Gå til innhold

Svømming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okey, jeg har verdens dummeste spm :

Bikini eller badedrakt under svømming? Tenker på trening, ikke lek og morro. Badedrakt er nok mer praktisk, sånn at den ikke sklir av mens du svømmer. Men om man har en bikini som sitter ordentlig, da går det vel? Jeg trenger meninger :sjenert: Grunnen er vel fordi jeg ser helt idiot ut i badedrakt og vil helst ha bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til å bare svømme fram og tilbake er det ett fett for meg så lenge bikinitrusa sitter godt og toppen ikke har cuper som samler vann (og dermed vippes utover) så snart jeg øker tempoet til et hakk over pensjonist.

Skal jeg drive med stuping og forskjellige øvelser foretrekker jeg badedrakt fordi det sitter bedre jevnt over.

Men nå har jeg ikke prøvd sportslige bikinivarianter. Regner med at det kunne vært et fint alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persionlig så synes jeg bikini er penest. Men det viktigste er hva du synes er mest behagelig å gå i og hva du er mest konfortabel med. Er det badedrakt så bør du ta det og er det bikini bør du ta det. Men selv hadde jeg valgt det mest behageligste fremfor det jeg ser best ut i. For meg er jo det bikini da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten så er badedrakt mindre belastende for skuldrene og nakken min, så når jeg skal trene-svømme bruker jeg badedrakt konsekvent, på lik linje med at jeg alltid bruker treningsbh når jeg trener på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville definitivt ikke brukt slik topp til trening. Spiler, skulderstropper med høyt skli ned-potensiale (ser ikke ut som de krysser bak) og gnage-potensiale. Dessuten er det typisk sånne som vipper ut og samler vann når man strekker armene framover når man sparker ifra. Regner med disse problemene er mindre når man har små pupper, men jeg skjønner ikke poenget med å velge spiler uansett.

Forresten er det ganske dumt å være veldig opptatt av utseende ettersom ingen ser en dritt når man er under vann uansett (og det skal man jo helst være omtrent hele tiden). :)

Bedre å satse på komfort og funksjonalitet.

Jeg har pleid å svømme et par-tre km bryst (med ordentlig teknikk, ikke holde-hodet-over-vannet-og-snakke-med-venninna-teknikk) i tillegg til litt selvkomponerte styrkeøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer Moscato på det hun skriver, du vil ikke velge den toppen der om du vil svømme mer enn et par ganger nå og da. Som sagt svømmer jeg i sportsbh'er, de sitter stramt og godt, og ingenting vipper opp og ut. Nå har jeg litt størrelse på brystene, så jeg tror de hadde vippa ut av en slik topp som du linker til, men uansett er det mest behagelig med noe som holder brystene godt på plass så man kan glemme de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må nesten signere Tullamore Dew tilbake, for jeg har selv valgt å svømme i sportsbh når badedrakta har vært på avveie. Ikke fordi jeg ikke har eller kler bikini, men fordi jeg ikke gidder å la treningsutbyttet mitt gå på bekostning av forfengeligheten. Uansett hvordan jeg snur og vender på det, så er bikini noe herk å trene i, selv om det ser fint ut og det er greit å bade i.

Denne typen bikinitopp begynner å ligne på noe brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt badedrakt (og skal du få mest mulig ut av treningen bør du også ha badehette og svømmebriller)! For å være helt ærlig synes jeg det ser helt teit ut med bikini i svømmehall (uansett hvor bra den sitter) - har sannsynligvis noe med at jeg har både svømt og stupt aktivt i noen år...

Hvordan svømming man får mest utbytte av kommer vel egentlig litt an på målene dine. Har selv svømt mest fri (crawl) og bryst, og kondisjonsmessig har jeg absolutt mest utbytte av crawl. Bryst er imidlertid favoritten, så veksler mellom disse to. Butterfly er nok den man blir mest sliten av, men de færreste som ikke har drevet med svømming har god nok teknikk til å få særlig utbytte av denne tror jeg.

En del svømmehaller har også plater og klosser man kan bruke for å trene enten kun ben eller kun armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med siste taler, badedrakt, hette og svømmebriller er et must. :jepp: Skal du på død og liv ha bikini, bruk i hvertfall en sånn som Moscato linker til i innlegg #10. Vanlig strandbikini i svømmehallen lyser bimbo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den linken i innlegg #10 var brukbar, absolutt! Blir vel enten en slik en eller badedrakt.

Tusen takk for alle tips! :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...