Gå til innhold

meg og mitt

Gjest pepsimaxpower

Anbefalte innlegg

Gjest pepsimaxpower

Har prøvd dagbok tidligere, men uten å klare å skrive mer enn noen få dager, så prøver igjen.

Litt om meg: Er i glad jente, bor med min datter i en koselig leilighet. Hun går i barnehage og jeg går på universitet.

Tidligere, den skjulte sannheten.

Har hatt en tøff start på ungdomslivet og gikk i feil mijø fra jeg var 14 til jeg var 18 år, brukte stoff: røyking og sniffing, til en dag jeg prøvde sprøyta og tenkte dette vil jeg ikke mer, vil ikke havne på gata. Da jeg var 16 traff jeg en fyr, visste ikke at han drev med stoff på det tidspunktet, ble gravid og fant ut sannheten om han. Jeg er imot abort, ser på det som å ta liv av sin egen unge så valgte å beholde det og forholdet tok slutt. Sluttet med alt av stoff trodde jeg. Hun kom til verden, følte ikke alt var greit. Fikk beskjed at ikke alle får sånn damn skikkeilg morsinnstinkt med en gang. Tok litt tid før jeg skle inn i den rollen. Har slitt med utrolig dårlig selvtillit. Ting ble bedre, fikk også vite at bf var på avrusning. Dette ble starten på det som jeg trodde ble bra, men som ble til et mareritt. Startet med å besøke bf, han var jo så flink til å være edru. Vi innledet et forhold igjen etter en traumatisk slutt med drapstrusler og voldsalarm, men nå så jo alt så fint ut igjen, trodde jeg. Alt gikk greit de første månedene, oss tre, en fin liten familie uten uro. Flyttet opp i nærområdet hvor bf gikk på avrusning, slik at det ble lettere å treffe hverandre. Alt gikk bra til det kom stoff inn i bildet igjen. BF sprakk og jeg sprakk, vi påvirket hverandre litt, jeg klarte å dra meg inn igjen men det gjorde ikke BF. Han ble totalt forvandlet til ille igjen, manipulerende, frekk, penger forsvant og vold kom inn i bildet. Flere ganger gikk jeg rundt med finger avtrykk på armene mine som ble til blåmerker pga han holdt så hardt. Men så smalt det skikkelig. Vi bodde jo ikke sammen, men det var en halvtimes spasetur mellom oss. En kveld kom han på døra, fikk en rar følelse om det var noe galt på fære. Idet jeg låste opp smatt han inn å satte seg i sofaen og mumlet fælt. Skjente straks lukften av brennevin, prøvde så godt jeg kunne å ikke lage noe ut av det, for ved han kan bli temmelig sinna vist jeg påstår noe. Latet bare som jeg hadde mye å vaske og rydde. Han ble mer rar og straks viste det seg at et var amfetamin i bildet også. og den kombinasjonen på en person som ikke tåler brennevin og blir spinnvill av stoff, visste dette kom til å ende dårlig. Og det gjorde det. Bf fikk tankene sin på at han vil kidnappe dattra våres, slå meg vekk til side og løp inn på soverommet hvor hun sov. Klarte å få han ut igjen og lukke døra, men det var ikke lås på rommet og han er meget strerk. Naboene hørte rabalderet og grep inn, fikk varslet faren til bf og de kom i siste liten. Tiden gikk, alt bare passerte i sirkel hele tiden og visste ikke hvordan barnet og jeg skulle kommet oss ut av denne onde sirkelen. Slike hendelser kom med jevne mellom rom, til en dag jeg fant ut at jeg var gravid. Vår lille familie på tre hadde rosenrøde dager inni mellom hvor alt var bare flott. i 11 uke mistet jeg barnet, verden raste igjen, selv om det var best for det ufødte barnet å komme til den onde verdenen, at barnet heller fikk en fin plass oppe i himmelen. Det er tungt hver gang jeg tenker på det ufødte barnet, og når tiden nærmer seg termin hvert år tenker jeg på om det hadde vært ei jente eller gutt og at det snart hadde fylt 2år, terminen var 23 mars 2010. Etter Sa fikk jeg betennelse i livmoren og havnet på akutten for utskrapning. Bf spurte om penger til pizza og øl, måtte ned på akutten alene, turte ikke å si noe til min mor. Har aldri følt meg så alene, trodde jeg skulle dø idet de skulle sette i gang narkosen og fikk et stort anfall. Tiden gikk videre, men slet med store kraftige smerter og parlagin forte, de hjalp ikke alene så misket det sammen med alkohol, det var en befrielse. Tiden gikk videre i sakte tempo. Bf endret seg, fikk ikke lov til å være sammen med venner alene i byen, han trodde jeg traff andre mannfolk, så livet ble totalt kontrollert. Det ble et stygt utfall i en stor krangel inni dette, endte med kraftig forslått arm, blå merker på kroppen og brista ribbein. Trua med å ta livet mitt å å gjøre det til helvete om forholdet tok slutt og vist jeg fant en ny mann skulle han drepe han. Var utslitt, hadde nesten ikke krefter til å ta vare på dattra våres. Tiden gikk videre og av en merkelig grunn hadde jeg noen krefter og mot jeg ikke visste hvor jeg kom fra. Dattra våres var just fylt 2 år, så livet passere forbi og hvordan det vill ende. VILLE UT AV DETTE, og pakket det meste dattra og jeg trengte og drog fra BF, vi sa opp leiligheten og flyttet hjem til min hjembygd på hemmelig adresse. Endelig kunne man puste ut og leve et idyllisk familie liv, en koselig familie på 2 uten vold, alkohol og rus. Men da begynte de psykiske problemene mine. Turte ikke å sove vist Bf skulle finne ut hvor vi bodde og ville oss ondt, så måtte være på vakt. Fikk depresjoner og tenkte over alt den lille uskyldige jenta mi hadde gått gjennom. Men man kommer ikke videre i livet med å bare holde seg innelost og uten fullført vg. Fikk kriseplass i barnehage og en restplass på allmenpåbygg. Følte vi fikk leve livet igjen, men det ble en tøff start på gode livet. Dattra mi og jeg fikk et godt trygt og nytt bånd mellom oss, fullførte allmennpåbygg og startet i høst 2011 på universitet. Nå har vi det endelig godt. Sliter fortsatt med psyken med å gå alene i byen, ved bf stakk nylig fra rehab og har truffet på han i byen. Men nå har jeg en ny mann i livet mitt, og han ved forhistorien. Snart vært sammen i et år, han er skikkelig flink med hu lille som er tre 1,2år nå. :yvonne:

Det ble en lang intro, men jeg syntes det hjelper å få tømt seg når man skal skrive dagbok + at man setter ting i ord perspektiv. Denne dagboka vil handle om mitt private liv som student, mor og min datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pepsimaxpower

Det er så godt når kvelden kommer og kosetiden står på tur, vi må bare kose oss to før hun sovner i armrkoken :) En aktiv jente, i sin beste trass start fase, kan gå litt på nervene i blandt. Men nå står slanking i fokus, har en meget så del jeg må bli kvitt. Skal snakke med legen, men der er det så laaaang ventelise. Trener jevnlig og elsker harde økter. Har ikke fått trent siden mandag, nesten litt fælt men har ikke vært helt i form. Mangler søvn og energi. Har litt opp å ned periode i psyken og nå er den nede, hvor alle tanker flommer opp om livet, så klarer ikke å sove nok. De eneste gangene jeg sover ordentlig godt, er når jeg har vært en tur på byen og hatt noe godt i koppen. Har sovepiller og alt slikt, men er ikke for at piller skal få en til å funke, det finnes alltid en naturlig årsak. Hadde fremføring på skolen idag, det værst jeg ved. Men nå skal jeg kose meg med woman bladet som kom i posten idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Huff. Er ingen solskinns historie dette! :tristbla:

Synes det er veldig bra at du har kommet deg ut av miljøet og kommet deg bort fra bf. Enda bedre er at du har funnet en mann som bryr seg om deg og din datter! :)

Du er en sterk kvinne! Stå på videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

takk for koselig tilbakemelding :) Er også veldig glad for å være ferdig med dette, ikke minst også for min datter som skal vokse opp i trygge omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

Torsdag!

Skulle jo egentlig inn å skrive i går, men min datter og jeg våknet opp på sofaen kl 8 idag morges. Slitsom dag den derre torsdagen.

Fikk skikkelig gjennomgå på skolen, me to timer hard gym som kun handlet om styrke. Det var bl.a løpe rundt på sjokkasen, push ups med klapp på ei hånd og på rompa, planken, hoppe tau, aerobic som oppvarming og ball masasje på slutten av timen. Den tredje timen var 60min aktivitet i vann. Kanskje noen klarer å gjette hva slags utdanning jeg tar? Hint bachelor ;)

Så nå er det dags for rydding og vasking av kåken mens lille prinsessa mi er i barnehagen. Off får litt vondt av hu som går på utegruppe, men de avlyste kanskje turen idag og bare holdt seg i barnehagen.

Trening etterpå og oppdatering fra dagen kommer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

Yes, endelig helga over. Men nå har det snødd ne altfor mye, Når kan de der oppe snart kniban igjen?

Nå sitte man har etter en koselig helg, me rennanes nese. Gav til slutt opp og surra noe dasspapir og stappa opp i nesa.

Merker tempramanget mitt er på vei rett vest, klikker for ingen ting. Er vel pga at jeg har så mange tanker i hode som surrer rundt. Men helgen var goe den. Mitt tempramant kan skifte fort, vil klare å få kontroll på det. Det værste er være sint for at min datter bare helte ut en kopp melk ut over det ny vasket gulvet, bare fordi jeg hadde en av mine dårlige dager. Så går det utover henne. Sex hjelper utrolig på humøret, men siden vi ikke bor sammen blir det jo ikke sex hver dag.

I morgen begynner et nytt kapittel i livet. Ei venninne og meg starter et ti ukers prosjekt med trening og kosthold. Hun skal bygge opp kroppen sin for å bli sterkere og jeg skal bli strammer og få vekk de goe kjærlighets håndtakene. De ti ukene bli en god start på et sunnere liv og skal vare. Er lei av å være stor og feit, ikke klare å gå med arm løse topper pga de hengete armene, lei av å måtte kjøpe større tøy. Men alikevel er jeg blitt god på å kle kroppen min tynnere, så ingen tror at jeg veier så mye som jeg gjør. Har en del muskler også, men de er godt pakket for tiden. Løping sliter jeg med, ikke fordi kondisen ikke er på topp, men får kraftig sting og stråle smerter etter 5 min løping. I morgen lager jeg en veie og cm dagbok på pcn ikke her inne. Og jeg skal slutte med å utsette ting og komme med dårlige unnskyldninger. Begynt greit med sparing av penger, da jeg gikk inn til skatte sør og fikk ordnet slik at jeg betaler skatt som jeg ikke trenger og får penger på sommeren, en grei spare måte som det ikke går ann å ta ut penger fra. En god anbefaling. Men nå er det natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pepsimaxpower

Gøy å starte uka med kraftig forkjølelse og feber! Ble ikke noe god start på treninga, men har lagt om kostholdet i allefall. Har kjøpt en rensekur for kroppen, har mye vann i kroppen som ikke trenger å være der. Tok en fri dag fra skolen, så det blir den første sykedagen fri. Så da bli det å jobbe hjemme med lekser. Dagensgjøremål blir da: Lekser, kjøpe oppvaskmiddel, skuffe snø, holde huset varmt, rydde over huset. :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...