AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 De fleste vet sikkert om kiwis garanti på mat utgått på dato. Jeg vet at at hvis varen er gått ut på dato, så får man en ny gratis, eller penger om de ikke har den på lager. Men er det den samme vare man får? F.eks hvis jeg kjøper Polly peanøtter der og den er utgått, så får jeg vel da en ny Polly peanøtter gratis? Jeg risikerer vel ikke å få peanøtter fra Maarud, eller kanskje Sørlanschips i stedenfor? Og hvor mange får man i erstatning? Er det en eller det flere? I såfall, hvor mange er vanlig?
Sukkerklumpen! Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Jeg fant et helt brett med "smurte lefser" og jeg gikk ut med pengene , ikke et brett med "smurte lefser". Man velger vel igrunn selv om man vil ha en ny vare eller pengene
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Du får ikke noe "erstatning". Hvis du finner en vare i butikken som er utgått på dato, får du den gratis.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Du får ikke noe "erstatning". Hvis du finner en vare i butikken som er utgått på dato, får du den gratis. Er du sikker? For nå ble jeg veldig usikker her. Hører jo så mye forskjellige om dette. For her står dette. Finner du en vare som går ut på dato i dag eller i morgen, får du varen gratis! http://www.kiwi.no/Trygt/Holdbarhetsgarantien/ Det står ingenting om de som alt har gått ut, men hører mange som sier at har de alt gått så får man en ny som ikke er gått ut gratis om de har på lager eller penger. Og har hørt om folk som har fått flere enn en type av varen gratis også. Om det er noe de sier eller om det er sant vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Dersom varen går ut i dag eller i morgen, får du den varen som går ut. Altså en "dårlig" vare. Unntaket er ferskvarer som for eksempel brød, det er det ingen garanti på. Dersom du finner alkohol eller tobakksvarer får du ikke varen, men penger, da de ikke har lov til å gi bort dette gratis. Hvis varen allerede har gått ut på dato, får du en erstatningsvare dersom de har. Da er 1 pose sørlandschips med havsalt=1 pose sørlandschips med havsalt, 4 bokser Eldorado tunfisk =4 bokser Eldorado tunfisk, 43 glass Dolmio ekstra krydret=43 glass Dolmio ekstra krydret osv. Dersom de ikke har samme type vare i tilstrekkelig antall, får du pengene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå