AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Hvor stor er sjansen for at en uvi blir til blodforgiftning???????
HvittHus Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Hvor stor er sjansen for at en uvi blir til blodforgiftning??????? Mistenker du UVI må du ta kontakt med lege slik at du kan få behandling. Går du med en UVI for lenge kan den utvikle seg til nyrebekkenbetennelse osv. http://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/blodforgiftning-sepsis-1755.html
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 utvikler det seg alltid til nyrebekkenbetennelse før evt blodforgiftning?? Venter på dyrkningssvar på urinen, vet jeg har uvi..
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 På legekontoret mitt undersøker de urinprøven mens jeg venter på venteværelset. Ser ingen grunn til at du skal gå med vond UVI for å vente på dyrking.. da burde du bytte lege! Ikke er det farlig å ta tabletter for det uten at man har det heller, jeg har alltid liggende. Ta tranebærtabletter og drikk masse vann så lenge i hvert fall Hvor lang tid det tar aner jeg ikke, men mest sannsynlig har du uutholdelige smerte før det skjer.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Har gått en uke på trimetoprim,men de virket ikke....urinen ble sendt til dyrkning nå på tirsdag....
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Har gått en uke på trimetoprim,men de virket ikke....urinen ble sendt til dyrkning nå på tirsdag.... Sånn å forstå. Det høres ikke noe godt ut. Har du sjekket deg for klamydia? Du får nok snart svar, pleier ikke gå så mange dager. Kanskje du trenger annen pencilin. God bedring
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har aldri hørt eller lest om at UVI kan gi blodforgiftning, kun nyrebekkenbetennelse. Men om du får sterke smerter eller feber så ringer du legen.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Håper dere har rett og at man ikke kan få blodforgiftning av uvi.....takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Du kan få blodforgiftning (eller sepsis) av alle typer infeksjoner. Går bakteriene ut i blodet fra en urinveisinfeksjon, kalles det urosepsis. Det er ikke en kjempestor risiko for det, men får du feber og frostanfall og føler deg veldig dårlig, må du kontakte lege snarest.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Kan det skje selv ved en mild UVI??????? Hvor ofte skjer dette? Har du hørt om noen det har hendt med??
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Kan det skje selv ved en mild UVI??????? Hvor ofte skjer dette? Har du hørt om noen det har hendt med?? Hvorfor er du så redd for det? Det er en sjelden komplikasjon. Og feber, frostanfall hører med ved en urosepsis.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Er redd for det siden det har vært så mye tull i det siste...... har fått helt angst. Men hvor sjeldens skjer det?
Gjest energibånd Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Hvis du går for lenge med urinveisinfeksjon uten å behandle den med antibiotika kan du få betennelse i nyrebekkenet, så du må kontakt lege så snart du merker noe til urinveisinfeksjonen. Det er ikke stor sjanse for at du får blodforgiftning, men muligheten er selvsagt tilstede når det er snakk om infeksjon. Så lenge du kontakter lege og får den behandlingen du trenger, trenger du ikke å bekymre deg for dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå