Gå til innhold

Klamydia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!:-) Jeg har en knullekompis som smitta meg med klamydia for noen uker siden:-( Jeg fikk behandla meg ganske fort, for jeg ville ikke gå rundt med det. (litt ekkelt:-P) Men han her fyren da, han har vært litt treig på behandlinga og sånn, så jeg vet ikke om han er helt frisk igjen. Han må visst spise masse antibiotika osv, så det er tydelig at han har hatt det en stund da. Urutinert å ikke sjekke seg for sånn når man har hatt ubeskytta sex, men det er jo verst for han!

Uansett! til spørsmålet mitt. Jeg tok han med hjem på lørdagsnatta for å ha det litt gøy! Han sa at han fortsatt var under behandling, så vi brukte kondom! (har lært nå:-p) Men jeg er så redd for at jeg kan være smitta fordet! Han er ganske stor, så kondomen kom liksom ikke heeelt ned. Hvor stor er smittefaren egentlig?

Ble litt rotete det her kanskje, men det er så fælt å gå rundt og bekymre seg for det. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil hjelpe meg? :snurt:

Skrevet

med mindre du har kommet i kontakt med sæd, precum og de greiene der på slimhinner burde du være temmelig safe :) Men jeg ville sjekket meg om to uker sånn just in case. Tar gjerne 2 uker etter du er smittet før det slår ut på noen prøver.

• Liker 1
Skrevet

hentet fra google.

Hei ! Takk for brevet ditt som tangerer viktige ting som hvordan klamydia kan overføres og hvor godt kondom beskytter. Desverre er det slik at bakterier, som f.eks. klamydia, ikke nødvendigvis venter med å hoppe fra den ene til den andre til gutten har fått på seg kondomet. Hvis guttens penis, eller tuppen av penishodet kommer i kontakt med fuktigheten fra skjeden, så kan overføringen av klamydia skje der og da, lenge før gutten gjør seg klar til selve samleiet ved å trekke på seg kondomet.

Det seksuelle samværet før samleiet starter er for de fleste, særlig kvinner, nokså nødvendig for at det skal bli vellykket og mange bruker lang tid på dette, som på seksualspråket kalles for forspillet. Her kan det meste greit overføres, også klamydia, enten direkte mellom kjønnsdelene som sagt eller via hender, lepper, tunge eller på annen måte som inkluderer berøring. Så svaret på spørsmålet ditt er, helt konkret: Klamydia kan overføres selv om man har brukt kondom under samleiet.

les mer her:

klamydia og kondom

usegoogle.jpg

• Liker 2
Skrevet

Er det mulig? Ta en ny test!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...