Gå til innhold

Strømovn til liten leilighet


amonyn

Anbefalte innlegg

Hvilken type varmeovn er mest effektiv og trygg i en leilighet på 21 kvadratmeter? Har en ganske stor hund, og det kan gå hardt for seg her noen ganger. Så den må stå trygt, eller tåle en støyt. Radiatoren har plutselig gått dukken her... ISKALDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Hvilken type varmeovn er mest effektiv og trygg i en leilighet på 21 kvadratmeter? Har en ganske stor hund, og det kan gå hardt for seg her noen ganger. Så den må stå trygt, eller tåle en støyt. Radiatoren har plutselig gått dukken her... ISKALDT!

Tenker du på en ovn som står på gulvet ?

Spør fordi jeg ser du nevner noe om å stå trygt da du har en ganske stor hund :)

En frittstående ovn (en sånn som står ute på gulvet) skal ikke være på når det ikke er noen hjemme, og spesielt ikke når det er andre levde vesner som kanskje kan komme til å velte ovnen.

Dersom du har en ledig plass på veggen (under et vindu), med en stikk-kontakt i nærheten, så ville jeg kjøpt en god panelovn (med nattsenking, ukesprogrammering og temperaturinnstillinger) og montert denne fast på veggen :)

I tillegg kan du jo ha en vifteovn som du bruker i korte perioder når du er hjemme og vil ha noen ekstra varmegrader inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med lille pus over! En god panelovn med termostat er tingen, hvis du vil ha den stående på når du ikke er hjemme (noe som en nesten MÅ når det er så kald vinter som nå).

Jeg har prøvd både oljeovn og stråleovn, frittstående, men disse kunne en jo ikke ha på uten at en var der selv (og oljeovnen begynte å lekke etter en stund).

En liten vifteovn i tillegg kan være kjekt å ha. F.eks. hadde jeg en slik på soverommet, som jeg alltid skrudde på da jeg ryddet for kvelden og gikk for å pusse tennene. Da var det god og varm temperatur akkurat når jeg skulle krype under dyna. Så slo jeg den av etter jeg kom i seng, slik at det skulle være friskt og kjølig å sove der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det holder med én ovn. Jeg bor som sagt på 21 kvadrat. Og har radiatoren (som har begynt å virke igjen!) under vinduet. Så da blir det vel en panelovn et eller annet sted.

Er det forresten normalt at en radiator gjør slik? Blir lunken for så å bli varm igjen etter et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt.

Jeg har en panelovn under vinduet på 1500W og den varmer fint opp 35 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...