Gå til innhold

Noen erfaringer som deltidsstudent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vurderer å søke på deltidsstudiet ved Dronning Mauds Minne til høsten. Er det noen som har prøvd dette(holder på med dette) og har noen erfaringer å komme med? Gode eller dårlige? Hadde hjulpet meg mye i mitt studievalg :jepp:

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg tok bachelor på deltid, og nå studerer jeg på deltid igjen ved siden av full jobb. Det har nok aller mest med økonomi å gjøre, jeg må jobbe en del ved siden av siden jeg har hus og bil.

Jeg vet ikke hvordan det er på skolen du viser til, men selv syntes jeg positive ting ved å være deltidsstudent var:

At jeg kunne opprettholde et visst forbruk

At jeg kunne beholde bil og hus

At det ikke var like intensivt hele veien, jeg fikk tid til familie og jobb innimellom, til og med en lengre feriereise

At jeg fikk god tid til å tilegne meg kunnskap, og å la den synke inn

Jeg gjorde det bra på bachelor fordi jeg fikk tid til å reflektere over fagene, og å sette dem opp mot hverandre

Jeg fikk flere studiepoeng enn en vanlig bachelor fordi jeg dro på utveksling og da var heltidsstudent en periode

Likevel er det slitsomt å være student i 4 år i stedet for 3, så hadde jeg hatt mulighet, ville jeg valgt heltid.

Oops, nå misforstod jeg kanskje, jeg trodde først du tenkte på generelle erfaringer ved det å studere på deltid. Jaja, jeg lar det stå i tilfelle andre kan ha nytte av det.

Endret av Badabing
Skrevet

Dette hørtes bra ut! Jeg ser ikke negativt på det at det er 4 år i stedet for 3. Synes det er godt å ha litt ekstra tid, slik som du nevner, for å få stoffet til å "feste" seg og synke inn. Jeg tenker også å jobbe ved siden av, og vil gjerne beholde min hund som jeg er så glad i. Får mye bedre tid til den(og bedre samvittighet) og når man har slike samlinger i stedet for skole hver dag. Så nå ble jeg mer motivert for å søke deltid! Tusen takk :takke:

Gjest Badabing
Skrevet

Bra det var nyttig likevel :)

Jeg kjente meg veldig demotivert da jeg skulle starte på siste året, for da skulle jeg liksom vært ferdig. De første månedene var tunge, men så løsnet det. Og halve året er jo bachelor, som jo bare er gøy! Å få skrive om akkurat det man vil ;)

Hund er en god grunn til å velge deltid. Jeg hadde også hund under studiene, og det var veldig godt å kunne studere med henne ved fotenden i sofaen! Lykke til! :)

Skrevet

Bra det var nyttig likevel :)

Jeg kjente meg veldig demotivert da jeg skulle starte på siste året, for da skulle jeg liksom vært ferdig. De første månedene var tunge, men så løsnet det. Og halve året er jo bachelor, som jo bare er gøy! Å få skrive om akkurat det man vil ;)

Hund er en god grunn til å velge deltid. Jeg hadde også hund under studiene, og det var veldig godt å kunne studere med henne ved fotenden i sofaen! Lykke til! :)

Jeg er veldig demotivert, derfor har jeg et pauseår frem til høsten. Nå kjenner jeg at jeg savner skolen faktisk! Og det er et bra tegn, da vil jeg jo tross alt tilbake.

Ja, det er så trivelig å ha hund! Føler jeg får tilbringt mer tid med henne når jeg kan velge selv når jeg vil lese osv. Da kan man ta lesingen etter en lang tur, slik at begge blir fornøyd i løpet av dagen. Takk for det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...