AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Har hatt en veldig stressende periode de siste ukene,med mye redsel og uro...samt liten matlyst og matinntak. Har vært oppblåst og ikke fått gått "skikkelig" på do på en stund...har bare kommet luft og/eller småbiter med lysebrun avføring.. I dag kom det "endelig" avføring....litt løs og lysebun i fargen, men ganske fast...kom 3 stk litt store. Det jeg reagerte på var at de så blodtilblandet ut...Så ut som LYSErøde/orange små blod?biter, dette lå ikke utenpå avføringen...men var blandet inn i alt. (Som om det var virkelig godt blandet sammen) Har spist dårlig siste uken,pga annen sykdom....fikk i meg første "skikkelige" måltidet i går,da spise jeg maaange babygulrøtter,- kan det være de som kommer ut igjen eller hva skjer? Blir helt nervøs! Hva kan dette skyldes??? legen min sier jeg ikke skal uro meg,men det er umulig!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 TS her. (spiste ikke bare gulrøtter,selvom det virket sånn,hehe. poteter,kjøtt og brokkoli også)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Gulrøtter farger avføringen, så det kan godt hende det var det ja. Om du oppdager det en gang til uten å ha spist gulrot så burde du kontakte lege.
qwer Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 blod i avføring skal alltid taes alvorlig. Blødning fra mage tarm kanalen er hovedårsak til blodig avføring. Det kan også komme fra hemoroider og kreft.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Takk for svar begge to! Det rare var at den var så utolig "godt blandet"....kunne vært kjørt i en foodprocessor.... jevne orange flekker liksom =/ skjønner ingenting!
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Jevne ORANGE flekker? Det er ikke blod, det er gulrot.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 orange/lyse røde flekker.....men når jeg "drar" de utover med papir lager noen et orange/rødt merke på papiret..som om at det er "flytende" og ikke minibiter, hvis du skjønner??? Men jeg forstår ikke hvordan de kan være så godt blandet inn i avføringen???
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 Kokte gulerøtter gjør det der. Jeg hadde lagt det ligge med mindre det skjedde igjen, og da på en dag hvor det ikke var noen grunn til å tr det var noe jeg hadde spist. Men så tilhører jeg gruppen som ikke går til lege før jeg må, og helst ikke da heller.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Takk for at du svarer meg GjestGjest. Var kokte babygulrøtter jeg spiste i går....til sammen sikkert 10-15 stk... Men kan partiklene etter gulrøttene i avføringen bli så "våte" at de kun etterlater et merke på pairet, altså at det ikke er en mikroskopisk bit..mer at det blir et lite merke når man drar den utover??
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 Takk for at du svarer meg GjestGjest. Var kokte babygulrøtter jeg spiste i går....til sammen sikkert 10-15 stk... Men kan partiklene etter gulrøttene i avføringen bli så "våte" at de kun etterlater et merke på pairet, altså at det ikke er en mikroskopisk bit..mer at det blir et lite merke når man drar den utover?? Jepp Ta en kokt babygulrot, og prøv å riv den på et rivjern. Så legger du den i syre et par timer. Og så eltes den fint sammen med resten av middagen. Ikke særlig fast i fisken da (Så ikke før nå at du har vært hos lege. Om h'n vet hvor stresset du er, og bare har sagt "ikke tenk på det" uten å begrunne det så vil jeg oppfordre deg til å tenke på legebytte. Dette er ting som folk fort får panikk over, og det tar som regel kort tid for en lege å finne ut om det er blod eller ei)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 Hehe,ja da blir den temmelig daff Det jeg begynte å bli urolig for var evt tykktarmsbetennelse...men jeg får se og håpe at den rare avføringen stopper,må jo snart være slutt på gulrøttene Vet du om man alltid får feber ved tykktarmsbetennelse?? Du mener at gulrotbitene kan bli så små at de kun avgir farge på papiret og at selve "miiiini mini" biten forsvinner som farge når man drar den utover?
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 Skal vi se her. Tar dette fra husken, så ikke ta meg helt på ordet. Tarmbetennelse = stort sett alltid slim, og vondt. Og ja, jeg ser ingen grunn til at gulrot skal ha en "kjerne" når den har blitt mishandlet slik. Tenk babymat av gulrot, det er jo bare velling? (Isj, for en sammenligning. Pytt sann, ser ut som du står slikt av ) Men skader ikke å ta en dag på skånekost. Ris, havreavkok og den type ting.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Hehe,du er morsom! Tusen takk for hjelpen,virkelig, du klarte å roe meg ned...og nå er det mindre gulrot i do,for å si det sånn hehe Ønsker deg en fin fredagskveld!
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2012 #14 Skrevet 27. januar 2012 Flotters! :-D Håper det holder seg slik, og at magen og resten av livet kommer tilbak i vater litt kvikt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå