Gå til innhold

2 ulykker med trikken i forrige uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det verste jeg har sett var selvmord på jernbanetorget der selvmordskandidaten hoppet foran banen, men traff frontruta på banen først. Synes veldig synd på han/hun som kjørte den banen...

• Liker 1
Skrevet

Det verste jeg har sett var selvmord på jernbanetorget der selvmordskandidaten hoppet foran banen, men traff frontruta på banen først. Synes veldig synd på han/hun som kjørte den banen...

Uff, det må være ufattelig traumatisk! Nærmere kommer man ikke, omtrent.

• Liker 1
Skrevet

Ikke egentlig. På de aller fleste fotgjengerfelt i Oslo der trikken går, så er det trafikklys. Har trikken rødt lys, så må selvsagt den også stoppe. Går man på rødt lys og tror trikken automatisk stopper for en da, så vil jeg faktisk påstå at man er litt dum, uansett hvilket bondeland man kommer fra.

Og hvis der skulle være et fotgjengerfelt uten lys som trikken krysser, så durer man da for svarte ikke ut i veien likevel. Man MÅ jo se seg for, akkurat som med bilene.

Men det er jo vanlig å se seg for før man går over veien. "alle" vet vel at trikker, tog og andre store kjøretøy har en lang bremselengde, og et eventuelt bråbrems vil foråsake en stor risting for passasjerene i trikken.

Vandrer folk faktisk over fotgjengerfeltet når de ser trikken komme kjørende? Har de lagt igjen hodet på nattbordet hjemme eller?

Nå svarte jeg kun i forhold til det at en fotgjenger har vikeplikt for trikken. Jeg sa ingenting om at jeg er som en bonde i byen og går på rødt lys og strener over der det ikke er lys for all trafikk skal jo stoppe for meg. :ironi:

Er faktisk trafikk i min by også.

Skrevet

Har aldri forstått meg på de som går rett uti fotgjengerovergangen uten å se seg for, samme om det er bil eller trikk som kommer. Verst er de som går ut med barnevogna først...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...