AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #41 Skrevet 26. januar 2012 Er du klar over hvor mye dritt som er på de handlevognene før en unge i det hele tatt har fått nærme seg den? Og er du klar over at emballasjen på matvarer blir pellt og grafset på av utallige hender før de havner oppi den hellige handlekurven din? Litt av et resonnement! Fordi de er skitne i utgangspunktet, spiller det ingen rolle om barnesko og skitne barneklær skal tråkke og sparke videre i dem? Da burde det være tillatt å plassere hunder i vognene også. 3
Admeliora Skrevet 26. januar 2012 #42 Skrevet 26. januar 2012 Jeg er mer bekymret over all skitten som er på håndtaket til vognen. Tør ikke tenke på hva som befinner seg der. 1
Mr. Jones Skrevet 26. januar 2012 #43 Skrevet 26. januar 2012 Hunder er ikke tillatt i dagligvareforretninger av hygienehensyn. Barn bør av samme grunn ikke plasseres i vogner eller på pakkediskene. Bedre at de sitter i vogna enn at de løper rundt og (gud forby) rører og skitner til varer som andre folk skal ha. Det er jo ikke akkurat sånn at man legger NOE mat rett i vogna uten en innpakning som beskytter den uansett. 3
StellinaX Skrevet 26. januar 2012 #44 Skrevet 26. januar 2012 Litt av et resonnement! Fordi de er skitne i utgangspunktet, spiller det ingen rolle om barnesko og skitne barneklær skal tråkke og sparke videre i dem? Da burde det være tillatt å plassere hunder i vognene også. Poenget mitt er ikke at man skal ta med seg unger+en halv sandkasse og stappe de oppi handlevognene, men at argumentet om at det er uhygienisk at et (rent) barn sitter (rolig) oppi handlevognen mens man handler mat, er temmelig tynt. Jeg tror det er kun i Norge at dette i det hele tatt kan bli en diskusjon. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #45 Skrevet 26. januar 2012 Litt av et resonnement! Fordi de er skitne i utgangspunktet, spiller det ingen rolle om barnesko og skitne barneklær skal tråkke og sparke videre i dem? Da burde det være tillatt å plassere hunder i vognene også. Hei hei, hva mener du med at hunden min ikke har noe i en vogn å gjøre?! Hundehater! 2
Mr. Jones Skrevet 26. januar 2012 #46 Skrevet 26. januar 2012 Da burde det være tillatt å plassere hunder i vognene også. Hunder røyter, noe som åpenbart kan føre til allergiutbrudd hos enkelte, og hvem liker vel hundehår i vognen sin? Hunder sleiker også som udyr, noe barn normalt ikke gjør. I tillegg gnikker de ræva osv. mot gulvet i vogna når de sitter, noe jeg enda har til gode å se et barn gjøre 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #47 Skrevet 26. januar 2012 Poenget mitt er ikke at man skal ta med seg unger+en halv sandkasse og stappe de oppi handlevognene, men at argumentet om at det er uhygienisk at et (rent) barn sitter (rolig) oppi handlevognen mens man handler mat, er temmelig tynt. Jeg tror det er kun i Norge at dette i det hele tatt kan bli en diskusjon. Enig, haha. Det er helt vanlig i alle land jeg har bodd i at barn sitter i handlevognene. Men her i Norge, som snart er blitt smålighetens og irritasjonens samfunn, skal dette hauses opp til noe helt forferdelig. Jeg er også mer bekymret for alt det andre uhygieniske i matbutikkene, vasker hendene godt etter å ha vært i butikken. Men bekymret ... hvor ofte hører man om folk som blir syke egentlig? Er det pga dette vi ligger på verdenstoppen i sykemeldinger og trygd? Neppe. Det er vel heller pga den sure og bitre livsholdningen til folk flest. 3
loffen Skrevet 26. januar 2012 #48 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes det er en uting at unger skal sitte oppi handlevognene. Er ungen så vill at man ikke kan holde styr på den i butikken, så får man heller handle uten unger. MIne unger har hverken sprunget rundt, eller revet ned ting fra hyllene. Greit nok at maten er i innpakning, men den innpakningen skal også videre inn i kjøleskapet mitt! Jeg har ikke støvlene mine der for å si det sånn. 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #49 Skrevet 26. januar 2012 Hunder røyter, noe som åpenbart kan føre til allergiutbrudd hos enkelte, og hvem liker vel hundehår i vognen sin? Hunder sleiker også som udyr, noe barn normalt ikke gjør. I tillegg gnikker de ræva osv. mot gulvet i vogna når de sitter, noe jeg enda har til gode å se et barn gjøre Tipper det nå kommer et innlegg av noen som har sett et barn gjøre nettopp dette, og ti svar og hvor jævlig ekkelt det er
Gjest Consensio Skrevet 26. januar 2012 #50 Skrevet 26. januar 2012 Også er det ikke lov å ta med hunder i en matbutikk hellet da, så den diskusjonen trenger man jo ikke å ta. Eneste er servicehunder, men de trenger ikke sitte i vogna
Gjest Consensio Skrevet 26. januar 2012 #51 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes det er en uting at unger skal sitte oppi handlevognene. Er ungen så vill at man ikke kan holde styr på den i butikken, så får man heller handle uten unger. MIne unger har hverken sprunget rundt, eller revet ned ting fra hyllene. Hva med alenemødre? Barnet går ikke i barnehagen, de har ingen andre til å passe barnet? Bare la vær å handle mat i det hele tatt?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #52 Skrevet 26. januar 2012 Tipper det nå kommer et innlegg av noen som har sett et barn gjøre nettopp dette, og ti svar og hvor jævlig ekkelt det er Håhå, det er da ingenting i forhold til det jeg har sett! En unge tok av seg bleia og lagde solide bremsespor i vogna, mens han tygde på stengene så slevet rant over hele, røytet gjorde han helt sikkert også! Blæ ;-) 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #53 Skrevet 26. januar 2012 Hunder røyter, noe som åpenbart kan føre til allergiutbrudd hos enkelte, og hvem liker vel hundehår i vognen sin? Hunder sleiker også som udyr, noe barn normalt ikke gjør. I tillegg gnikker de ræva osv. mot gulvet i vogna når de sitter, noe jeg enda har til gode å se et barn gjøre Neida. Barn sikler, snørrer og er stadig forkjølet. Så da kan de nyse og slime utover handlevognen der neste kunde legger maten sin som etterpå skal hjem på kjøkkenet. Og barna kan like gjerne ha tråkket i hundebæsj og på gaten hvor folk stadig spytter. Når det gjelder hund i vogn, så er ikke veldig mange sykdommer som smitter fra hund til menneske. Hunder sitter normalt ikke å slikker på gjenstander rundt seg, noe barn faktisk gjør!
Admeliora Skrevet 26. januar 2012 #54 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes det er en uting at unger skal sitte oppi handlevognene. Er ungen så vill at man ikke kan holde styr på den i butikken, så får man heller handle uten unger. MIne unger har hverken sprunget rundt, eller revet ned ting fra hyllene. Greit nok at maten er i innpakning, men den innpakningen skal også videre inn i kjøleskapet mitt! Jeg har ikke støvlene mine der for å si det sånn. Og den innpakningen har tidligere blitt tatt på av mange hender. Hender som kanskje ikke har blitt vasket etter toalettbesøk, som har tørket nesa ved forkjølelse og kanskje til og med hender som har klappet på en "skitten" hund. Men disse tingene regner jeg med det er greit å putte inn i kjøleskapet? Det jeg vil frem til er at emballasjen i utgangspunktet bør vaskes dersom en er redd for smitte, og da spiller det ingen rolle om det er 1 million eller 2 millioner bakterier på den. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #55 Skrevet 26. januar 2012 Dere som sliter sånn med å gå i butikken på grunn av alt det ekle og fæle som skjer der, hva med å prøve handling på nett? Har man det i Norge? Her jeg bor er det mange som gjør det, koster ikke så mye ekstra, og man får varene på døra. Jeg synes ikke det er så ille med barn i handlevognene, med det er mye annet ekkelt i butikkene, gamlinger som tar på all maten, fylliker og uteliggere mm. Og de grisete handlekurvene. Mye bedre å handle på nett, da slipper man også impulskjøp av sjokolade ol :gjeiper:
loffen Skrevet 26. januar 2012 #56 Skrevet 26. januar 2012 Hva med alenemødre? Barnet går ikke i barnehagen, de har ingen andre til å passe barnet?Bare la vær å handle mat i det hele tatt? Jeg sa ikke det. Det går fint an å ha med barn i butikken. Men kanskje ikke når de er overtrøtte/sultne, grinete og ikke til å holde styr på. Siden enkelte ser ut til å ha problemer med det. Unger raser ikke rundt og hyler hele tiden liksom. De er ikke ville dyr. 1
loffen Skrevet 26. januar 2012 #57 Skrevet 26. januar 2012 Og den innpakningen har tidligere blitt tatt på av mange hender. Hender som kanskje ikke har blitt vasket etter toalettbesøk, som har tørket nesa ved forkjølelse og kanskje til og med hender som har klappet på en "skitten" hund. Men disse tingene regner jeg med det er greit å putte inn i kjøleskapet? Det jeg vil frem til er at emballasjen i utgangspunktet bør vaskes dersom en er redd for smitte, og da spiller det ingen rolle om det er 1 million eller 2 millioner bakterier på den. Jeg synes det er forskjell på et par leirete cherrox og et par hender som har noen bakterier på seg, ja. 3
Mr. Jones Skrevet 26. januar 2012 #58 Skrevet 26. januar 2012 slime utover handlevognen HAHAHA, grusomt. Det har du forsåvidt rett i, men likevel, sammenlikne et barn med en hund er å ta litt i. Hunder lukter ofte attpåtil stygt. Våt hund som har vært i handlevogna. Kan se for meg våte hår klistret rundt omkring i vogna samt dunsten av helvette på jord. De fleste barn er ærlig talt ikke på langt nær like grisete som hunder.
Admeliora Skrevet 26. januar 2012 #59 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Jeg synes det er forskjell på et par leirete cherrox og et par hender som har noen bakterier på seg, ja. Vel, til informasjon så er det faktisk bakteriene man blir syke av. :gjeiper: Endret 26. januar 2012 av Admeliora 2
Nilma Skrevet 26. januar 2012 #60 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Vel, til informasjon så er det faktisk bakteriene man blir syke av. :gjeiper: Men at man ikke blir syk av noe betyr ikke at det ikke er ekkelt og uappetittlig. For øvrig er jeg veldig enig med loffen, spesielt når det gjelder at selv om maten ikke er i kontakt med all skitt og lort som finnes i en handlevogn skal tross alt emballasjen inn i mine skap og skuffer. Og selv om det er skitt og bakterier i handlevognene fra før trenger man jo ikke gjøre det verre med å putte unger i støvler og parkdress oppi, hva slags logikk er det? Og den obligatoriske disclaimeren før noen spør om jeg er en barnehater: Ja, jeg har barn selv. Endret 26. januar 2012 av Nilma 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå