling før sommeren, eller om vi må vente til høsten.... Hvis det blir til høsten må vi vel bytte sykehus , for da har vi flyttet...

Skal dere flytte?

Dette må vi få høre mere om... :wink:

Jeg sluttet å røyke 11 mars 2003.

Samme dag som jeg testet positivt med Andreas.

Hadde planer om å slutte tidligere, men klarte det ikke.

Men jeg er ganske stolt av å ikke ha begyndt igjen... :ler:

Dersom du ikke er skikkelig motivert: Glem det!

Tenker du over hvor mye du vil savne røyken

- da vil du nettopp savne røyken.

Tenker du over hvordan du vil glede deg til du ikke røyker

- da er ikke savnet der. Ergo lettere å slutte!

Men jeg må innrømme at enkelte dager har jeg fremdeles lyst på røyk. :oops:

Men bank i bordet: jeg har ikke røykt. Ei planer om det!

Lykke til. Ta det når det passer.

Det går vel ann å ta kontakt med IVF laben...

De av alle skjønner nok at dere er utålmodige...

Jeg jobber ikke der, men skjønner deg fullt ut! :Nikke:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du lurer på mange ting for tiden, det er jo mange ting å lure på!

Masse lykke til med røykeslutten!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom med en skikkelig klem til deg vennen!

Tenker du er like glad for snøen som kom i dag som meg? :roll::tunge1:

HA en super uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Du....vi tar å slutter sammen Huldra!! Siste røykedag for meg blir 31.mars!! Da er det slutt! :Nikke:

Skjønner så godt at det er fortvilt med alle spørsmålene...jeg føler også at jeg blir litt fanget i altformange : Ja-men-hva-om-....ja-men-hva-hvis.....

Utrolig travelt...men sånn er det bare! Vi får håpe at mange av brikkene snart faller på plass...og at resten løser seg underveis!!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Venter, venter, venter, venter og venter på brev i postkassen.... :sjenert: Er skikkelig utålmodig.. Håper vi kan komme i gang FORT, ellers så kan vi godt bare vente en god stund, for det kommer til å skje så mye oppå en annen at det nesten ikke passer å få behandling! :o Jeg mener det ikke sånn som det høres ut, altså. og behandlingen skal vi ha for gravide skal vi bli uansett! :Nikke: Men det er bare det at sommeren svever litt i et vakum, det er så mye som skal skje og selv om planene er klare er ikke alt det praktiske klart. Og når ikke jeg har helt oversikten, så... Er litt smånevrotisk :ler2: Liker å vite hva som skal skje når, men vi tar det som det kommer. Det vil uansett ordne seg, og det blir en spennende tid fremover. Ja, jeg snakker litt ullent nå, men jeg vil at det skal være sånn en stund til. :wink:

Uansett så gleder vi oss utrolig til ICSI-en!!! :hoppe: Huldermannen er like spent som meg, og venter like utålmodig på brev i posten! :kysse:

Tilbake til det ullne så har jeg aldri følt meg så sikker på noe før og det føles så godt!!! Er en sånn som har litt vansker med å bestemme meg. For å sette det litt på spissen, så har jeg alltid likt best å få ting servert liksom, så jeg slipper å ta noe valg.. :oops: Har heldigvis forandret meg litt på det etter hvert, og flinkere skal jeg bli! :Nikke:

Ellers går det i jobb-fortvilelse for tiden. :roll: Har hatt en stor omorganisering på jobb og hverdagen er blitt et rent helvete... Men det vil nok komme seg litt etter litt, det har heldigvis allrede begynt å bli litt bedre. Men jeg har vært så ufattelig sliten i det siste. :( Marertittaktige tilstander på jobb, dårlig søvn pga det, lite overskudd, orker ingenting, sovner på sofaen... Ikke noe kjekt... Det positive er at aldri før har fridager gjort så godt som nå for tiden! :wink:

Takk for hilsener forresten, Lisemor, Mayamor, Cielo, Charmina, Tine og Madden. Setter stor pris på hyggelige hilsener some r kommet siden sist! En stor klem til dere alle! :klem: :klem2: :klem:

Og Madden - tommelen opp for røykekutt 31. mars! Det klarer du!! Selv er jeg utrolig innstilt på 30.april... :sjenert: Tror egentlig jeg må holde meg til det, er redd for å ikke klare det hvis jeg ikke holder meg til planen min... :oops: Men jeg kunne veldig godt tenke meg å sluttet sammen med deg, godt å han noen å dele kampen med! :ler2: Skal jammen ta å psyke meg om litt så jeg kan slutte samtidig som deg. Vi snakkes igjen om dette her ganske snart! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...