Gå til innhold

Til dere små jenter som teller kalorier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått opp en del i vekt iløpet av julen og på sydenferie nå på nyåret, og går derfor på lavkalori i noen uker for à komme tilbake i vekt.. Men jeg må ligge så veldig lavt for å gå ned noe, og er sulten og slapp hele tiden... Så til dere små jenter, hva spiser dere når dere kutter kalorier men vil unngå à gå sultene?

jeg ligger forresten mellom 1200 og 1300 kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser bare sunn mat! Masse proteiner og grønnsaker, grove kornprodukter osv, trener gjør jeg også!(da spiser jeg mer!) jeg må faktisk ligge så lavt for å gå ned i vekt, hvertfall no jeg skal ha en spisedag i uka, ligger på 1600 for å holde vekta stabil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bare sunn mat! Masse proteiner og grønnsaker, grove kornprodukter osv, trener gjør jeg også!(da spiser jeg mer!) jeg må faktisk ligge så lavt for å gå ned i vekt, hvertfall no jeg skal ha en spisedag i uka, ligger på 1600 for å holde vekta stabil!

Hilsen ts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og sunt kosthold! Piner meg gjennom det selv, 3 kg ned på 3 uker! Det som fungerer best, hvertfall i det lange løp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper føles veldig mettende. Også å drikke mye vann til måltid. Spise til faste tider hjelper også, da blir kroppen vandt til å få mat på samme tidspunkt og blir ikke så lett sulten utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

feilfeilfeil. Gå opp i kalorier (Gjennom sunn mat) og tren!

Vel, jeg ser mange av de klassise treningsjentene som sier det der men få av dem har jo den kroppen folk er ute etter. No offence, men det er sjeldent disse sunne jentene har særlige tynne kropper. De er gjerne litt kraftigere enn det slanke jenter ønsker å være.

Husker jeg opplevde det selv en gang da jeg begynte å trene. Er gutt og ville bygge litt muskler og fikk en kostholdsplan beregnet på å bli svær. Jeg ville faktisk ikke har store, runde muskler som ser ut som fett når man er påkledd. Måtte legge om kostholdet å trene meg ned etterhvert.

Så dere som alltid skal inn her å gi folk tips om hvordan vi skal spise, trene bla bla. Skjerp dere, ikke alle vil se ut som dere. Trente, sunne kropper er ikke nødvendigvis så fine og det alle streber etter. La folk få holde seg slank slik de vil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser mange av de klassise treningsjentene som sier det der men få av dem har jo den kroppen folk er ute etter. No offence, men det er sjeldent disse sunne jentene har særlige tynne kropper. De er gjerne litt kraftigere enn det slanke jenter ønsker å være.

Husker jeg opplevde det selv en gang da jeg begynte å trene. Er gutt og ville bygge litt muskler og fikk en kostholdsplan beregnet på å bli svær. Jeg ville faktisk ikke har store, runde muskler som ser ut som fett når man er påkledd. Måtte legge om kostholdet å trene meg ned etterhvert.

Så dere som alltid skal inn her å gi folk tips om hvordan vi skal spise, trene bla bla. Skjerp dere, ikke alle vil se ut som dere. Trente, sunne kropper er ikke nødvendigvis så fine og det alle streber etter. La folk få holde seg slank slik de vil.

Vel, når man SPØR, så må man også regne med å få svar. Gikk ut ifra at TS ville ha en SUNN OG TRENT kropp.

Edit: Forøvrig skal man trene JÆVLIG mye og JÆVLIG hardt for å få en typisk synlig-trent-kropp. For kvinnfolk får ikke synlige muskler av å løfte litt vekter

Endret av bollemusa22
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser mange av de klassise treningsjentene som sier det der men få av dem har jo den kroppen folk er ute etter. No offence, men det er sjeldent disse sunne jentene har særlige tynne kropper. De er gjerne litt kraftigere enn det slanke jenter ønsker å være.

Husker jeg opplevde det selv en gang da jeg begynte å trene. Er gutt og ville bygge litt muskler og fikk en kostholdsplan beregnet på å bli svær. Jeg ville faktisk ikke har store, runde muskler som ser ut som fett når man er påkledd. Måtte legge om kostholdet å trene meg ned etterhvert.

Så dere som alltid skal inn her å gi folk tips om hvordan vi skal spise, trene bla bla. Skjerp dere, ikke alle vil se ut som dere. Trente, sunne kropper er ikke nødvendigvis så fine og det alle streber etter. La folk få holde seg slank slik de vil.

Du skjønner vel at når TS går rundt sulten og er slapp så er ikke det en sunn måte å gå ned i vekt på?? De fleste må trene mye og tungt for å få veldig markerte muskler. Derfor mener jeg det være bedre å få spise mer og heller trene for å få en slankere kropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye proteiner! de holder deg mett lenge. Ting som cottage cheese, kesam, skyr, kyllingbryst, rent kjøtt.

Passer også på å drikke mye vann og legge inn små mellommåltider (en neve nøtter, en skyr, en gulrot, etc) som stagger sulten og holder forbrenningen oppe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når man SPØR, så må man også regne med å få svar. Gikk ut ifra at TS ville ha en SUNN OG TRENT kropp.

Edit: Forøvrig skal man trene JÆVLIG mye og JÆVLIG hardt for å få en typisk synlig-trent-kropp. For kvinnfolk får ikke synlige muskler av å løfte litt vekter

Ts her.

Nå spurte jeg hva folk her på lavkalori spiser for à holde seg mette, ikke råd ang kalorinivå, for der vet jeg at jeg ligger riktig nå hvis jeg skal nå målet mitt :) men takk for at du tok deg tid til å svare meg!

Må si meg uenig i det meste du skriver egentlig...Jeg får veldig raskt resultater når jeg trener, og jeg får synlige muskler raskt! Snakk om et par- tre uker så ser jeg forskjell :)

Og sånn til slutt... Vet ikke hvorfor du tror kroppen min ikke er sunn?

Ellers takk for hode råd:) suppe var jo veldig lurt! Tror nok det blir suppe i kveld:)

Får vel bare lide litt for skjønnheten :) blir ikke så lenge før jeg skal trappe opp igjen heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye proteiner! de holder deg mett lenge. Ting som cottage cheese, kesam, skyr, kyllingbryst, rent kjøtt.

Passer også på å drikke mye vann og legge inn små mellommåltider (en neve nøtter, en skyr, en gulrot, etc) som stagger sulten og holder forbrenningen oppe. :)

Protein holder ikke meg så mett desverre, virker nesten som det er karbohydrater som gjør den nytta for meg... Nøtter var lurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva din definasjon på "små jenter" er, men anser meg selv som slank og trent.

Spiser mye proteiner fra egg, karbonadedeig, kylling, fisk, trege karbs fra grove melprodukter, frukt, nøtter etc.

Har en dag i uka der jeg spiser ekstra fett og raske karbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke....

Du skal ned til vekta du hadde før jul. I julen og på nyåret har du spist mer enn du pleier, og derfor gått opp i vekt. Hva med å spise det samme som du gjorde før jul? Det fungerte tydeligvis.

1200 - 1300 kcal. er farlig. Nuff said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp en del i vekt iløpet av julen og på sydenferie nå på nyåret, og går derfor på lavkalori i noen uker for à komme tilbake i vekt.. Men jeg må ligge så veldig lavt for å gå ned noe, og er sulten og slapp hele tiden... Så til dere små jenter, hva spiser dere når dere kutter kalorier men vil unngå à gå sultene?

jeg ligger forresten mellom 1200 og 1300 kalorier...

det letteste er å spise masse proteiner og mindre karbohydrater og mettet fett. Proteinkilder slik som kyllingfilet, karbonadedeig, fisk, tunfisk, eggehviter etc er veldig mettende og samtidig magre, dvs at du kan spise en god del mer av det enn f.eks en pastarett eller en risotto. Unngå mat som har mel i seg slik som fiskegrateng, og unngå så klart smør og fløte, samt forøvrig også steking i olje (du kan lett få 100 ekstra kalorier bare der!). Suppler proteinkildene med grønnsaker.

Jeg spiser mye og ofte, men er på fitness-kost, dvs at det går mye i de produktene jeg har nevnt, samt cottage cheese, proteinpulver osv, og siden alt er så mager kan jeg tillate meg å spise moderate porsjoner hver 3dje time og fremdeles ligge på under 1700 kcal dagen. (Forbrenner 2300 kcal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper føles veldig mettende. Også å drikke mye vann til måltid. Spise til faste tider hjelper også, da blir kroppen vandt til å få mat på samme tidspunkt og blir ikke så lett sulten utenom.

Uenig. Supper føles mettende der og da (på samme måte om man drikker 1 liter med vann), men mange supper er tomme kalorier, feks grønnsakssupper. Halvannen time senere (etter noen tissepauser) er du like sulten igjen.

Det jeg derimot kan anbefale er å putte en kyllingfilet oppi i tillegg til grønnsakene! ;) Blir noe sånt som 250 kcal totalt, hvilket som er jæævlig lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke hva din definasjon på "små jenter" er, men anser meg selv som slank og trent.

Spiser mye proteiner fra egg, karbonadedeig, kylling, fisk, trege karbs fra grove melprodukter, frukt, nøtter etc.

Har en dag i uka der jeg spiser ekstra fett og raske karbs.

Enig, det eneste TS må være forsiktig med er nøtter. 12 stk mandler er allerede ca 100 kcal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor du tror kroppen min ikke er sunn?

Det var ikke jeg som skrev det i utgangspunktet, men forklaringen ligger nok i åpningsposten din:

Men jeg må ligge så veldig lavt for å gå ned noe, og er sulten og slapp hele tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du pleier ha en annen vekt, vil kroppen regulere seg tilbake om du trener og spiser normalt. Du kan ikke ha gjort så mye gæli i julen og i syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her...

Nå har jeg vært dårlig i hele kveld, har kastet opp og hatt feber, så da er det nok derfor jeg har vært så utrolig slapp i dag tenker jeg :) Har nok bare fått i meg noen basilusker..

Men jeg burde kanskje legge meg litt høyere i kalorinivå, har bare blitt så utolmodig, spesielt siden jeg har lagt på meg enda mer etter jeg har begynt å spise normalt og trene igjen... Frustrerende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...