AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Del Skrevet 25. januar 2012 Har skjønt at en god polering av bilen kan fjerne diverse småriper, f.eks. fra hund. Jeg kan desverre ingenting om bil og vet ikke hvor jeg skal henvende meg eller noenting. Vi trenger at det ikke er altfor dyrt. Antagelig må man vel bruke en sånn poleringsmaskin, det er vel ikke alle som har det? Hva spør jeg etter? Noen tips? Må være i Østfold, eller evt. Ski el. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #2 Del Skrevet 25. januar 2012 Man kan fint polere for hånd, og det er veldig enkelt og greit. Problemet er at det ikke er så veldig gjennomførbart midt på vinteren i minusgrader (bilen må vaskes skikkelig først). Det enkleste er vel egentlig å ta en poleringsvask i vaskehallen på en bensinstasjon. Det blir ikke fullt så bra som skikkelig polering, men som en løsning frem til været blir mildere og man kan gjøre det hjemme er det sikkert ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylines Skrevet 25. januar 2012 #3 Del Skrevet 25. januar 2012 Spør på www.dcn.no, der er det et forum med kun detailere (folk som polerer bil). Du må ha maskin for å fjerne de verste ripene ja, men det er en kategori på forumet der for nybegynnere, mye nyttig Et veldig hyggelig forum, der ingen spm er for dumme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 4. februar 2012 #4 Del Skrevet 4. februar 2012 Nei, man trenger da ikke maskin. Men bilen må vaskes skikkelig, evt også rubbes. Så smører man på poleringsmiddelet f eks turtle wax, på en flate om gangen. Så bruker du egnet klut og gnir i sirkler til det er blankt og all voksen er borte. Det tar tid, men blir veldig fint. Etterpå har AutoGlym noe på flaske du kan sprute på og gni av igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå