Silfen Skrevet 26. januar 2012 #21 Skrevet 26. januar 2012 Jeg mente også at foreldre skulle bare passe på ungene sine. For det var jo bare å fjerne de og si nei. Så fikk jeg en til ... Det største marerittet når det gjaldt fikling. Kjapp, tidlig på beina og ALT skulle undersøkes. Jeg sluttet å gå på besøk til folk for jeg hadde vært nødt til å fjerne alt som kunne nås og gjerne litt som ikke kunne nås, siden hun var klatreekspert. Så nå har jeg bare sympati med de stakkars foreldre som går gjennom det samme, hehe. Men: det er et godt stykke fra å ignorere slik oppførsel fra ungene og la dem slenge mat utover (merkelig hvor mange som gjør dette i følge ulike innlegg her, jeg begynner å ane overdrivelser) til det å rett og slett ville sikre barn OG omgivelser ved å legge ting vekk. 1
Bachata Skrevet 26. januar 2012 #22 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes det er helt naturlig å flytte vekk ting jeg ikke vil at småunger skal pelle på eller leke med om jeg venter besøk av noen med småunger. Det er foreldrenes ansvar å passe på barna; ja! Det er DITT ansvar å passe på at dine ting ikke lett blir tatt og ødelagt om du synes de er viktige. Selv vil jeg gjerne at besøkendet mitt skal kunne slappe av og kose seg når de er hos meg, så for at både de voksne skal kunne sitte ned og slappe av, og barna skal kunne kose seg litt siden barn tross alt IKKE synes det er moro å sitte i sofaen og prate hele tiden de er på besøk! så prøver jeg å legge opp til at alle kan ha det koselig. Hvorfor skal jeg ellers ha dem på besøk? Jeg flytter vekk ting, jeg bryr meg ikke nevneverdig om at barn søler smuler av kake på bordet, gulvet andre steder det lett kan vaskes vekk når de har dratt. Jeg henter gjerne frem tegnesaker eller annet de kan leke med dersom jeg har det, slik at ungene kan bli aktivisert litt mens de er hos oss, uten at foreldrene skal trenge å løpe etter dem og aktivisere dem eller passe på. Vil du ikke ha besøk av folk med barn, vær heller ærlig på det!
Jerle Skrevet 26. januar 2012 #23 Skrevet 26. januar 2012 Nei alle foreldre er ikke slik! Og jeg synes ikke det er en grei oppførsel. Vi har alltid passet på ungene på skift. Altså en får sitte å prate mens den andre passer på at barne ikke skader seg eller huset vi er på besøk i. Og det med lefsen, vel slikt lærer man ungene sine ikke er lov. Mine får aldri gå rundt å spise og grise, hverken hjemme eller på besøk. Men du som fikk besøk kunne også fjernet litt pynt og dill, du visste jo tross alt at ene ungen var 1 år. Og de plukker på alt de kan, samme hva du sier eller gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #24 Skrevet 26. januar 2012 En gyllen middelvei er vel best for alle her, tror jeg.. En småbarnsforelder bør kunne komme på besøk til noen og ikke være redd for at poden skal røre hver minste ting i plukkehøyde. Men det går virkelig an å ta litt ansvar.. Hadde noen gjort som med den lefsa hos meg, så tror jeg jammen jeg hadde vært fristet til å gjøre det samme hos henne en gang. Men det er vel ikke sikkert hun hadde brydd seg..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #25 Skrevet 26. januar 2012 Det er noen småbarnsforeldre som lar det gå litt vidt da(selv om de fleste jeg har hatt på besøk er flinke). Jeg har ikke mye nips i huset mitt, det eneste som er lett tilgjengelig er bøker. Men tror du ikke en flink småbarnsmor presterte å la avkommet fullstendig ramponere opptil flere mens jeg var på kjøkkenet en snartur for å ordne noe mat til oss. Klart, ungen måtte jo ha noe å leke med! grr.. Jeg har besøk av min søster med niese kanskje maks 4 ganger i året(de bor laaangt unna) men hun forlanget likevel at jeg skulle gå til innkjøp og innstallasjon av trappegrind! Kanskje litt i meste laget syntes jeg da, så selv om jeg sikret trappen, ble det ikke installert noe fast,nei.
annma25 Skrevet 26. januar 2012 #26 Skrevet 26. januar 2012 Selv har jeg to barn og jeg hadde ALDRI kunne gått inn i andres hus og begynt å flyttet på ting! Når noen mistet noe, søler, roter osv, er det vanlig folkeskikk at man rydder etter seg. Når barn tar knuselige ting og andre ting som kan være farlig, er det vanlig at man går bort til barnet og forklarer at det og det er farlig og at det er ingen leke.. Det er foreldrene sitt ansvar å passe på! Såklart hvis jeg får besøk av små barn, rydde jeg bort ting jeg er ekstra redd for, MEN det får være grenser! Man skal respektere andres hjem, det må jo barna også lære seg. Mine barn skal ikke lære seg at de bare kan buse inn i andres hjem og gjøre som de vil..
montiponti Skrevet 26. januar 2012 #27 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes forsåvidt at det høres greit ut. Men når ungen ødelegger noe, moren spør hva det er og får vite at det er noe som kan bli ødelagt så bør hun da gjøre noe? Og når gutten pirker på kaka bør da vel faren si nei og ta fra han gaffelen?
cha Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #28 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes forsåvidt at det høres greit ut. Men når ungen ødelegger noe, moren spør hva det er og får vite at det er noe som kan bli ødelagt så bør hun da gjøre noe? Og når gutten pirker på kaka bør da vel faren si nei og ta fra han gaffelen? Han sa nei, men ungen fortsatte og da begynte han å le i stedet for....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå