Gå til innhold

Sterilisere tispe?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

En hundetrener kan da ikke sørge for at tispa ikke får innbilte svangerskap og livmorbetennelse/kreft! :roll:

De fleste vetrinærer vil det beste for dyrene, og ønsker du å sterilisere tispa de på bakgrunn av ubehag(for henne)så gjør du det!

Selvfølgelig ikke?

Hvordan klarte du å tolke det jeg skrev som at en hundetrener kan sørge for at en tispe ikke får innbilt svangerskap ??

Det var snakk om å se på kroppssråket til hunden, klarer ikke helt å forstå tolkningen din av det jeg skrev :S

Endret av Myldre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmorbetennelse og jurkreft kan være dødelig, men det kan også en operasjon være. Kastrering av tisper er en stor operasjon og ikke noe å kimse av.

Etter å ha kastrert to tisper selv kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke ville presset en helt frisk hund gjennom en slik operasjon bare fordi at det ville gjort mitt liv enklere.

For øvrig ved kastrering av tispe risikerer man forandret personlighet og inkontinens. Har hatt to tisper som ble inkontinens etter kastrering. Den ene gikk på medisiner resten av livet og den andre måtte avlives da verken akupunktur eller medisiner hjalp. Begge ble også latere og ikke særlig arbeidslystne.

Er problemene til denne hunden så store at du er villig til å risikere bivirkningene? Det er noe du må ta stilling til selv.

Skrevet

Livmorbetennelse og jurkreft kan være dødelig, men det kan også en operasjon være. Kastrering av tisper er en stor operasjon og ikke noe å kimse av.

Etter å ha kastrert to tisper selv kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke ville presset en helt frisk hund gjennom en slik operasjon bare fordi at det ville gjort mitt liv enklere.

For øvrig ved kastrering av tispe risikerer man forandret personlighet og inkontinens. Har hatt to tisper som ble inkontinens etter kastrering. Den ene gikk på medisiner resten av livet og den andre måtte avlives da verken akupunktur eller medisiner hjalp. Begge ble også latere og ikke særlig arbeidslystne.

Er problemene til denne hunden så store at du er villig til å risikere bivirkningene? Det er noe du må ta stilling til selv.

Jeg sa vel ikke heller at det var for å gjøre livet mitt enklere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...