AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Har fått kjønnsvorter, og må vente over en måned før jeg får komme til GU. Er det noe jeg kan gjøre selv på forhånd? Fins det noe jeg kan kjøpe å smøre på for å starte å fjerne de? Hjelper det å pirke av vortene? I og med at det tar så lang tid å fjerne dem vil jeg gjerne komme i gang så raskt som mulig.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Nei, det hjelper ikke å klore vekk vortene. Jeg fikk kjønnsvorter rett innenfor skjede åpningen. Da er eneste alternativ å fryse de eller brenne de bort. Jeg giddet ikke dette, har en først fått en vorte, brenner denne vekk så kan det jo fremdeles komme nye. + at det blir arr vev av å gjøre det. Er vortene utenpå og ikke i nærheten av slimhinner har jeg hørt at det finnes en salve som du kan smøre på, vet ikke om den er reseptfri eller hva den heter. Men uansett så hjelper det i alle fall ikke å pirke vekk vortene.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Vorter kommer fra et virus, du vil aldri bli kvitt viruset. Men man kan bli kvitt utbruddet av vortene, men det kan når som helst dukke opp nye. IKKE klor på vortene. Du må bare vente til du kommer til gynekologen. Er de på huden kan man smøre på en krem/liniment. Er de på slimhinnene må du nok fryse eller brenne de bort som det blir sagt over her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå