Gå til innhold

Kleskode mørk dress

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når mennene skal bære mørk dress er det vel egentlig korrekt at kvinnene skal bære en kjole som stopper mellom kne og ankel. Men hvor strengt er egentlig dette? Og hvor mye utringning kan man vise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar. Jeg skal ikke i bryllup men i 60-årslag.

Vurderer å bruke en kjole alla denne : http://www.bazar.no/annonse/hvit-silke-kjole-10002874

Men er redd den er både for kort og for utringet.

Jeg ville sett an situasjonen om jeg var deg. Er dette nær familie, er det mye unge mennesker eller flest eldre mennesker som skal dit, hva -tror- du de ville synes om antrekket ditt o.l.

Personlig synes jeg den hvite kjolen du linket til ser ut som en nattkjole ;) men det er meg og jeg er konservativ, du skal ikke bry deg om mine tanker her - bare så det er sagt.

I et 60-årslag ville jeg valgt som det er skrevet over her, noe som ihvertfall var knelangt, dekket utringning noenlunde, og gjerne også med stropper eller ermer (trenger ikke være lange, kortermet fungerer også, men bør dekke til rygg og skuldre). Helst hadde jeg nok dukket opp i bunad (dersom anledningen tillot det), men ellers ville jeg kledd meg som på andre festdager per se, julaften, 17.mai eller bryllup:) Altså tekkelig, relativt konservativt og pent. Ingen ustrøkne skjorter eller horete sko her i gården;)

Skrevet

Okey, takk for hjelpen! Jeg har aldri vært i slikt selskap før. Har ikke bunad. Og er student som kun eier to pen kjoler..... har ikke penger til å kjøpe ny kjole. Har spurt venner og kjente men de har ingenting som passer meg...

Også lurer jeg på om man "må" gå med høyhelte sko? eller er fine ballerina okey?

Skrevet

Okey, takk for hjelpen! Jeg har aldri vært i slikt selskap før. Har ikke bunad. Og er student som kun eier to pen kjoler..... har ikke penger til å kjøpe ny kjole. Har spurt venner og kjente men de har ingenting som passer meg...

Også lurer jeg på om man "må" gå med høyhelte sko? eller er fine ballerina okey?

Om du velger en slik kjole som den hvite du linket til, kan du f.eks ha en bolero eller cardigan (i samme farge eller i sort e.l.) over, og jeg ville sagt at det er helt greit å gå med ballerinasko:]

Skrevet

Tusen takk for hjelpen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...