Gå til innhold

Chess, Tele2 eller OneCall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hr du prøvd? Telenor/netcom har mye bedre dekning og kapasitet i nettet enn nn i byene der man automatisk bruker nn.

Så kan man også velge å kun bruke Telenors nett, selv om man har abonnement fra OneCall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med min nokia ble det knot når jeg beveget meg mellom ulike basestasjoner når jeg hadde telenor som foretrukket nettverk siden onecall er satt som nettet den skal hoppe tilbake til. Endte dermed med at jeg fikk en del hopp i forbindelsen.

Men så er ikke nokiatelefonen min noe mesterverk selv om prisen burde tilsi det... Antar opplevelsen varierer med mobilen, men jeg trodde i utgangspunktet det samme som deg. At det bare var å velge nett manuelt...

Skrevet

Jeg gjorde det i over et år, kanskje lengre, siden Network Norway da bare hadde gprs og ikke 3G. Jeg opplevde ikke disse problemene.

Skrevet

Hva med NetCom fastpris medium? 400 min/200 sms/600 mb? 239 kr mnd.

0,49 per min/0,49 per sms/0,89 oppstart utover abonnementets innhold.

Tror jeg går for OneCall da det virker som om mange er fornøyde med dem, men ser virkelig ikke poenget med 500 inkluderte mms... Jaja, de er jo "gratis". Har lest litt om Tele2, og virker som om de har for vane og feilfakturere kunder, samt dårlig kundeservice.

TS

Skrevet

der var jaggu ludo konk(?), men bruker du ikke mms har telenor ett bra alternativ

djuice all in 1 m till 199 med 2 mndr gratis inkludert (500mb 500min 500sms)

Link? Ludo er vel BEGJÆRT konkurs.

Skrevet

Nå ser jeg litt på Chess Premium:

1 øre min/29 øre sms/0,- oppstart/5 kr per MB/minimum forbruk per mnd 39 kr

Tillegsspakke 100 MB 49 kr mnd/1000 MB 99 kr mnd.

SMSpakkene blir for store for min del, men med så billige ringepriser, trenger jeg jo ikke noen sms pakke. Må nok heller bli datapakke.

Eller OneCall Aktiv

0,39 kr min/0,39 kr sms/0,39 kr oppstart/0,99 kr per MB

Tilleggspakke mobildata: 120 MB for 39 kr mnd

100 sms mnd for 35 kr.

+ Fri bruk av data til 1.april.

Har tenkt litt og tror disse fastprispakkene blir mindre lønnsomme for meg, da jeg ikke sender mange sms eller mms, mest ringing og databruk her i gården. Men, ser Chess har en pakke som heter ChessOn FLex hvor man kan mikse en fastprispakke etter eget forbruk.

F.eks.

200 min/150 sms/150 MB/10 MMS for 118 kr.

https://www.chess.no/abonnement/chesson-flex/chesson-flex/

Kanskje det er greit å begynne med et "vanlig" abonnement og se an forbruket mitt, for så evt. bytte til en fastprispakke?

TS

Skrevet

Link? Ludo er vel BEGJÆRT konkurs.

Sant, men går ikke økonomien deres opp så blir de konkurs snart. Det som nå skjedde vil ha uante konsekvenser. Spørsmålet er om Vollevik vil spille med åpne kort ovenfor de som er kunder av Ludo. Før han gjør det så stoler jeg ikke på selskapet.

Skrevet

Jeg er superfornøyd med Onecall. Har folkepakka, og som andre nevner her ; Skulle det bli lite med 500 av alt, får du melding når du har brukt opp pakkeinnholdet med tilbud om en tilsvarende pakke til halv pris :)

Skrevet

Sant, men går ikke økonomien deres opp så blir de konkurs snart. Det som nå skjedde vil ha uante konsekvenser. Spørsmålet er om Vollevik vil spille med åpne kort ovenfor de som er kunder av Ludo. Før han gjør det så stoler jeg ikke på selskapet.

Det her vet antagelig både du og jeg veldig lite om, Vollvik sier også at han/Ludo vil begjære Ventelo konkurs.

Gjest energibånd
Skrevet

Jeg har onecall. Har hatt det i over 1 år nå og er veldig fornøyd. God dekning, god kundeservice, lave regninger, overstiger sjeldent\aldri månedsprisen. Jeg har forresten abonnementet fullpakke (inkludert; 1000 sms, 1000 ringeminutter, 1000 mms og fri bruk av mobildata til 1. april)

Har hatt både chess og netcom og jeg var ikke i nærheten så fornøyd med de som jeg er med onecall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...