AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg leste i tråden "ting jeg skulle ønske jeg visste da jeg var 20" og leste dette innlegget: "At det ikke er normalt å ha mensen så sjelden som jeg hadde, det er faktisk et tegn på at noe er galt. Og at p-piller bare dekker over problemet, ikke fikser det. Den kunnskapen der kunne ha spart meg mye smerter!" Jeg fikk mensen når jeg var rundt 14 og begynte på p-piller når jeg var rundt 18-19 år. Disse har jeg gått på til nå(er 23) Det som er at jeg kan absolutt ikke huske hvor ofte jeg hadde mensen før jeg begynte på pillene, det jeg husker er at det var i hvert fall ikke 1 gang i måneden på faste datoer. Lurer derfor på om jeg burde slutte på pillene for å se om jeg får regelmessig mensen og at alt er i orden. Et av mitt største ønsker er å få barn og jeg vil vite om det skulle være noe galt så tidlig som mulig. Hvis ikke har vi ikke planer om å prøve å få barn før om 3-4 år til…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Leste litt om det på nettet, men utifra symptonene høres det ikke ut som det stemmer bortsett fra det med uregelmessig mens. Kan rett og slett ikke huske hvordan det var de første årene, husker bare at det aldri var sånn at jeg visste nøyaktig når det kom og litt usikker på om det var hver måned...
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Det kan ta opp til ett år før mensen blir regelmessig etter p-pillebruk, så da må du ha tålmodighet og bruke kondom i mellomtiden. Jeg synes du skal fortsette på p-pillen så sant du er fornøyd med dem. Når du slutter og mensen er uregelmessig etter ett år så kan du gå til lege. At mensen er uregelmessig de første årene er ikke unormalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå