AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Det har seg slik at faren min har det med å bli litt hysterisk når han er syk. En forkjølelse og litt vondt i hode er for han "kjempe syk" og krever at man drar til legevakten snarest. Bryr meg så klart når familie og venner føler seg dårlig, og vil gjerne hjelpe dem hvis det er noe jeg kan gjøre for dem. Men begynner å bli litt lei av disse overdrivelsene til pappa. Snakket med ha på telefon for et par dager siden og da var han litt foskjølet og følte seg ikke helt pigg. Da jeg ringte ham i stad sa han at han var kjempedårlig og mente at han hadde veldig høy puls og et eller annet om hjerte. Jeg sa ikke stort, men at han kanksje burde legge seg ned litt. Hadde dette vært en venne eller noen andre i familen hadde jeg tatt det mye mer seriøst. Klarer bare ikke å ta pappa seriøst når han sier han føler seg dårlig g er kjempe syk. Han har det med å haste ned til legevakten, eller i et par tilfeller ringe ambulansen, også viser det seg at alt egentlig er bra. Er det dumt av meg å ikke ta ham seriøst? Vet ikke helt hva jeg skal si noen ganger. I blandt har jeg bare lyst til å si at det er helt normalt å føle seg dårlig en gang i blandt, og at man ikke er kjempe syk, men kanksje trenger å hvile litt eller ta det med ro et par dager. Noen andre som har noen "hypokondere" i familien?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er forresten 20, og faren min 48.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå