Gå til innhold

Barna opp i handlekurven

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men nå er det slik at på hendene er det ikke bare kroppens naturlige bakterier som formerer seg. Dessuten er tarmbakterier potensielt livsfarlige de også. Og alle influensavirus o.l. er heller ikke like hyggelig for alle. Dessuten er det fullt mulig å ha gravd i jorda med hendene før en går og handler.

Poenget mitt er ikke å ufarliggjøre det ene eller andre, men jeg blir litt provosert når folk går til angrep på en faktor bare fordi det er så lett synlig. Mens de mest sannsynlig ikke tenker over alle de andre usynlige faktorene som i mange tilfeller er minst like farlige, og som de sikkert i mange tilfeller er med på å eskalere selv.

Men hallo? Det er jo akkurat det jeg sier! Selv om barna ser rene ut så kan de ha med seg noen av verdens skumleste saker oppi handlevogna... og ingen vil engang vite at det er der! Jeg sier jo at det ikke er der man ser som er farlig!

Det er vel ikke nødvendig å kjøre på med bakterier bare fordi det er noen der fra før??

Og uansett så er det dårlig folkeskikk å plassere en unge med sko på beina nedi handlevogna!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi måtte gå og sette oss i bilen om vi ikke kunne oppføre oss når vi var med mamma eller pappa og handlet. Det var effektivt som faen for å få oss til å oppføre oss! Og da var det ikke snakk om å sitte pent i vogna heller. Da gikk vi fint ved siden av og fikk kanskje lov til å hente noe av og til, men vi skulle aldri gå så langt at vi ikke så mamma eller pappa.

Det ble da folk av oss søsknene også :sjenert:

Skrevet

Men hallo? Det er jo akkurat det jeg sier! Selv om barna ser rene ut så kan de ha med seg noen av verdens skumleste saker oppi handlevogna... og ingen vil engang vite at det er der! Jeg sier jo at det ikke er der man ser som er farlig!

Det er vel ikke nødvendig å kjøre på med bakterier bare fordi det er noen der fra før??

Og uansett så er det dårlig folkeskikk å plassere en unge med sko på beina nedi handlevogna!

Akkurat det du sier? Du sa jo nettopp at bakteriene vi har på oss er ufarlige. Og nå er de plutselig verdens mest skumle saker. :klo: Når jeg snakket om bakterier på hendene, så mente jeg forresten hendene til de voksne som triller vognene og tar på varene.

Nei, det er ikke nødvendig å tilføre flere bakterier. Så da regner jeg med at dette gjelder alle, ikke bare de som har barn.

Skrevet

De bakteriene folk har på hendene er stort sett kroppens naturlige bakterieflora og er ikke farlige! De bakteriene som ungene drar inn fra jord og dyreavføring er potensiellt livsfarlige, sånn som feks bakteriene som fører til stivkrampe!

Det bør være unødvendig å med hensikt skitne til vognen mer enn nødvendig! Én eneste bakterie kan formere seg til millioner iløpet av kort tid!

Er helt enig med deg i at det ikke er den møkka vi ser som er farlig!

Det er bakteriene på hendene dine som gjør at du blir syk.

For det er hendene som kommer borti alt mulig rart. Selv om du er flink til å vaske deg på henden så er det ikke sikkert den som tok på håndtaket til handlevognen, dørhåndtaket, melkekartongen osv har gjort det. Veien er kort fra hånd til munn.

Det er sånn vil blir syke.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det du sier? Du sa jo nettopp at bakteriene vi har på oss er ufarlige. Og nå er de plutselig verdens mest skumle saker. :klo: Når jeg snakket om bakterier på hendene, så mente jeg forresten hendene til de voksne som triller vognene og tar på varene.

Nei, det er ikke nødvendig å tilføre flere bakterier. Så da regner jeg med at dette gjelder alle, ikke bare de som har barn.

Man må faktisk holde i vognen for å trille den, men det er fullstendig unødvendig å putte en unge med sko på beina nedi der!

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener forresten det de drar med seg under skoene sine, fra jord og avføring utendørs

Skrevet

Om vi driter i bakteriene (pardon the pun), så er det uansett rimelig sløvt av foreldre å la unger sitte med sko oppi handlevogner som skal brukes av andre etterpå. Folkeskikk og slikt, men hvem bryr seg om det i dag?

• Liker 3
Gjest HollyDolly
Skrevet

Hva synes dere om foreldre som legger barna sine opp i handlekurven (der maten liger og ikke på det setet)? Synes jeg ser det ofte. Er det bare jeg som reagerer med det? Jeg synes det rett og slett er ekkelt og så og si blande sko, "skitne" klær og mat sammen. Vet mye av maten er pakket inn da, men... fortsat ekkelt.

Brø ligger nå ganske åpent da.

Herregud, sa bakterie fobia har blitt i ditta landet !!! :kjefte:

Alle varer har plastik/papp uta på, uspisilige ting.

Burde kanskje være enganghansker i inngangen av butikken som folk kunne ha på seg så de ikkje setter bakterier i maten, ufff blir litt irretert over ditta bakteriareddselen i landet.

Skrevet

Dere som ikke ser problemet, oppbevarer dere skoene deres i kjøleskapet? Eller synes dere det er greit at andre setter skoene sine i kjøleskapet deres når de er på besøk?

• Liker 4
Gjest Consensio
Skrevet

Dere som ikke ser problemet, oppbevarer dere skoene deres i kjøleskapet? Eller synes dere det er greit at andre setter skoene sine i kjøleskapet deres når de er på besøk?

Du verden for en teit sammenligning, men for å svare på spørsmålet ditt; jeg kunne fint ha satt skoene i kjøleskapet om det var behov for det. Jeg kan vaske over den hylla etterpå uansett, akkurat som at jeg kan vaske maten jeg legger i handlekurveb

Skrevet

Herregud, sa bakterie fobia har blitt i ditta landet !!! :kjefte:

Alle varer har plastik/papp uta på, uspisilige ting.

Burde kanskje være enganghansker i inngangen av butikken som folk kunne ha på seg så de ikkje setter bakterier i maten, ufff blir litt irretert over ditta bakteriareddselen i landet.

Jeg blir irritert over folk som ikke klarer å stave " dette " riktig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå står det i signaturen at hun beklager dårlig norsk da.

Det er forresten mye jeg også kan irritere meg over, men føler ikke for å skrive om det i denne tråden så lenge det ikke har noe med saken å gjøre.

Endret av Admeliora
Gjest HollyDolly
Skrevet

nja ja , jeg er ikkje norsk så.. prover midt beste da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...