Gå til innhold

Redd for å sove

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pga perioder med maniske tilstander hender det at jeg ikke sover på 1-2 to døgn. Forrige gang dette skjedde var jeg helt utladet og sovnet til slutt, men våknet med akutte selvmordstanker og måtte ringe etter hjelp.

NÅ har jeg vært våken i 1,5 døgn igjen og er redd for å sove. 1: Redd for å få slike tanker igjen, som jeg ble livredd av. 2: Jeg har fått skikkelig vondt i halsen og er redd for å dø i søvne av hoste e.l.

Men så er jeg også redd for å være våken enda en natt, fordi jeg er såpass psykisk ustabil at jeg kan bli psykotisk av for lite søvn. Og må også legge til at jeg "glemte" medisinen i går kveld, og har tatt halv dose nå for å ikke få helt sjokk.

Skal jeg bare sove og satse på at jeg ikke dør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pga perioder med maniske tilstander hender det at jeg ikke sover på 1-2 to døgn. Forrige gang dette skjedde var jeg helt utladet og sovnet til slutt, men våknet med akutte selvmordstanker og måtte ringe etter hjelp.

NÅ har jeg vært våken i 1,5 døgn igjen og er redd for å sove. 1: Redd for å få slike tanker igjen, som jeg ble livredd av. 2: Jeg har fått skikkelig vondt i halsen og er redd for å dø i søvne av hoste e.l.

Men så er jeg også redd for å være våken enda en natt, fordi jeg er såpass psykisk ustabil at jeg kan bli psykotisk av for lite søvn. Og må også legge til at jeg "glemte" medisinen i går kveld, og har tatt halv dose nå for å ikke få helt sjokk.

Skal jeg bare sove og satse på at jeg ikke dør?

Det er ingen logisk grunn som tilsier at du kan dø i søvne, men jeg tror ikke dette er stedet å få hjelp på til slike saker.... Har du noen du kan ringe ?

Skrevet

Det er ingen logisk grunn som tilsier at du kan dø i søvne, men jeg tror ikke dette er stedet å få hjelp på til slike saker.... Har du noen du kan ringe ?

Ikke andre enn kirkens sos, men jeg liker ikke snakke med fremmede på den måten. Orker ikke plage de med forstyrrende tanker.

Skrevet

Ikke andre enn kirkens sos, men jeg liker ikke snakke med fremmede på den måten. Orker ikke plage de med forstyrrende tanker.

Det høres merkelig ut at du ikke har noen andre å ringe?

Og du 'plager' ingen, de blir nok glade for å hjelpe deg, så godt de kan.

Skrevet

Det høres merkelig ut at du ikke har noen andre å ringe?

Og du 'plager' ingen, de blir nok glade for å hjelpe deg, så godt de kan.

Vel jeg har ikke DET forholdet til mine foreldre, og jeg vil ikke at venner skal vite alt om hvor galt det står til. Vil de skakl være venner, ikke psykiatriske psykepleiere.

Skrevet

Kan du ikke ringe noen og få noe å sove på? Og å bli kontaktet av helsepersonell når du er våken igjen?

Skrevet

Kan du ikke ringe noen og få noe å sove på? Og å bli kontaktet av helsepersonell når du er våken igjen?

Jeg har medisiner som gjør at jeg sovner, men det er rart, for de har ikke slått inn enda. Jeg tror jeg er manisk jeg altså, men jeg vet nå ikke.

Har psykologtime i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...