Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg glad for å lese at dere har fått en del svar ihvertfall. Høres ut som ting ble litt klarere. :klem2:

Da satser vi bare på at resten ikke tar så lang tid! :tommelsmil:

Sov godt i helga vennen, og God Helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselig PM. :kyss:

Stemmer i med Charmina:

Bare ikke legg ned dagboken din...

Skjønner godt at du ikke har vært her så mye i det siste.

Som lillen leste jeg et litt mer positivt møte sett fra din side (og min tolkning av ditt innlegg) med helsevesnet. Håper magefølelsen stemmer. :klem:

Masse klemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Her sitter jeg, relativt nyoppstått, inne ved PCen, mens solen skinner ute og himmelen er blå! Fy meg! :fy:

Men jeg skal ut litt senere i dag og skal sørge for å få min kvote av lys-underet :ler2: Foreløpig bare nyter jeg en lat søndag morgen :Gjesp:

Takk for hilsen, Lillen :blomst: Ved første KK-timen sa de at fra søknad ble sendt ville det ta ca 4-6 mnd før forsøk er i gang. Nei, ingen spesiell grunn til at vi ikke skal henvises, annet enn at han legen virket tilbakeholden med å gi den behandlingen.. Han fokuserte på hvor unge vi var (25 og 27 er vel ikke SÅ unge i denne sammenhengen..?), hvor raskt folk (generelt) søkte behandling, at det var sjanser for naturlig befruktning hos oss hvis det bare gikk noen år... Men vi skal ha henvisning, så det så! :Nikke:

Ja, det er bare to uker til vi blir henvist videre, Bizzy! :danse: Det er deilig å tenke på! Men også litt rart og litt skummelt. Kanksje blir jeg gravid i høst! :grinele: Fantastisk å tenke på!

Takk for god klem og fin hilsen, Madden :klem2: Selv om jeg alltid har ønsket å slippe det, så går jeg gjerne gjennom IVF/ICSI hvis det er det som må til! :Nikke: Har fått hvile ut i helgen, ja - kanskje litt for mye :roll::ler2:

Ja, noen ting ble klarere, Murmel, men nå har jeg offisielt gitt opp håpet om naturlig befruktning. Eller rettere sagt jeg har gitt opp troen på at det skjer, men ikke håpet om at det kanskje kan skje. Men både Huldermannen og jeg er innstilt på at det er assistert befruktning som må til (selv om vi gjør vårt for å motbevise det... :Hehe: ). Men vi vet at heller ikke det gir noen garanti, selv om sjansene er bra... "Resten" tar ca 4-6 mnd, og da begynner det ordentlige "resten" som først tar ca 9 mnd og så tar resten av livet :ler2:

Skal ikke legge ned dagboken, Mayamor, det har jeg ingen planer om! Men har ikke vært så aktiv i det siste, verken i egen elelr andres dagbøker, men kommer nok sterkere tilbake etter hvert. :D Takk for svar på PM - har bare skrevet en bitteliten hilsen i dagboken din som svar,:klem: Skulle egentlig ikke logge meg på her en gang i dag... Men KG fanger! :ler2:

Ha en nydelig søndag og en god uke alle sammen! Skulle ønske jeg hadde vinterferie, det hadde gjort godt.. Nyt den, dere som har det, så får vi andre stakkarer bare slite videre... *puff*

:ler2: :ler2: :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det var på tide at dere skal få hjelp.

Min søknad er nettop sent om prøverør og vi har "bare" prøvd i 14 måneder,men jeg har en skade som jeg vet har redusert sjangsen for å bli gravid.

Og vi prøver jo frem til vi får prøverør, og da har dere prøvd i 2 og 1/2 år.Det er lenge det.

Lykke til videre. Skal følge med. Kan hende vi får prøverørsbehandling samtidigt.

Vi lykkes snart.

Ha en god uke. Har ikke vinterferie jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare to uker til vi blir henvist videre, Bizzy! :danse: Det er deilig å tenke på! Men også litt rart og litt skummelt. Kanksje blir jeg gravid i høst! :grinele: Fantastisk å tenke på!

:grinele: Helt fantastisk ja!

Så utrolig fint innlegg du har skrevet, jeg ble veldig lettet da jeg leste at du ikke har planer om å stenge boken din!

Håper du får en fin uke i finværet til tross for manglende vinterferie ;)

kjempe- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at det iallefall er folk som behandler dere skikkelig! Tenker masse masse på deg Huldervennen.

Håper du har kost deg i sola i dag!

Varme klemmer fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener, Lisemor, Bizzy og Charmina! Gode klemmer sendes deres vei!

:klem: :klem2: :kose::klem:

Solskinn i dag også! Helt utrolig! :briller: Har vært solskinn hver dag siden, ja faktisk siden lørdag tror jeg..? Mister litt tellingen! :ler2:

I dag har jeg fri, har ingen planer. Eneste planen er å komme meg ut i solen i løpet av dagen. :briller:

Denne syklusen har jeg ikke telt dager, og det har vært så deilig! Vi har hatt sex når vi har hatt lyst (ofte nok, sett ut fra "parringsøyemed"). Ingen EL-testing. Ingen symptomjakt. Har vært godt med en pause! :D Har faktisk klart å ikke ha noe særlig fokus på prøving, og klart å la være å lage meg falske forhåpninger. Kommer til å forsette med det fremover, å ikke følge så voldsomt med, for jeg kjenner at langvarig, nytteløs prøving med slag etter slag i trynet har tæret på kreftene. (Mannen har det også litt sånn, men i mye mindre grad enn meg. Det er jo jeg, og ikke han, som kjenner "rare" ting i kroppen min og begynner å lure på om kanskje....)

Har vært lite KG også denne perioden, for å ikke å "drukne meg" i prøver/graviditetssnakk og fyre opp mine falske håp. Ikke noe vondt ment mot noen av dere, for dere(vi!) er en superduper gjeng som gir så mye støtte og gode ord! :klem: Liker meg godt i gjengen her, og setter stor pris på dere alle sammen! Og det har vært fint å se at det har kommet hilsener her i boken min selv om jeg ikke har vært så aktiv. Men av og til er det godt, og nødvendig, å koble ut litt, og det har det vært for meg nå.

Er i slutten av syklusen nå, og kjenner skikkelig før-mens-murringer. Har kjent det både i går og i dag, så det nærmer seg mens. Måtte sjekke syklusdagen nå, og er på dag 23 i dag. Har ikke registrert noe dag for EL-så jeg vet ikke helt når jeg venter mens, men alt i fra 3-5 dager. Syklusene mine har det siste året holdt seg mellom 25 og 27 dager. Etter mensmurringen å dømme kommer nok mensen i løpet av helgen.

En uke og en dag til KK-samtaletime-nummer-to!! :danse:

Ha en fin torsdag, og på forhånd god helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

har sniklest en del i dagboka di så jeg tenkte jeg fikk legge igjen en hilsen til deg :)

jeg er i samme situasjon som deg når det gjelder baby, og vi er helt i begynnelsen av "prøverørsløypa" så jeg må si jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver..

det er en spennende men tøff prosess så vi får krysse fingrene og håpeat det kommer noe positivt ut av det hele.

ønsker deg lykke til :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vennen

Er på vei under dyna etter en slitsom dag med syke gutter rundt meg :tunge1::ler:

Ville bare gi deg noen slike :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose:

Med håp om at de holder seg og sprer litt glede i helgen som kommer!

Du er unik vennen :klem:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til samtale nå... :hoppe:

Kan bli en kjempefin (og positiv!) måte å starte en evt ny syklus på :Nikke:

Synes du er kjempeflink som har klart å fokusere litt mindre på prøving i det siste. Det krever litt av en...

Jepp, det er en større påkjenning for oss damene, å få mensen syklus etter syklus. Som du sier; det er vi som kjenner det på kroppen... Og at den kroppen din er lei nå, har jeg full forståelse for! Men så er den til gjengjeld mer enn klar for noe nytt og spennende! :wink:

Ønsker deg en kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du henger meg oss her fortsatt, selv om du har min fulle forståelse for at du "kobler litt ut" av og til :klem:

Ønsker deg ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Huldra! Jeg tror det er lurt med en pause fra telling og intensiv prøving...jeg hadde iallefall godt av det før jul! Så kan vi håpe på at vi snart kan få begynne med annen type telling! :wink::)

Det nærmer seg tid for samtale...jeg tenker på deg!

God :klem2: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Det gjør bare godt med en pause innimellom. Det kan bli mye prøve-snakk her inne,så det er ikke rart om man blir litt lei.

Håper du får en kjempefin helg,Hulderjenta! :)

:klem: fra Mrs.Potter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Tror egentlig det bare er sunt med pause herfra innimellom.

Jeg må bare si at da vi var prøvere i 5 år før vi lykkes med Aleksander -ville jeg blitt

småsprø dersom jeg hadde lest så masse om alt og alle andre i prøverperioden...

Den gangen hadde ikke jeg internett.

Høres sjokkerende ut... :o

Hvordan var livet da egentlig...? :ler:

Da vi var prøvere og etter 16 mnd testet positivt med Andreas, fant jeg sg kun 5 mnd før jeg testet positivt.

Har nok spart meg selv for masse frustrasjon ved å ikke ha så lett tilgang på symptomer,

andres IKM, tegn, fokusering på sex og egen sykluss...

Nå er jeg fanget i litt av den samme karusellen desverre.

Andreas er 15mnd.Vi har hatt et håp om å få to tette.

Det blir nå minimum 2 år mellom Andreas og neste.

Men jeg skal ikke klage. Jeg har jo tross alt to flotte gutter! :oops:

Det er mange jeg unner å bli gravide lenge før meg! :Nikke:

Ønsker deg lykke til på KK om 6 dager. :hoppe:

Ha en strålende helg.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Huldra.

Lenge siden jeg har vært innom dagboka di. Spennende med framgang!

Vil bare gi deg en stor :klem: og en :dagensrose: , og ønske deg lykke til på KK!

edea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Oi! Her var mange hilsener siden sist! Takk for gode ord alle sammen!

:blomst: til Sola

:blomst: til Charmina

:blomst: til Lillen

:blomst: til Murmeldyret

:blomst: til Madden

:blomst: til Mrs. Potter

:blomst: til Mayamor

:blomst: til Edea

:D

Venter på mensen nå, kommer mest sannsynlig i morgen. Er visst på dag 27 i dag. Har mensmurring, kjempeømme og kjempeoppblåste pupper. Helt normalt altså.

Ser sånn fram til timen på fredag!!! :danse: 4 dager igjen. Gleder meg sånn, da er vi et hakk nærmere hjelp! :danse: Da er det faktisk bare ventetiden igjen før vi setter i gang! :grinele::hoppe:

I dag har det snødd! :o :grine: Har vært så vårlig i det siste (til tross for kulde), så jeg ble skuffet da jeg våknet opp til snøkaos. Men men, ingen rår over været!

Ellers lite nytt fra Hulderheimen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hulderjenta

Dag 1, PP 25................

Ikke uventet. Like kjipt likevel... :( Ny PP nå i mars, men skal ta det like rolig. Det var godt å ta det med ro, og droppe fokuset på prøvingen. Skal fortsette med det. Men jeg skal nå komme innom her likevel! Forlater dere ikke! :klem:

Takk for hilsen Bizzy og Lisemor! :klem:

Det snør det snør.... Og jeg blør, jeg blør.... :tunge1:

Klem fra Huldra! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg god :klem: jeg, og ønske deg lykke til framover :)

Det blir nok vår tur en dag også skal du se :wink:

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...