Gå til innhold

Hacket av en som kjenner IP-adresse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En eks-kjæreste har fått tak i facebook-loggene mine og sier han har hacket seg inn på nettet fordi han kan IP-adressen. Går dette an, eller lyver han? Har han fått tak i det på andre måter? For dette vil jo kunne gå utover hele familien hvis han vil se på alles logger....!!

Hva er løsningen? Må jeg kjøpe ny router? Kan jeg bytte IP-adresse?? Hjelp... Har passord på nettet, men det hjalp visst lite...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har gamle eposter fra deg er det ikke vanskelig å finne ip adressen da

Skrevet

Takk for svar.

Jeg vet han har ip-adressen da han har vært her mange ganger på nettet, men jeg lurte bare på om det gikk an å hacke seg inn bare ved hjelp av den. Trodde ikke det var så enkelt jeg!! Er helt sjokkert! Ender med anmelding nå da han har hacket seg inn på facebook og mail og misbruker informasjon han finner her! Utrolig ubehagelig!

Skrevet

TS:

Ta en tur innom myip.dk, noter ned IP adressen du har nå.

Napp ut strømmen til modemet, vent 5min, plugg inn igjen.

Sjekk myip.dk, og se om du har fått ny adresse.

Sikkert lurt å ikke sende flere eposter til denne hackermannen.

• Liker 1
Skrevet

De fleste har dynamisk ip som gjør at den skiftes hver gang man logger på nettet, men man kan få programmer fra f.eks. dyndns som rapporterer hvilken ip du har selv om den skifter (programmet må være installert på pcn routeren eller modemet)

Man kan deretter teoretisk sett enten åpne for at man kan endre på instillinger på modemet utenfra i modeminnstillingene, eller åpne porter til en intern pc med f.eks. vnc eller remote desktop som gir en tilgang til alt.

Skal du være sikker er beste løsning og resette modemet til fabrikkinstillinger så alle endringer han måtte ha gjort forsvinner. Det kan deretter være lurt å se etter standard programmer som ikke krever åpne porter som logmeinklient.

Det er rett og slett råttent å fleipe med slike ting (ville og endret passord og sjekket for om han har lagt inn virus med windows essentials antivirus)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg vet han har ip-adressen da han har vært her mange ganger på nettet, men jeg lurte bare på om det gikk an å hacke seg inn bare ved hjelp av den. Trodde ikke det var så enkelt jeg!! Er helt sjokkert! Ender med anmelding nå da han har hacket seg inn på facebook og mail og misbruker informasjon han finner her! Utrolig ubehagelig!

Bare han ikke installerte sånn program på pcn din da han brukte den, som lagrer passordet ditt når du logger deg på FB?

Jeg tror ikke det går an å hacke noen bare pga IP adressen. Er ingen ekspert, men hallo. Er i så fall han det? Altså jobber han med data og har mange års erfaring med det?

Hva mener du med FB loggen din? Dine private beskjeder? Det beste er å slette dem. Hvorfor lagre gamle ting?

Skrevet

En eks-kjæreste har fått tak i facebook-loggene mine og sier han har hacket seg inn på nettet fordi han kan IP-adressen. Går dette an, eller lyver han? Har han fått tak i det på andre måter? For dette vil jo kunne gå utover hele familien hvis han vil se på alles logger....!!

Hva er løsningen? Må jeg kjøpe ny router? Kan jeg bytte IP-adresse?? Hjelp... Har passord på nettet, men det hjalp visst lite...!

En ting er sikkert - det er sannsyligvis bortkastet å skaffe seg ny router.

Men rent generelt sett kan jeg si at hvem som helst kan hacke seg inn hvor som helst. Det er egentlig bare et spørsmål om tid, graden av motivasjon og respekt for loven. Spesielt vanskelig skal det ikke være. Om man gjerne vil gjøre det helt på egenhånd krever det at man tar i bruk hacker-verktøy eller setter seg litt inn i data. Bruk av sikkerthetshull i programvare man har installert på maskina er en typisk inngangsport. Når man først kommer "innafor" kan man installere passord-sniffere osv. Ellers er det vel bare å betale noen for å¨gjøre det. Tror det er mange ungdommer som har dette som hobby dessverre.

Om han har hatt tilgang på maskina di kan han med enkelhet ha installert et overvåkningsprogram der.

Men det er ingen grunn til å bli paranoid. De færreste drømmer om å gjøre slike ting. Det er jo toppen av lavmål.

Jeg tviler på at han er interessert i å¨overvåke resten av familien din.

Skrevet

Det første du må gjøre er å forhindre at han får tilgang til facebook og emailen din.

Det du gjør er at du skifter passord på kontoene dine. Men fordi han kan ha lagt inn en keylogger, må du bruke denne fremgangsmåten.

Hent opp en wordpad side, skriv inn det nye passordet ditt i et notat om noe random et eller annet som er logisk står i et notat. Feks et slankeprogram hvor du legger inn mål og vekt og så bruker noe av informasjonen som passord.

Så markerer du passordet og kopierer dette inn der du trenger nytt passord.

Du må ikke skrive passordet, men kopiere dette passordet hver gang du logger deg inn feks på facebook.

Ikke legg inn automatisk innlogging, da har han det øyeblikkelig.

Men dette er bare en kriseløsning pr idag. Du er nødt til å få eksperthjelp for å stoppe denne mannen. Maskinen må renses og det må du nok ha hjelp til.

Skrevet

En ting er sikkert - det er sannsyligvis bortkastet å skaffe seg ny router.

Men rent generelt sett kan jeg si at hvem som helst kan hacke seg inn hvor som helst. Det er egentlig bare et spørsmål om tid, graden av motivasjon og respekt for loven. Spesielt vanskelig skal det ikke være. Om man gjerne vil gjøre det helt på egenhånd krever det at man tar i bruk hacker-verktøy eller setter seg litt inn i data. Bruk av sikkerthetshull i programvare man har installert på maskina er en typisk inngangsport. Når man først kommer "innafor" kan man installere passord-sniffere osv. Ellers er det vel bare å betale noen for å¨gjøre det. Tror det er mange ungdommer som har dette som hobby dessverre.

Om han har hatt tilgang på maskina di kan han med enkelhet ha installert et overvåkningsprogram der.

Men det er ingen grunn til å bli paranoid. De færreste drømmer om å gjøre slike ting. Det er jo toppen av lavmål.

Jeg tviler på at han er interessert i å¨overvåke resten av familien din.

Lurer på om du har prøvd dette her, siden du mener man bare trenger å "sette seg litt inn i data"? Det er nok mulig, men det er faen ikke lett! Man skal ha rimelig godt kjennskap til tingene for å kunne hacke seg inn bare ved hjelp av IPadressen.

Tipper heller sleipingen lurte inn ett nasty lite program mens han hadde fysisk tilgang til maskina hennes, evt at han sendte ett slikt ett til henne på msn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...