Gå til innhold

Inspirert -hva si til telefonselgere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kvitter dere dere med masete telefonselgere? Jeg har flere som ringer daglig, tør ikke ta tlf engang fordi de er så ubehagelige... Noen som har noe bra man kan si til dem? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg gidder ikke å ta telefoner fra telefonselgere, fordi jeg kjenner igjen numrene. Men det er ikke lurt hvis du vil bli kvitt dem, for de ringer igjen og igjen, og igjen.

Si at du ikke er interessert og at du politianmelder dem for telefonterror dersom de ikke slutter?

• Liker 1
Skrevet

si at du sitter i fengsel og ikke har lov til å kjøpe noe :)

• Liker 3
Gjest Cupcakes
Skrevet

Jeg trykker bare avis når de ringer, de pleier å gi seg ettersånn ca en mnd med ringing uten å komme frem :P har til og med satt nr på sånn liste sånn at de ikke skal ringe meg men..

Men pappa derimot, når de ringer og spør: er det ...... ....... Jeg snakker med? Svarer han alltid: nei, men vent litt så skal jeg hente han! Så går han bort til annlegget og setter på musikl og legger mobilen forran høytaleren, (vente musikk vettu, og gjerne noe av den litt speiselle sjangeren han liker, gong f.eks,) også tar det som regel 5 min så ringer de igjen, og pappa, ja han gjentar dette helt til de slutter å ringe den dagen :fnise:

• Liker 7
Skrevet

Jeg pleier å si at jeg ikke har tid, og når de spør om de kan ringe senere sier jeg nei. Slik har jeg blitt kvitt dem.

• Liker 1
Skrevet

Veit om flere som har tatt tlf, spurt om de kan fortelle mer om det de skal selge, for så å legge fra seg tlf og gå og gjøre andre ting.

Tenker selgeren går lei passe fort da. :gjeiper:

Selv prøver jeg for det meste å svare med "nei takk".

Og om jeg er virkelig lei, bare slenge på røret når jeg skjønner hva det er..

Skrevet

Tlf.selger: "er dette fru blabla...(navn)?"

Deg: " et øyeblikk.."

Legger fra deg tlf og går og ser på tv. Etter en halvtime tror jeg du er kvitt selgern!! :)

Skrevet

Gjenta degselv.

-HEI! Vil du ha SUPERPRODUKT.

-Nei takk.

-Men vi har tilbud!

-Nei takk. (behold samme tonefall, vennlig og bestemt).

-Vil du ikke engang høre om tilbudet?

-Nei takk.

Funker for meg. De antar sikkert at jeg er litt spesiell.

• Liker 4
Skrevet

Si at du ikke er interessert, og si at de skal slette deg fra listene sine. Når jeg jobbet som telefonselger hadde vi en knapp som var til å slette folk fra listene. Om den faktisk brukes av vanlige selgere vet jeg ikke...

Etterpå bør du gå inn på Brønnøysundregistrene sine nettsider og reservere deg mot telefonselgere: https://w2.brreg.no/reservasjon/

Sistnevnte fungerer garantert (de har ikke lov å ringe deg lenger), men vær obs på at det ofte kan ta litt tid før selgerne får oppdaterte databaser, slik at det ikke trer i kraft før etter en liten stund.

• Liker 7
Skrevet

Hvordan kvitter dere dere med masete telefonselgere? Jeg har flere som ringer daglig, tør ikke ta tlf engang fordi de er så ubehagelige... Noen som har noe bra man kan si til dem? :-)

Du må gå på brreg.no og reservere deg mot telefonsalg. Reserver alle telefonene i husstanden.

Men du må finne ut hvorfor de ringer deg. Telefonnummeret har de jo fått fra en plass. Spør "hvor har dere fått nummeret mitt fra?" Så svarer de noe som "nei når du abonnerte på magasinet Det Nye så gav du opp telefonnummeret og godtok at vi kan ringe deg". Så sier du "ok, men da vil jeg at dere skal slette mitt nummer fra listene deres, for jeg ønsker ikke å bli oppringt". Deretter sender du mail til den plassen som har fått tak i telefonnummeret ditt, i dette eksempelet magasinet Det Nye, og sier at du ønsker å reservere deg fra all kontakt. Det samme gjør du med den plassen du fikk telefonen fra.

Jeg har aldri noen som ringer meg. Dobbelsjekker gjevnlig at alle nummer i husstanden er reservert på brreg.no og har svart når de har ringt slik at jeg kan finne ut hvor de har fått nummeret mitt fra.

• Liker 6
Skrevet

Du, skjønner du ikke har en lett jobb men før at gjøre det litt enklere før deg: Jeg kommer ikke til å kjøpe noe av deg men lykke til med neste mann. Ha en fin dag. *klick*

• Liker 1
Skrevet

Det er egentlig bare fantasien som setter grenser her. Strønning, pruting, bruke vedkommende som psykolog..

Selv sier jeg bare høflig at jeg ikke er interessert, og ønsker dem en god dag/kveld videre, for dette er jo bare mennesker som gjør jobben sin. Men det er sikkert mange som har det svært morsomt med telefonselgere på denne måten :jepp:

Skrevet

Du, skjønner du ikke har en lett jobb men før at gjøre det litt enklere før deg: Jeg kommer ikke til å kjøpe noe av deg men lykke til med neste mann. Ha en fin dag. *klick*

Det var en real måte å svare på, synes jeg! Bra! De ringer jo fordi det er jobben deres, ikke fordi de er sykelig sosiale. Å gå fra tlf gjør jo at de kaster bort tiden på deg, og evt mister provisjon. Så svar dem ordentlig, folkens!

• Liker 10
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Herlighet, det er unge studenter som prøver å tjene litt ekstra penger til mat og moro, du tar ikke skade av å være høflig og bare si neitakk. Har du smarttelefon så kan du blokkere nummeret på telefonen din så er du kvitt dem.

• Liker 6
Skrevet

Si så enkelt som:

"du jeg har ikke tid til å snakke med deg nå, kan ikke jeg få nr ditt så kan jeg ringe deg litt senere?"

Selger: "Nei, kan ikke snakke etter arb.tid blabla"

Du: "der ser du, er ikke noe gøy å bli plaget av andre på fritiden".

De legger alltid på. :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Nei, takk. Ha en fin kveld/dag. Fungerer hver gang. En ble litt snurt en gang når jeg nektet å ha noe graaaaatis, men stort sett går det bra.

Vanligvis tar jeg ikke telefon hvis det er ukjent nr. Sjekker først hvem det er og om det ser legitim ut, da ringer jeg tilbake :)

Skrevet

Reserverte meg mot telefonsalg for flere år siden, dermed er det problemet ute av verden.

Ingen grunn til å la seg bli ringt ned av selgere når det er så lett å slippe det ved å kontakte Brønnøysundreg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg registrerte meg på brreg for flere år siden. Fikk et par telefoner rett etterpå, og da sa jeg bare at jeg hadde reservert meg og at de måtte slette nummeret mitt. Det respekterte de faktisk, og nå har jeg ikke opplevd telefonselgere på mange år.

Skrevet

Herlighet, det er unge studenter som prøver å tjene litt ekstra penger til mat og moro, du tar ikke skade av å være høflig og bare si neitakk. Har du smarttelefon så kan du blokkere nummeret på telefonen din så er du kvitt dem.

Kan jeg? :hoppe:

Jeg har lagret alle under navnet SELGER i telefonboken på tlf. Det er 19 nr. der nå som jeg har sluttet å svare. Jeg får fire-fem tlf hver eneste dag fra selgere.

Tenk om jeg skulle byttet Kabel--nettleverandør-strøm-mobil, radon-måle boligen og alt det andre hver gang det ble foreslått. Jeg hadde ikke fått tid til annet. :glare:

Jeg vil ikke registrere meg på Brreg, fordi jeg vil ha en del av den reklamen vi får i postkassen.

Ikea-katalogen f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...