Gå til innhold

I dag har jeg spist..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost:Skyr med musli+en halv atkinsbar

Lunsj: halv boks cottage cheese med en skyr+en appelsin

Middag: halv boks cottage chesse med sukkerfritt syltetøy og en ss peanøttsmør

ellers: en neve nøtter og en bit av en atkinsbar

Mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for lite! Hvorfor spise så lite? :klo: Om du prøver å gå ned i vekt, er det absolutt ikke rett måten å gjøre det på.

• Liker 2
Skrevet

Prøver å gå ned i vekt ja.. men regnet meg frem til at dette er ca. 1200 kcal.. Trodde ikke det var alt for lite?

Gjest NozMonster
Skrevet

Mye eller lite?

man sier at det ikke finnes dumme spørsmål- men i visse tilfeller stemmer ikke det utsagnet må jeg si!

• Liker 2
Skrevet

Dette kostholdet er jo helt katastofalt.

Er det et forsøk på en slags lavkarbo? Du ødelegger bare kroppen din. Du ødelegger forbrenningen og du mangler en mengde vitaminer, mineraler og næringsstoffer.

Skaff hjelp.

Skrevet

Du trenger mer variasjon også. Grønnsaker, fisk, magert kjøtt osv osv, det kostholdet du beskriver er ikke sunt for kroppen.

Skrevet

Noen dager bytter jeg ut middagen med andre ting, f.eks knekkebrød med ost og kjøttpålegg. Så er ikke noen lavkarbo akkurat.. men jeg er ikke så glad i varmmat, eller typisk middag.. Så har blitt sånn, vil jo ned i vekt og, men føler jeg er forbi point of no return kostholdsmessig :tristbla:

Skrevet (endret)

Du kan jo lage ganske mye til middag som ikke nødvendigvis MÅ være varmt også. :) Div salater med kylling/skinke/laks/kjøtt feks er jo godt og mettende. Der kan du jo også putte i passe kokte grønnsaker og pasta feks. Pluss masse annet godt. Om du ikke gir kroppen den næringen den trenger og trener, vil du miste masse muskler. Og det hjelper jo ikke å være tynn om alt er slapt og henger.

Endret av Bonito
Gjest Madelene1
Skrevet

man sier at det ikke finnes dumme spørsmål- men i visse tilfeller stemmer ikke det utsagnet må jeg si!

Ingen spørsmål er for dumme. Er bare dumme svar.

Skrevet

Forsiktig nå, mange har dessverre vrangforestillinger om kropp, kalorier og vekt.

Ts, dette er altfor, altfor lite, du trenger mer mat. Middag bør være middag, kjøtt, fisk, fugl, med grønnsaker til, så mye grønnsaker du kan spise til det. Det er magert kjøtt og du trenger næringen. Du klarer deg ikke på skyr, cottage cheese og atkinsbarer.

Skrevet

Takk for svar.. Det blir bare så ulogisk for meg og skulle spise MER når jeg ikke går ned på det jeg spiser nå. .Føles som om vekta nekter å gå dit jeg vil den skal :gjeiper:

Skrevet

Mye eller lite?

Jeg blir sulten av å lese dette! Det er alt for lite!

Jeg ville hatt inn kjøtt av noe slag og litt flere karbohydrater. Hvis du ikke liker varmmat kan du jo spise grovt brød med grillet kylling på! Hvis du tar bort skinnet blir det jo ganske magert.

Skrevet

Takk for svar.. Det blir bare så ulogisk for meg og skulle spise MER når jeg ikke går ned på det jeg spiser nå. .Føles som om vekta nekter å gå dit jeg vil den skal :gjeiper:

Trener du?

Skrevet (endret)

Jeg ville absolutt begynt å trene! Det å gå ned i vekt bare ved hjelp av kosthold, kan som sagt føre til at man mister en god del muskler. Om du liker å løpe er det jo bare å begynne med det igjen. Slenger du på sunt kosthold med nok mat, og noen styrkeøkter skal du se du får mye bedre resultat enn ved vektnedgang pga feilernæring.

Endret av Bonito
Skrevet

Man MÅ ikke ha kjøtt og fisk hver eneste dag, men jeg ville i allefall lagt på noen flere grønnsaker og gjerne noen bønner/linser.

Kanskje du kan spise knekkebrød med makrell-i-tomat f.eks?

Det er vanskelig å gi råd når vi ikke vet noe om deg. Kanskje du er 14 år og allerede undervektig. Eller 40 år med BMI på 38.

Gjest NozMonster
Skrevet

men det er jo ikke så rart, du spiser jo for lite, så kroppen din tror det er sultkatastrofe i verden, og sparer på vær smitt og smule den klarer å tyne ut av det som ramler neddi magesekken din!

Skrevet

Man MÅ ikke ha kjøtt og fisk hver eneste dag, men jeg ville i allefall lagt på noen flere grønnsaker og gjerne noen bønner/linser.

Kanskje du kan spise knekkebrød med makrell-i-tomat f.eks?

Det er vanskelig å gi råd når vi ikke vet noe om deg. Kanskje du er 14 år og allerede undervektig. Eller 40 år med BMI på 38.

Jeg er 22, 160 og veier 54 kg. Så verken eller;) Men jeg vil gjerne ned på rundt 50. Makrell i tomat synes jeg er forferdelig, men kan prøve mer grønnsaker ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...