AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Har hatt øresus i 3-4 måneder nå - Var myye verre i starten hadde det på begge ører nå bare på det ene øret og det har redusert seg mye etter at jeg fikk behandling for en neseinfeksjon - Har perfekt hørsel etter det ØNH spesialisten sa - Er veldig hypokonder så går rundt på stille rom å venter til jeg hører susing . På dagen hører jeg ikke men når jeg går til et stille rom å prøver hardt for å høre så hører jeg . Lurer på om dette er vanlig som alle andre har? Har hørt alle har en liten pipelyd i øret som kan høres om man prøver å høre den . Noe jeg gjør hele tiden . Lurer på - Innbiller jeg meg at jeg har tinnitus er det bare jeg som stresser så mye at den lille lyden jeg har påvirker meg ? Som regel er det ikke pipelyd engang bare susing som kommer å går ettersom jeg fokuserer på det . JEg er en veldig stressende person og har dratt til fysioterapeut hvor han sier at jeg er veeldig stiv . Og noen punkter han trykker på utløser øresusen min ? ØHN spesialisten mener det er stress og stive muskler som forårsaker det . Vet ikke trenger råd fra noen som kan eller har hørt noe om dette som kan gi meg forklaring?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Dersom du har tinnitus må du bare lære deg å ignorere den først som sist. Jeg har tinnitus og da er det en høy pipetone som er der hele tiden dersom jeg velger å lytte etter den. Etter å ha lært meg å ignorere den hører jeg den stort sett bare når den "skifter frekvens" som jeg kaller det eller når det er helt stille. Lyden kan forverres av stress. Bruk også ørepropper når du er på konsert o.l. for å beskytte ørene. Min tinnitus er utløst av mange år med å stå ved høytalere på metalkonserter Bare ingorer den
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Men jeg har veldig morsomt å si det egentlig men aldri hvert på konsert hehe Derfor syns er merkelig jeg skal ha tinnitus uten grunn - fikk det bare når jeg stod opp hører ik på høy musikk engang derfor er merkelig at jeg skal ha det . Men om det er det jeg har så må jeg innrømme at jeg er meget irritert fordi jeg ikke har gjort noe for å få det . Heldigvis så er øresusen min borte i perioder så er ikke noe jeg ikke kan leve med siden den er veldig lav og jeg må putte fingeren i øret for å høre den . Uff fæææl greiie denne øresusen altså
Gjest Marwa30 Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Har det samme problem, hører noen sus i hodet når jeg konsetrere og anstrenge meg. Er det blitt bedre med deg???
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Har du tinnitus, så er du ikke i tvil om det er det. Jeg har det. Det suser, piper og durer konstant, aldri stille. Har det på begge ørene konstant dag og natt. De eneste en kan gjøre er å forsøke overhøre det og heller konsentrere seg om andre ting en å lytte til alt levenet i ørene. (Ellers kan en fort bli rimelig tussete) Lyden forsterkes også om en fokuserer på å høre etter. Har merket av stress, stram muskelatur i området, vond nakke og hodepine gjerne gjør at susingen forverrer seg. Mine plager kom etter en strekkskade i nakken. Svakt plaget i varierende styrke. Var faktisk helt stille i lange perioder så var ikke så veldig plaget. Så var jeg 3 år på en arbeidsplass med mye støy. 2 ødelagte viftermed et rimelig høyt støynivå og 8 kjøleskap og 2 frysebokser som bråket konstant, mens vi jobbet ca 10 t om dagen. Ved endt arbeidsdag og en gikk ut fra kjøkkenet følte en seg døvhørt, vond og tung i hodet. Merket jeg gradvis fikk mer og mer sus i ørene. Men det holdt ikke med det. Etter jeg sluttet i den jobben (holdt ikke ut all støyen) fikk jeg nakkeslengskade. Pang... det eksploderte med lyder i ørene i et volum en har vanskelig for å overhøre. Piiiip, suuus, duuur hele tiden. Er som å sitte inni en trafo omgitt av støy døgnet rundt. Lyden bare er der. Det som hjelper meg er i første omgang å IKKE fokusere på lydene i ørene men å konsentrere meg om andre lyder. Ha på musikk, radio eller tv. Da fokuserer en mer på de lydene. Litt verre er det at støyen er så høy at jeg har problem med å høre folk snakke. Å prate ansikt til ansikt går greit. Men er det 2 eller flere presoner må jeg virkelig konsentrere meg om å høre. Er det flere og/eller annen støy i tillegg er det umulig å høre hva andre sier. Det blir bare en "grøt" av støy en ikke får noe ut av. Vanskelig å være sosial når en ikke får med seg hva andre sier. Det finnes forskjellige grader av hvor mye en er rammet av tinnitus. Vær bare glad til om det er så lite at du må være i et stille rom og virkelig lytte,, for å høre etter om det suser.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Interessant lesing, siden jeg fikk dette for 2 år siden og det piper og suser og ikke blir jeg vandt til lyden heller. Jeg var gjennom en stressperiode, og måtte rydde opp i en sannsynligvis nakkesleng, og har veldig anspente muskler i skuldrer ødelagt fordi jeg gikk forlenge med smertene i nakken. Syns lyden forsvinner ofte rundt noen dager før menstrusjon, men mulig det er innbilling. Anonym poster: 377ef7dfa2aaf7d315b5ae466ea20bc8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 Hos meg piper det daglig, flere ganger hver dag. Med forskjellig volum og noen ganger i det ene øret og andre ganger i det andre, og en sjelden gang i begge samtidig. Jeg har dette HVER dag men ikke konstant (dvs det er pauser). Jeg får ikke diagnosen Tinnitus fordi jeg ikke har øresusen konstant. Dette er antakelig stressrelatert i mitt tilfelle, sliter med nakken, og at vi i slekta lett får Tinnitus/øresus. Flere i slekta mi har diagnosen Tinnitus og de har piping/susing i ørene/øret konstant. Jeg trur ikke at du har Tinnitus Trådstarter, siden det ikke er konstant. Du har jo pauser fra det. At du hører en svak suselyd når det er helt stille kan være en lyd som faktisk er rundt deg i rommet, eller innbildning fordi du "har lyst" å høre lyden. Jeg har hatt det sånn her i noen år nå og blir ikke bedre virker det som, er verre i perioder hvor jeg er ekstra stresset eller sliten. Håper du blir kvitt dette TS, vær forsiktig med ørene dine så du ikke får Tinnitus, lykke til! (ja jeg ser at dette er en gammel tråd) Anonym poster: 0fbe44b77605e159789f2432f4e398d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå