AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Sitter og ser på abonnement til min smartphone og lurer på hvilken operatør jeg skal velge. Har bestemt meg for at det blir et pakkeabonnement. Chess Sjakk Matt har 500 ringemin/500 sms/500 mms/500 mobil data for 199 kr mnd. Fri bruk fram til 30.04.12. Minuttpris utover de inkluderte er 0,69 per min og 0,89 startavgift, 0,49 for sms. Tele2 fastpris har 2 pakker som er aktuelle. Fastpris small 199 kr mnd(500 min/500 sms/500 mobildata) for 199 kr. Fastpris medium 239 kr mnd(500 min/200 sms/1000 mobildata). 0,45 kr per min, 0,45 kr sms og 0,89 kr startavgift. OneCall har samme greia som Chess Sjakk Matt, men kun fri bruk av mobildata fram til 1.april. Priser utover det inkluderte er lavere: 0,39 kr per min, per sms og startavgift samtale. Det jeg lurer på er HVOR mye er 500 mb mobildata i forhold til 1000? Jeg bruker ikke så mye som 500 sms eller mms i mnd, derfor ser jeg fordelen med 1000 mb mobildata og mindre sms. Samtidig vet jeg ikke om jeg har bruk for det, for jeg vet ikke hvor mye en kan surfe med 500 eller 1000. Tenker det kan være lurt å ta Tele 2 fastpris small, for ført og se forbruket mitt og evt. bytte til fastpris medium hvis det skulle vise seg at jeg trenger mer mobildata. Det blir nok enklere enn å bytte operatør. Vet alle har ekstra surfepakker, men med det blir dyrere i mnd enn abonnementet til Tele2. Også, er det noen av disse operatørene dere ikke vil anbefale pga dårlig kundeservice, mobildekning e.l.? Chess overfører ikke ubrukte ringeminutter osv til neste måned, gjør noen av de andre operatørene det?
Rofl Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Ingen av de overføre nok. Onecall har vel generelt bedre dekning en chess/tele2 siden de bruker Netcom sitt mens Onecall har telenor og network norway? Har selv det onecall abonnementet der og er strålende fornøyd med det
ladamafia Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Det jeg lurer på er HVOR mye er 500 mb mobildata i forhold til 1000? 500 er halvparten av 1000. jeg har telenor prat og MobilSurf, ingenting å utsette på den kombinasjonen egentlig. har også Chess mobiltbredbånd kontant siden det ofte er enklere å bruke pc enn mobil til å surfe på, og fordi 500MB i måneden er i minste laget for meg.
hmmz Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 (endret) der var jaggu ludo konk(?), men bruker du ikke mms har telenor ett bra alternativ djuice all in 1 m till 199 med 2 mndr gratis inkludert (500mb 500min 500sms) Endret 26. januar 2012 av hmmz
Rofl Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Problemet med Tele2 og onecall er at de bruker networknorway som ikke var noe særlig Og når de ikke bruker Network Norway bytter de til telenor så det var et dårlig argument. Du har like god dekning med Onecall som med telenor 1
hmmz Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Og når de ikke bruker Network Norway bytter de til telenor så det var et dårlig argument. Du har like god dekning med Onecall som med telenor Hr du prøvd? Telenor/netcom har mye bedre dekning og kapasitet i nettet enn nn i byene der man automatisk bruker nn.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 500 er halvparten av 1000. jeg har telenor prat og MobilSurf, ingenting å utsette på den kombinasjonen egentlig. har også Chess mobiltbredbånd kontant siden det ofte er enklere å bruke pc enn mobil til å surfe på, og fordi 500MB i måneden er i minste laget for meg. Ja, vet at det er halvparten :gjeiper: Men tenkte mer i den retningen av hvor mye jeg kan surfe på mobilen med 500 mb mobildata. Er 500 mb ganske mye? Sjekker facebook en del, bussruter, aviser, noen apper som krever nettilgang o.l. Har aldri hatt slikt abonnement før og dette er den første smarttelefonen jeg har. Derfor lurer jeg på om 500 mb mobildata er mye eller lite. Bør jeg gå for et abonnement som har 1000 mb mobildata? Høres ut som det er litt delte meninger om hva som er best. Skulle gjerne sett at noen av abonnementene hadde mer ringetid eller mb enn sms og mms. Har ikke bruk for 500 mms, da jeg sikkert ikke sender mer enn maks én mms i mnd. Har heller ikke bruk for 500 sms, men kunne sikkert startet med å sende mer sms for å få dem brukt opp. Tele2 har jo dette, men virker som det er problemer med dekningen? TS
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Ikke velg tele2. Jeg har det, sann 500 av alt. Får bare feil på regningen hele tiden. Så jeg må ringe de å ordne opp hver gang regningen kommer. Dette blir en lang telefonsamtale i kø og det er et spesialnummer så kommer på rundt 80-90 kr hver gang! DRITT!!
HvittHus Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har brukt chess siden de startet opp, og kan ikke fullrose dem nok. Det har aldri vært noe problem med fakturaer, betaling el. Hvis det er noe jeg lurer på i forhold til abbonement el, er kundeservice alltid serviceinnstilt og hyggelige og jeg får tak i dem uten å stå evigheter i telefonkø. Det er mulig at de ligger litt høyere i pris enn andre, men for meg er det en liten pris å betale så lenge kundeforholdet er helt prikkfritt.
HeadsVsTails Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Har selv One Call og har hatt det i maaaange år. Har aldri opplevd problemer med dem, verken dekning eller service. Sendte inn et spørsmål via e-post klokka to en dag, fikk svar femten minutter senere... Slå den! Bruker selv svært lite datatrafikk, men tror det skal holde med 500 MB. Det finnes jo app'er som holder kontroll på forbruket så du ser nøyaktig hvor mye du har brukt per måned. I tillegg har jo One Call mulighet for å legge til en ny "pakke" for halv pris hvis du overstiger minuttene/MB. Forresten så tror jeg nok det blir flere sånne "fri databruk"-perioder. Alle selskapene kniver såpass at hvis en byr det, så gjør alle det.
PRT Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Ikke velg tele2. Jeg har det, sann 500 av alt. Får bare feil på regningen hele tiden. Så jeg må ringe de å ordne opp hver gang regningen kommer. Dette blir en lang telefonsamtale i kø og det er et spesialnummer så kommer på rundt 80-90 kr hver gang! DRITT!! Det er din erfaring, ikke min og sikkert ikke noe som mange andre opplever. Du kan også sende mail.
Cata Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Byttet til OneCall for noen måneder siden og er så langt veldig fornøyd. Siden jeg som regel er i nærheten av WiFi når jeg er på nett med mobilen så valgte jeg det minste abonnementet deres (grunnpakka). Så langt denne måneden så har jeg brukt 50 Mb (litt FB, litt Wordfeud, litt nettavis, litt værmelding) når jeg er vekk fra WiFi. Vil tro du kommer langt med den "Folkepakka" med 500 av alt, og som HeadVsTails sier så kan du alltids legge til en halv pakke om det blir snaut.
Nusseli Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Talkmore har jag och tycker att de ær billiga 199kr med obegransat mobilbruk och snack fram till april någongång. Kolla vad du tycker om dem och om du væljer dem så kan jag ge dig TVÅ (2) månader gratis på abbonemangen. Om jag får en "venn" till att børja abbonera så får jag två månader gratis och min venn också Så bara att skicka PM om någon vill ha det så får vi se hur man får det till Vore ju skit bra att få det till! De har också just nu att man kan ringa utomlands, Sverige, USA, øverallt i prinsipp før bara 50kr/månaden om man væljer det som extra då.. Fungerar før mig som ær svensk
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har brukt chess siden de startet opp, og kan ikke fullrose dem nok. Det har aldri vært noe problem med fakturaer, betaling el. Hvis det er noe jeg lurer på i forhold til abbonement el, er kundeservice alltid serviceinnstilt og hyggelige og jeg får tak i dem uten å stå evigheter i telefonkø. Det er mulig at de ligger litt høyere i pris enn andre, men for meg er det en liten pris å betale så lenge kundeforholdet er helt prikkfritt. Jeg hadde chess for et år siden og verre abonemment har jeg ALDRI hatt før. Store regninger hver måned, dårlig kundeservice, problemer med å si opp abonnementet, fortsatte å få regninger lenge etter at jeg hadde sagt opp, regninger gikk til inkasso og jeg måtte ringe utallige ganger før de ville hjelpe meg ordentlig. Dama som svarte meg når jeg ringte dit var lite hjelpson og kom med argumenter som ikke holdt mål. Aldri mer chess. Kjenner mange som har hatt de samme problemene med chess som jeg har og jeg anbefaler ingen (les:INGEN) til å velge chess. Alt annet er bedre!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Byttet til OneCall for noen måneder siden og er så langt veldig fornøyd. Siden jeg som regel er i nærheten av WiFi når jeg er på nett med mobilen så valgte jeg det minste abonnementet deres (grunnpakka). Så langt denne måneden så har jeg brukt 50 Mb (litt FB, litt Wordfeud, litt nettavis, litt værmelding) når jeg er vekk fra WiFi. Vil tro du kommer langt med den "Folkepakka" med 500 av alt, og som HeadVsTails sier så kan du alltids legge til en halv pakke om det blir snaut. Hva mener du med halvpakke? Vil det si at hvis du har et abonnement som koster 300 i måneder og du overstiger dette, så kan du få halvpakke? Altså, du betaler 150 itillegg? Må du da betale 450 hver måned, eller gjelder det kun den måneder du bruker opp den som er inkludert i pakke?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Jeg er veldig fornøyd med OneCall. Aldri noe problem med dekning (finnes ikke Network Norway, byttes det til Telenor/Netcom). Kundeservice har også vært veldig hyggelige og raske med hjelp når det har vært noe (og den eneste kontakten jeg har hatt med dem er nytt Sim og spørsmål om bruk i utlandet, aldri noe problemer)
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Hva mener du med halvpakke? Vil det si at hvis du har et abonnement som koster 300 i måneder og du overstiger dette, så kan du få halvpakke? Altså, du betaler 150 itillegg? Må du da betale 450 hver måned, eller gjelder det kun den måneder du bruker opp den som er inkludert i pakke? Det gjelder bare den måneden.
Pixtive Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 Kan i farten ikke se at noen har foreslått Telepriser? Selv bruker eg OneCall og er storfornøyd. Billig, bra dekning og etter min erfaring veldig bra kunderservice!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå