Gå til innhold

Hvilken etnisk avstamning har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du hvilken etnisk/kulturell avstamning du har slektsmessig?

Er du etnisk norsk fra mange generasjoner tilbake, eller er du en blanding av noe annet?

Litt interessant å høre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av oldefedrene mine (farfaren til mor) mine var svensk. Ellers er de norske i mange generasjoner bakover.

Skrevet

Norsk - mange generasjoner tilbake.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Cosette
Skrevet

Etnisk norsk blandet med en dæsj jødisk og samisk (sistnevnte er jo også etnisk norsk, dog). Snasen blanding :ler:

Godt mulig det er noe annet innblandet også, men det er isåfall svært lenge siden og godt utvannet. ;)

Skrevet

En svensk oldefar, men ellers norsk så langt tilbake (1700 tallet) vi har kommet i sleksgranskningen.

Gjest Applecore
Skrevet

Mest norsk, litt samisk, og bittelitt finsk, visstnok :jepp:

Skrevet

Så godt som heilnorsk, men med en liten dråpe fra nordamerikanske indianere. Jeg mistenker forøvrig at den dråpen gikk meg hus forbi, for mens en del av mine slektniger blir så brune og eksotiske av 2 min i sola at folk tror de er ikke-norske, så holder jeg meg på den hvite siden hele året.

Skrevet

Stort sett norsk så langt vi vet, med en dæsj samisk og italiensk sjømannsblod :P

tipptipp-oldefar og oldemor bodde en periode i afrika, og datteren deres(altså min tippoldemor) hadde mistenkelig afrikanske trekk. Hun var ikke så mørk i huden, men mørk ellers og hadde på en måte de rette ansiktstrekkene. Så det har alltid gått rykter om at tipptippoldemor hadde et lite eventyr nede i afrika, men dette er ikke noe vi vet sikkert, hehe.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

på ene siden er jeg norsk helt til 1500tallet, det er så langt pappa kom på den norske siden, på den andre siden er jeg dansk, fransk og en liten klatt med indisk, men de er visstnok ikke like gode på å føre kirkebøker så der stopper det opp på 1600tallet:)

Skrevet

Nederlandsk, tysk, fransk:)

Skrevet

Blandingsdrops. :) Fra både mors og farssiden morsomt nok.

Gjest IngvildSF
Skrevet

En tysk mann giftet seg med ei fra Toten på slutten av 1700-tallet eller starten på 1800-tallet. Ellers er alt norsk blod såvidt jeg vet.

Skrevet

Av besteforeldre var den ene svensk og gift med en finsk. Så litt skandinavisk .Lengre bak vet jeg ikke

Skrevet (endret)

Kun Norsk så vidt jeg vet, tilbake til 15-1600-tallet på farsiden og til middelalderen et "sted" på morsiden :)

Endret av Explosive
Skrevet (endret)

Stort sett :flagg: her, noe dansk langt tilbake. Også en mikroskopisk mengde blått blod da :biggrin:

Endret av Lexington
Skrevet

Jeg tror jeg er helt norsk laaaangt bakover i tid, men jeg er ikke sikker. Har hatt litt lyst til å gjøre slekt forskning, men jeg vet ikke hvordan man gjør det.

Skrevet

Norsk.

Det finnes riktig nok noen tyske adelige i slektstreet på 1500-tallet en gang, men det er så langt tilbake at det ikke regnes inn.

Skrevet

Jeg er det man kaller skikkelig miks. Pappa har spansk og italiensk avstamming, og mamma er av sameslekt :fnise:

Skrevet

Tror jeg er helnorsk! På tross av mitt helnorske blod er jeg ikke kritthvit, men har (til norsk å være) relativt gyllen hud og blir lett brun. Litt flaks der, eller noen ukjente utenlandske gener...

Skrevet

Etnisk norsk så langt tilbake som jeg vet om (som jo egentlig ikke er så veldig langt), men har også noe sameblod i årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...