Gå til innhold

Skilte foreldre med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg er enig i at det er typisk alenemødre å alltid ville ha i pose og sekk, det kommer veldig ann på hvilken avtale man har gjort. Jeg har fått en tusenlapp pr onge pr mnd, og ingen kan komme å fortelle meg at det dekker halvparten av utgiftene til barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser poenget med at mor skal kjøpe alle gaver fordi får betaler indirekte VIA bidrag. Men, er det ikke viktig for barnet å erfare at pappen også bidrar, tar dem med og kjøper bursdagsgaver osv en gang i blandt. Hva lærer og føler et barn mtp dersom han aldri skal gi noe fordi mor får bidrag?

• Liker 1
Skrevet

Mener at gaver, bursdagspresanger og andre ting ikke er med i beregningen av bidrag. Orker ikke å lete det opp nå så andre får google.

Da blir det opp til den som har hovedomsorgen hvordan h*n vil håndtere det.

Jeg valgte å betale disse tingene selv for jeg orket ikke en krangel med far.

Skrevet

Hos oss betaler den som barna er hos gaven. er det bursdag i vår uke, kjøper vi gave, er det bursdag i mors uke kjøper hun. Vi har barna annenhver uke og far betaler bidrag til mor pga inntektsforskjell.

Julegaver kjøper vi til fars side av familien og mor kjøper til mors side av familien. Hadde syntes det var utrolig sært om vi skulle kreve penger for gave fra mor, når barna skal i bursdag i vår uke. Er jo ikke bare pengene det er snakk om heller da, man må jo på butikken å kjøpe gave, lage kort og hente/bringe. Det er vel greit at dette fordeles litt på foreldrene.

Hilsen stemor :)

Skrevet

Hos oss betaler den som barna er hos for gavene. Hvis det hadde vært snakk om en veldig skeivfordeling (i noe som helst) sier man ifra og så bidrar den andre med halvparten.

Skrevet

Jeg ser poenget med at mor skal kjøpe alle gaver fordi får betaler indirekte VIA bidrag. Men, er det ikke viktig for barnet å erfare at pappen også bidrar, tar dem med og kjøper bursdagsgaver osv en gang i blandt. Hva lærer og føler et barn mtp dersom han aldri skal gi noe fordi mor får bidrag?

Dette blir jo å si at far skal betale 2 ganger ... Forstår poenget at barnet alltid føler at mor betaler alt, selv om faktummet er at mor FÅR alle pengene ( vet at ikke alle gjør det, men mange: hos oss motar mor 4500 skattefrie kroner fra far og 1800 i barnetrygd...) . Barnet tror at pappa ikke betaler... Synes fedre burde betale litt sammen m barna, for så å få refundert HELE beløpet av mor ... Da hadde det blitt retferdig for alle parter...

Skrevet

Dette blir jo å si at far skal betale 2 ganger ... Forstår poenget at barnet alltid føler at mor betaler alt, selv om faktummet er at mor FÅR alle pengene ( vet at ikke alle gjør det, men mange: hos oss motar mor 4500 skattefrie kroner fra far og 1800 i barnetrygd...) . Barnet tror at pappa ikke betaler... Synes fedre burde betale litt sammen m barna, for så å få refundert HELE beløpet av mor ... Da hadde det blitt retferdig for alle parter...

For å være helt ærlig så synes jeg det er på tide at foreldre bruker energien sin på ungene i stede for å sitte å niregne på hver minste krone som blir brukt. Virker som om veldig mange ser på ungene som kun en utgift i 18 år, hva med den gleden det er å være forelder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...