Gå til innhold

Brun væske fra bryst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette skjedde i forrige uke eller noe slikt. Jeg hadde akkurat kommet ut av dusjen og holdte på å tørke håret. Hadde enda ikke kledd på meg, og plutselig merket jeg at det var en brun/lysebrun væske som hadde kommet ut av det venstre brystet mitt. Har ikke kommer noe mer væske siden den gang. Noen som vet hva dette kan være? Er forresten en 19 år gammel jente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googla litt jeg av ren nyskjerrighet :)

Hva skyldes at væske kommer ut av brystene?

Hvis du ikke er gravid vil det selvfølgelig ikke oppleves naturlig at det kommer væske ut av brystvortene. Men det er faktisk ikke så uvanlig, og det er sjelden det skyldes noe alvorlig.

- Væsken som kommer ut av brystvortene kan være tykk eller flytende og har ofte farger som gul, brun, hvit, grå eller rød. Årsaken kan være spontan eller komme av stimulans, en godartet svulst, infeksjoner eller bivirkninger av medikamenter, forteller Salasche.

I få tilfeller kan det være et tegn på hormonell ubalanse eller kreft. Da er imidlertid væsken ofte rød. Hvis det er tilfelle bør du kontakte lege.

Denne artikkelen har vært publisert på forsiden av KK.no før.

Og så kan det skje om du går på p-pillen.. google p-pille og veske fra brystene så kommer det sikkert opp noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...