Gå til innhold

Rar avføring..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lå med omgangssyke i romjula. Kasta ikke opp men veldig kvalm,dårlig mage og mye mageknip. Lå slik en uke (flere i familien kastet opp så jeg er sikker på at det var det samme)

Så var jeg bra i ca 3 uker. Nå har jeg hadd en liten uke med mye luftsmerter i magen (føler for å rape store og lange raper)og litt kvalm, skiftende matlyst (lurer på om det er litt psykisk) treg mage og avføring med slim. Og så svir det mye i magen. Akkurat som en brennende følelse av og til i "mellomgulvet"

Bør jeg være bekymret? Har lest om irritabel tarm,noen her som har kjennskap til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville kontaktet legen, jeg...

Skrevet

Har hatt lignende symptomer før. I mitt tilfelle dreide det seg kun om forstoppelse. Bæsje-fulle tarmer trykker mot mellomgulvet...

Gå på apoteket og kjøp avføringspiller, få ut alt du går rundt og samler på, og se om du blir bedre :)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Før du går på apoteket, spis svisker :)

Det fortalte min fastlege meg ;)

jeg hater svisker, men det funker :)

Han sa også det at om ikke sviskene funker, så kunne jeg gå på apoteket for piller :)

Skrevet

Takk for svar og tips :)

Blir jo så redd når slike ting endrer seg. Idag føltes ikke magen treg ut i det hele tatt. Fikk prompet masse før jeg gikk på do (beklager opplysningene :fnise: ) og avføringen i dag var hverken så veldig hard eller slimete. Denne gangen kom det også som ca 3-4 store biter enn masse tusenvis av små harde. Har spist activia de siste dagene og begynte med noe fiber-knekkebrød i går. Kanskje litt tidlig for at det skal hjelpe men håper det endrer seg nå.

Gjest ms_kwang
Skrevet

husk på at om du har for lite fiber i maten du spiser daglig så blir avføringen treg,men husk å drikke mye vann også, ellers blir det ofte verre ^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...