Gå til innhold

Hvordan bli sterk i armene?


cindarella

Anbefalte innlegg

Jeg er vanvittig svak i armene! Jeg klarer ikke en eneste armheving på tærene. Kommer halvveis ned og opp igjen, men ikke lenger. Er middels trent vil jeg si, trener 3-5 ganger i uken, og har god kondisjon og muskler i bein og mage. Grunnen til at jeg er så svak i armene er fordi jeg ikke har prioritert de da de er "pene" og jeg ikke har komplekser for dem. Teit, I know. Også demotiverende å trene dem da jeg er så svak. Enda teitere, I know. Hvilke øvelser burde jeg gjøre, og hvor ofte? Er det bedre med mange, feks 3x10 med lave vekter eller få med tyngre? Jeg innbiller meg at armhevinger på knærene (der klarer jeg 3x10 uten problemer, så jeg er vel ikke SÅ svak?) eller benkpress er gode øvelser? Veier forøvrig 66-68 kg, 170 høy og 21 år om det skulle ha noe å si. Og, er jente :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt og lurte på det samme i sted, så kom jeg over denne videoen her. Jeg skal prøve i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanvittig svak i armene! Jeg klarer ikke en eneste armheving på tærene. Kommer halvveis ned og opp igjen, men ikke lenger. Er middels trent vil jeg si, trener 3-5 ganger i uken, og har god kondisjon og muskler i bein og mage. Grunnen til at jeg er så svak i armene er fordi jeg ikke har prioritert de da de er "pene" og jeg ikke har komplekser for dem. Teit, I know. Også demotiverende å trene dem da jeg er så svak. Enda teitere, I know. Hvilke øvelser burde jeg gjøre, og hvor ofte? Er det bedre med mange, feks 3x10 med lave vekter eller få med tyngre? Jeg innbiller meg at armhevinger på knærene (der klarer jeg 3x10 uten problemer, så jeg er vel ikke SÅ svak?) eller benkpress er gode øvelser? Veier forøvrig 66-68 kg, 170 høy og 21 år om det skulle ha noe å si. Og, er jente :danse:

Jeg satt og lurte på det samme i sted, så kom jeg over denne videoen her. Jeg skal prøve i allefall!

Bra video! Hun nevner noe med strikk også. En annen ting du kan sjekke ut er "

Kanskje ikke så lett å se, men det er ikke beina som skal jobbe. Du skal dra med armene, men beina hjelper deg litt.

Når det gjelder pushups anbefaler jeg deg å ta de strake, men i stedetfor å ha beina og armene på gulvet kan du ha armene inntil en bordkant, benk eller noe annet stødig og beina på gulvet.

En stang som ligger i et rack på treningstudio er utmerket.

Begynn så lavt ned med stangen/der du har armene som du klarer med strake bein og rett rygg (ingen svai eller utstikkende rumpe!). Tren med denne høyden til du klarer 15 repetisjoner uten å måtte ta pause. Klarer du det senker du stangen helt til du like godt kan ta dem på gulvet.

Det gjør heller ingenting om du bare klarer 1 på gulvet. Ta en, ta en pause og prøv igjen. Du må gjennomføre minst 30-40 pushups hver økt! Begynn alltid så tungt du klarer og så kan du heller ta det litt lettere hvis du ikke klarer så mange. Hvis du skal bli god og bedre må du ikke gi opp og gå på lettere motstand med en gang. Ta heller en litt lengre pause og rist løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanvittig svak i armene! Jeg klarer ikke en eneste armheving på tærene. Kommer halvveis ned og opp igjen, men ikke lenger. Er middels trent vil jeg si, trener 3-5 ganger i uken, og har god kondisjon og muskler i bein og mage. Grunnen til at jeg er så svak i armene er fordi jeg ikke har prioritert de da de er "pene" og jeg ikke har komplekser for dem. Teit, I know. Også demotiverende å trene dem da jeg er så svak. Enda teitere, I know. Hvilke øvelser burde jeg gjøre, og hvor ofte? Er det bedre med mange, feks 3x10 med lave vekter eller få med tyngre? Jeg innbiller meg at armhevinger på knærene (der klarer jeg 3x10 uten problemer, så jeg er vel ikke SÅ svak?) eller benkpress er gode øvelser? Veier forøvrig 66-68 kg, 170 høy og 21 år om det skulle ha noe å si. Og, er jente :danse:

Du er jo jente, så da er det jo ikke så nøye. Er egentlig litt sexy med svake armer imo.

Men det er da bare å løfte tungt. 1-5 reps til failure, og 3 serier sies å være den beste øvelsen for maks "rå" styrke. Men den er ikke så effektiv når det kommer til muskelmasse, og slike økter er vel først og fremst for viderekommende.

Så jeg ville vel gått for 6-12 reps til "failure", 2-5 serier. Denne regnes som den mest effektive for å få muskelmasse, noe jenter ofte er redde for, og velger med det å trene utholdenhet istedenfor (mange reps)

Endret av kubrak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...