Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Bare innom med en trøste-:klem:. Jeg skjønner utrolig godt at du er lei av å bli skuffet gang på gang. Nå håper jeg snart dere får litt hjelp til å få den etterlengtede klaffen!

Og å ta en liten pause for å få tankene over på noe annet kan jo kanskje fungere. Det er i alle fall verdt et forsøk. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Dere er så søte! Takk for alle hilsener! *rørt*

Holder meg bevisst unna KG for tiden, må ha litt avstand til prøveprosjektet. Men en liten oppdatering skal dere få..

Siste nytt:

Purring på urolog-time til mannen (med tanke på Pergo-behandling), de hadde ikke mottatt henvisning fra fastlegen (selv om han hadde sendt!) :o

Tatt kontakt med annen poliklinikk som skal få henvisningen, ventetid ca 3 mnd :o

Jeg har time til UL av eggledere 18. februar, og så har vi time på KK 4.mars. Da skal vi godkjennes for assistert befruktning. :Nikke:

Ellers lite nytt...

Har mistet helt gnisten når det gjelder prøvingen, og får nesten vondt i magen bare av å logge meg på her... Er blitt forvandlet til frøken Bitter-Bitch, men det er nok bare midlertidig..

Ser bare fram til en evt. Pergo-kur til mannen, om det kan gjøre susen, og så ser jeg fram til assistert befruktning. Håper vi er så heldig at vi blir gravid en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold motet oppe, Hulderjenta :klem: En dag blir det vår tur :tommelsmil:

Vet akkurat hvor vanskelig du har det, jeg har ikke akkurat mye pågangsmot om dagen jeg heller...

Men, vi må prøve :wink:

Tenker på deg!

:klem: fra tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med time på KK i mars!!!! Det er jo ikke lenge til! Håper dere kommer fort igang og får hjelpen dere fortjener!!

Tenker på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du blir motløs :trøste:

Helt utrolig at ting skal gå så tregt da :roll:

Håper det kan bli litt fortgang i sakene etter 4. mars!

Stor god Murmelklem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du føler det slik som du gjør nå vennen! Bare hold deg langt unna hele KG du. Men håper du beholder dagboka di sånn at vi med jevne mellomrom kan titte innom og si at vi tenker på deg!

Kjempe :trøste: fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe vanskelig å forstå at man kan bli bitter-bitch, og det har du all rett til å være... :wink:

Og det går nok over...

Lykke til på UL fredag!

Nå skjer det ihvertfall noe!

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Skjønner at du ikke har det helt godt for tiden og vil gi deg en stor klem. Tusen takk for en koselig, overraskende sms forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du ikke har det helt godt for tiden og vil gi deg en stor klem. Tusen takk for en koselig, overraskende sms forresten

Aha!! Da var det fra deg da jo. Det var det jeg trodde men ikke helt trodde liksom :ler: Tusen takk :bukke:

Skjønner godt at du sliter med motivasjonen. Forstår virkelig ikke behandlingen dere har fått til nå. Håper det ordner seg for dere.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hulderjenta

Hei alle sammen! Tusen takk for alle koselige hilsener jeg har fått siden sist!

:dagensrose: til Lilletrollet, Madden, Meta (ja det var jeg som sendte SMS'en! :D ), Ionaa, Cielo, Lillen, Bizzy, Charmina, Murmeldyret og Tine. Har ikke vært særlig aktiv i det siste, men blir veldig glad for å se at dere tenker på meg likevel!

Har vært på UL-undersøkelse i dag! Satt og ventet en stund, så ble det min tur. Først kom en sykepleier for å spørre når jeg hadde hatt mens sist osv. Det viste seg at undersøkelsen jeg skulle på var UL med kontrast i egglederne, det var jo ikke jeg klar over! :o Den kunne ikke taes så lenge etter mens, tilfelle graviditet. (Jeg husker jeg spurte gyn-legen da vi var på KK om det var sånn undersøkelse med kontrast, neida sa han, det var en helt vanlig UL-undersøkelse. :roll: ) Så sykepleieren gikk inn igjen og snakket litt med legen, for å spørre om det ble noe av siden jeg var så langt ute i syklusen. Hun kom ut igjen og hentet meg, og jeg fikk komme inn. Der fikk jeg snakket med legen, han var helt topp. Jeg spurte om forskjellige ting og vi snakket om Huldermannen sine sædprøver osv (det lå i journalmappen min! :o Men så er vi jo "ett" i denne saken også da! ) Han mente at det ikke ville være nødvendig med kontrast-UL'en uansett, da jeg aldri hadde hatt noe som skulle tyde på at jeg hadde fått tette eggledere. Da syntes han det var liten vits i å gjøre den. Så fikk heller IVF-avdelingen bestille den hvis de absolutt måtte, når den tid kom. Og hvis jeg skulle ta den, måtte den taes like etter mens.

Men han undersøkte meg med vaginal UL, og jeg fikk se på både livmor og ovarier (så til og med folikklene som mørke felt), og det var litt artig. UL er litt spennende! :D

Fikk også spurt ham om mye forskjellig, og fikk gode svar. Han sa at de ikke brukte noe "pergotime" for menn (som jeg trodde fantes!), men en omstridt metode var å gi androgener (testosteron) for behandling av dårlig sædkvalitet. De tablettene måtte spises over et helt år for å ha noen effekt, og det var som sagt omstridt hele greien og de gjorde det sjelden. IVF/ICSI var en bedre metode for å "kuere" barnløshet når sviktende sædkvalitet var årsak (forutsatt at der er noen sædceller, men det er jo elementært....) Han mente det var det som måtte til for oss, og at det ble løsningen fra helsevesenet sin side.

Om to uker har vi time på KK, og da håper jeg legen henviser oss til IVF-avdelingen. :tommelsmil:

Så i dag er jeg glad og trist og lettet og spent og alt mulig på en gang. Og håper og ber til høyere makter om at det vil klaffe når vi en gang skal befruktes! For det er absolutt ingen garanti...

At det skal være så vanskelig å lage barn...

Nå er det helg igjen, synes ukene går fryktelig fort for tiden. Denne helgen skal jeg SOVE, har underskudd på søvn for tiden, og har vært overtrøtt og ukonsentrert de siste dagene... :Gjesp:

Nå står det husarbeid på programmet her. Det flyter over i vårt lille rede! Vi har ikke hatt ork til å gjøre mer enn høyst nødvendig de siste dagene, noen av oss.. Og da ser det tilsvarende rotete ut! :tunge1:

God helg alle sammen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese et innlegg med positivt innhold! :klem:

Synes dette ser lysere og lysere ut jeg... Håper det ikke tar altfor lang tid fra dere blir henvist til det skjer noe. Er det noe spesiell grunn til at de ikke skulle henvise dere?

Ha en fin sove-helg, vennen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å lese at dere endelig blir behandlet pent i helsevesenet!!! Ble veldig glad da jeg leste at dere skal få hjelp, og at det bare er to uker til timen for sending av søknad :D

Tenker mye på dere :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er håp i sikte for dere... Selv om det betyr at dere må igjennom ass.befruktning...det er det som må til...og jeg har stor tro på at det da lykkes for dere! :tommelsmil:

Håper du får hvilt deg ut i helga!

Stoor god :klem: fra Madden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...