Gå til innhold

Skifte adresse i folkeregisteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før folkeregisteret registrerer at du har skiftet adresse? Jeg synes det har gått så lang tid og lurer på om jeg har gjort noe feil..

Videoannonse
Annonse
Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Da jeg skiftet sist tok det godt og vel en måneds tid altså.

De er litt trege :\

Skrevet

Oj! Det var fryktelig lang tid. Da får jeg bare vente og se da. Kanskje skifte litt fler manuelt :)

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Ja, jeg trodde først ikke de hadde mottatt forespørselen min om skifting av adresse jeg. Men det tok visst bare fryktelig lang tid.

Skrevet

bør en da gi melding til dem ei god tid før en faktisk flytter??

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Inne på Folkeregisterets sider kan man melde flytting og sette opp en dato den nye adressen skal settes i verk. Så ja, du kan gjøre dette før du faktisk flytter.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

jeg måtte ha huskontrakten i orden før jeg meldte. ellers ber de om den etter enda lenger tid. en gang måtte jeg levere den 3 ganger. ga opp til slutt, for hver gang jeg kom til kontoret, sa de at det ikke var nødvendig, men 3 uker etterpå fikk jeg brev om igjen om at de trengte den. herregud for noen vimsebøtter ;) :gjeiper:

Endret av Nuppdupp
Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Jeg har ikke måttet levere noen huskontrakt i det hele tatt. Jeg har byttet Folkeregistrert adresse 3 ganger på 3 år, og har aldri levert noen huskontrakt. Kun fylt ut skjema på nettsidene deres.

Skrevet

Jeg så det der med datoer når jeg gikk inn. Hvis jeg flytter igjen så skal jeg huske på å gjøre det i god tid i hvertfall!

Jeg trodde de hadde rotet den bort eller at jeg hadde gjort noe feil med innsendingen jeg..

Hos posten tok det jo to sekunder..

Huskontrakt..? Det har jeg ikke.. Håper ikke jeg trenger det:p

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Som sagt trengte ikke jeg noen huskontrakt hvertfall.. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

den som leier ut er faktisk pliktig å melde inn- og utflytting av leietagere :)

Unntaket der desom leietager kan vise dokumenatsjon på at vedkommende selv har meldt flyttingen til Folkeregisteret/Skatteetaten.

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor langt fram i tid man kan melde flytting? Hvis jeg vet hvor jeg skal bo om 1 år, kan jeg melde i fra nå?

Anonymkode: a0681...782

AnonymBruker
Skrevet

Husker det var et helvetes styr å melde flytting til Bodø. De måtte ha bekreftlese på inntekt, bekreftelse på boplass, samt husleie kontrakt. Og når kjæresten min skulle flytte inn måtte de ha bekreftelse på at vi skulle bo sammen og betale husleie sammen, da han  flyttet ut, måtte han bekrefte at han hadde flyttet ut og ikke betalte noe mer, samt vise til ny bopel.

Da jeg flyttet til min hjemkommune var det nok å endre adresse til der jeg flyttet og thats it. Fryktelig tidskrevende å flytte til Bodø iallefall 

Anonymkode: 9c839...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...