meta Skrevet 15. juni 2004 #341 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei!! Hadde helt glemt at du er fra Bergen jeg.. :oops: Vi skal jo ha treff i dag og så har jeg glemt å invitere deg. BEKLAGER!!!!!!! Bizzy minnet meg på at du bor her du også. Du er SELVSAGT velkommen!! Kl 19 på Friday's. Hadde vært supert om du kunne komme Vi blir åtte stykker fra før og har GOD plass til deg altså!! Klem fra Meta som har fryktelig dårlig samvittighet for at du ikke ble invitert tidligere :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 15. juni 2004 #342 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei Meta - tusen takk for invitasjonen! Dere sitter nok på Friday's i dette øyeblikk, håper dere koser dere! Har sett i diverse dagbøker at det har vært treff på gang, men jeg har ikke turd å være med før... Kanskje neste gang...? Er litt hemmelig dette med prøvingen, tenk om jeg kjenner noen av dere fra før...? Da må vi ha en taushetserklæring rundt bordet! Ikke eningen å være så pysete - jeg skal nok bli med en gang. Håpet var å få to blå og så kan jeg tørre å treffe gjengen her - men det tar jo sin tid å vente på det, ja... *sukk* Kanskje neste gang!!! Skal tenke på det! Har jo veldig lyst å treffe dere, for dere virker jo helt supre alle sammen :D Idag har vi kjøpt oppvaskmaskin!! Blir levert i morgen - det skal bli digg!! Men rørlegger trengs også før vi kan sette hr. Oppvaskmaskin i arbeid. Ellers ikke så mye nytt her. Er på dag 4, og er i ferd med å jage bort tante rød. *husj - bort!* Men jeg ser at Foreløpig Gjest har fått to blå!!! Godt at det er noen det klaffer for! Det var gode nyheter. :D Men jeg ble litt misunnelig også, skal innrømme det.... Synes det er min tur snart..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 15. juni 2004 #343 Del Skrevet 15. juni 2004 :hoppe: til hr. Oppvaskmaskin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. juni 2004 #344 Del Skrevet 15. juni 2004 Titt tei og hei på deg i natten! :rosasmil: Jepp, kjempemisunnelig på de som får blått kryss Jepp, jeg synes også det er din tur nå Jeg bryr meg veldig om The Supergirls de blir gravide! Men jeg klarer ikke juble meg ihjel over nykommere som erklærer sin graviditet på gravide-forumet. Jeg er nok litt egoistisk... fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 16. juni 2004 #345 Del Skrevet 16. juni 2004 Jepp, kjempemisunnelig på de som får blått kryss Jepp, jeg synes også det er din tur nå Jeg bryr meg veldig om The Supergirls de blir gravide! Men jeg klarer ikke juble meg ihjel over nykommere som erklærer sin graviditet på gravide-forumet. Jeg er nok litt egoistisk... fra Murmel! Så enig så enig Har det på akkurat samme måten, og tror nok ikke vi tre er de eneste! Håper å se deg på neste treff jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. juni 2004 #346 Del Skrevet 16. juni 2004 Helt normal tankegang: Noen hopper av i svingen og blir gravide til sin store fortvilelse. Andre blir vodtatt - med graviditet som enda en bivirkning. Noen er alkoholikere/narkomane/tar abbort... Urettferdig. Det er det det er. Her inne er så mange skjønne fantastiske jenter som bare ville vært perfekt som mor. Så du også er fra Bergen, ja... :oops: Har ikke fått det med meg jeg... Håper du vil være med neste gang... det er mest "skummelt" første gangen. Lover deg... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 16. juni 2004 #347 Del Skrevet 16. juni 2004 Helt Enig! Men jeg vil likevel ikke at eventuelle nykommere skal få en bittersøt smak i munnen, bare fordi de er så "slemme" og blir gravide før oss... Å bli gravid er en fantastisk opplevelse (vil jeg tro ), som jeg unner alle kvinner som ønsker seg det! :D Heia Juli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. juni 2004 #348 Del Skrevet 16. juni 2004 Tusen takk for forståelsesfulle hilsener - dere er så gode alle sammen! :kysse: Godt jeg ikke er alene om å være misunnelig... Det er ikke vondt ment, og jeg unner alle som blir gravide å bli gravid. Men det føles så sårt når "nyprøverne" blir gravide på et blunk - og her går vi andre, i PP 10 og 15 og 20 Men det skal nok klaffe for oss slitere også ja - og da skal jeg også, som deg Murmel, virkelig juble på dere andres vegne - for jeg vet hvordan det er å slite! Men nå er det nesten ikke vits i å slite mer. *sukk* Huldermannen har vært til legetimen sin i dag, han hadde time hos en spesielist ifht. hormonene sine (nedsatt testosteronprod. pga. skade på testiklene). Konklusjonen blir at han nok starter opp med testosteron-substitutt pga sine lave verdier og det betyr at han blir helt steril. :o Ingen sædceller! Testosterontilførsel til en mann virker jo som prevensjon (akkurat som p-piller for kvinner). Kroppen slutter å produsere testosteronet selv, og dermed slutter sædcelleproduksjonen (selv om testosteronverdien øker). Vi har diskutert litt frem og tilbake hva vi skal gjøre nå - det er ett av to: Enten 1)begynne på behandlingen (og blir steril) for så å slutte i god tid før prøverørsforsøk. Eller 2)han kan utsette oppstarten av behandlingen til vi har blitt gravide, men det tar tid og han har lyst å starte opp nå... Ikke enige enda... Helt fra begynnelsen av har det jo gått i retning prøverør uansett. Og med behandlingen så er det ingen sjans for at vi blir gravide på egen hånd... Men før han får resept på medisinen, skal han på en undersøkelse til, og det skal komme svar på ulike blodprøver. Så vi får jo se. Ikke avgjort ang. medisin helt enda... Men legen hadde virket som han tenkte mest i retning av det. Tross alt ble jeg veldig glad for nyhetene - det har sine grunner at han har behov for medisinen, og det vil definitivt ha sine positive effekter på min kjære. I tillegg ble jeg på en måte forsonet med tanken på prøverør - for med medisinen er sjansen lik 0 å pule oss gravide for å si det sånn - og da blir det prøverør uansett. Og det viktigste er jo at vi får et barn, det er ikke så viktig om det blir til på sykehuset eller hjemme i sengen(/kjøkkenet/badet/sofaen ). Men han må jo slutte med medisinene god tid før forsøkene, for sædceller må man jo ha. :D Lurer sånn på når vi får time på fertilitetsavd på KK.... Vi har fått oppvaskmaskinen hjem i dag - men selvfølgelig ble feil maskin levert - grrr Blir byttet i morgen, da henter de denne og leverer den rette (hvis de klarer det da..)... Tror dere vi får barn noen gang...? *sukk* Dag 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 16. juni 2004 #349 Del Skrevet 16. juni 2004 Selvfølgelig tror jeg dere får barn! Har mannen ventet på medisin lenge? Og han vil ha den så fort som mulig? Er det meningen han skal gå på det i mange år eller livet ut? I såfall; hvor lenge må han ha pause for å produsere sædceller, og hva vil pause gjøre med han? Vil han heller ha pause enn å vente med å ta medisiner? Da synes jeg du skal ta kontakt med KK! Skriv et brev eller ta en telefon. Kan det ikke hende at saken kan framskyndes? Dere har ihvertfall god grunn! God grunn til å komme igang med prøverør så fort som mulig, slik at mannen kan begynne på medisinen sin så fort som mulig etterpå... Og hva er det egentlig som tar så lang tid?? Er det kø?? Da kan dere jo vurdere et annet sted!? Hva med Haugesund eller Stavanger? Det er ikke sikkert de har lange lister... Det tar sikkert en liten stund å fordøye hele saken for dere, og finne ut hva dere vil gjøre fremover... Men dere finner nok ut av det! Helt sikkert... Det kan også hende at dere kan diskutere det hele med lege på fertilitetsavdelingen. Greit å høre fra fagfolk, og i det hele tatt en tredjepart... Nå tenker jeg på deg, og håper det ordner seg. Det er en god nyhet at han endelig kan få hormontilførsel... :-) God-klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. juni 2004 #350 Del Skrevet 16. juni 2004 Først takk for at du har troen, Lillen! Av og til mister jeg den selv... Han har ventet lenge, ja, og tatt det opp flere ganger med fastlegen uten at noe er blitt gjort, men ble nå altså henvist videre. *har slettet noe av innlegget mitt* Og tilskuddet regner jeg med han må ta i flere år/resten av livet for å holde hormonnivået optimalt, med jevnlige kontroller. Testiklene er jo skadet for alltid, de kommer aldri til å virke som de burde og har heller aldri gjort det. Det er jo det som gjør at det er så få og dårlige svømmere.. Og i forhold til prøverør, så venter vi jo på time til utredning på KK... Først venter vi på den timen, så må vi få time til alle undersøkelser som skal gjøres (regner med å måtte gå igjennom lapraskopi og undersøkelse av eggstokkene, er ikke det obligatorisk..?), og etter utredningen er gjort, begynner prosessen i forhold til selve forsøket. Og time får vi til høsten en gang. Vet ikke noe mer enn det... Skal bli så glad den dagen vi får et brev og får en dato å forholde oss til! Vet at det er fritt sykehusvalg, men det er jo mest praktisk å forholde seg til Haukeland siden vi bor i Bergen... Langt å reise til andre steder, det blir jo mange turer... Forresten: Mange innlegg rundtom virker som de er skrevet i andre farger enn jeg har tilgang på... Lillen, for eksempel, skriver ofte i lysegrønn og turkis - de har ikke jeg! Har Klem fra "Dumma".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. juni 2004 #351 Del Skrevet 16. juni 2004 Alle de andre kloke spørsmålene dine har jeg ingen svar på, Lillen... Kloke spørsmål som sagt, som jeg skal få Huldermannen til å spørre legen om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 16. juni 2004 #352 Del Skrevet 16. juni 2004 Hei vennen! :klem2: Jeg lurer også på alt det Lillen skriver, og jeg synes også dere har god grunn til å mase litt på KK. En dag blir det deres tur! I mellomtiden kan du slappe litt mer av og kose med mannen helt uten EL i tankene Angående min misunnelighet på gravide, så unner jeg selvsagt alle å bli gravide. Jeg vet jo selv veldig godt hvor fantastisk det er. Jeg kaller alle med dagbok, og de som registrerer seg på IKM-trådene for The Supergirls Men litt misunnelig, ja! Håper virkelig dere får flere svar snart! Stor fra Murmel! Men litt misunnelig, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. juni 2004 #353 Del Skrevet 16. juni 2004 Der var Murmel også gitt!! Hei! Står det bra til? :DSkal snakke med mannen om vi ikke kan purre på KK. Er jo lov å prøve seg... De må jo ikke glemme at vi eksisterer! Tenk, tre som har testet positivt på samme dag!!! :o En magisk dag visst! *noterer datoen til neste år* Skulle ønske det var enda noen flere! Det har vært så mange hurra/gratulerer-tråder at jeg nesten ikke tør å gå inn på prøverforumet.... Hvorfor ligger de ikke på gravideforumet...? Var det ikke de vi skulle få "slippe" å se...? *Skjerpings Huldra :fy: - ikke høres ut som en bitter og misunnelig fæl hulder* :ler2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 16. juni 2004 #354 Del Skrevet 16. juni 2004 God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. juni 2004 #355 Del Skrevet 16. juni 2004 Natta! Det er så lyst ute - kommer ikke på at kl er kvart på tolv! :o Men jeg kjenenr jeg er trøtt. Har fri i morgen jeg, så jeg kan nå sove litt *ahh* :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 17. juni 2004 #356 Del Skrevet 17. juni 2004 Hei igjen! (sjokoladehyper) Vi skrev visst samtidig i boka di, så jeg så ikke svaret du skrev til Lillen før nå Jeg tror ikke du må gjennom mange undersøkelser, som f.eks laperascopi først. Ikke når de vet om problemene til mannen din. En venninne av meg slapp ihvertfall det da de skulle gjennom assistert befruktning. Mannen hennes hadde dårlig sædkvalitet. Jeg synes du skal mase, mase og mase Men det er vel uansett litt stillstand om sommeren. Hvis ikke jeg heller har hellet med meg i sommer, så blir vi kanskje to :-? Håper du sover godt nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. juni 2004 #357 Del Skrevet 17. juni 2004 Trodde det alltid var skikkelig utredning av kvinnen også, selv om det er kjent at det er problemet med mannen. Men det hadde vært godt å slippe de undersøkelsene!!! Er litt sånn grue meg-menneske... Som student hadde jeg hospiteringspraksis på operasjonsstue på sykehus, og var faktisk med på en lapraskopi - en jente i 20-årene som slet med å bli gravid og fikk svidd huller i ovariene. Selv om dette ikke er voldsomme greier, så er jeg redd for alt som heter spinalbedøvelse og inngrep... Alle sånne ting (for ikke å snakke om egguthenting :-? ) er sånnt som gjør at jeg gruer meg til hele prosessen med prøverør. Hadde vært godt å slippe undersøkelsene før i alle fall! Men som Huldermannen sier til meg, så må jeg ikke ta sorgene på forskudd. Hun venninnen din, Murmel - som hadde mann med dårligsædkvalitet - ble hun gravid? Solen skinner i Bergen i dag - passer fint på en fridag! Ha en fin dag, Supergirls (og andre som måtte stikke innom)! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 17. juni 2004 #358 Del Skrevet 17. juni 2004 :o Oj, skjønner at du kan bli litt frustrert, for det er ikke lett å vite hva man skal gjøre i en slik situasjon... Hvor lenge må han gå av medisinene igjen for å bli ikke-steril? Er det ikke mulig å fryse ned noe før han begynner på medisinene? (Dette vet jeg ingenting om, så det kan hende jeg stiller litt dumme spørsmål nå...) og til deg på en dag med sol (både i Bergen og Oslo!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. juni 2004 #359 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg synes ihvertfall nedfrysning var en god ide! Angående fargene, så kan du jo trykke på siter-knappen, for å se hva fargene heter... Du kan også utforke litt på egenhånd. Det gjorde jeg en gang, og fikk en lang fargeskala. Deeppink Magenta Darkmagenta Darkviolet Mediumblue Royalblue Darkcyan Yelowgreen Lime Lightseagreen Mediumseagreen Beige I tillegg finnes massevis av fargekoder. #CC4499 #CC5599 #CC6677 #005544 Noen finner du her. Mer vet jeg ikke. Spør Ionaa, Lilletrollet eller Jolie f eks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. juni 2004 #360 Del Skrevet 17. juni 2004 Nedfrysing av sædceller - tenkte jeg da jeg leste 1. innlegget ditt nå... Lar det seg gjøre...? Hører jo om egg som er nedfrøset i 10-15 år... For så å bli befruktet. Hva med sædcellers levetid i fryseren...? Så har dere til evt søsken...? Tenker på dere... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå