Gå til innhold

Mye vann i kroppen


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har målt på treningssenter og funnet ut at jeg har b.la mye vann i kroppen.

Dette vil jeg bli kvitt, men vet ikke helt hvordan.

Jeg spiser forresten lite salt i maten.

Videoannonse
Annonse
Gjest HollyDolly
Skrevet

Jeg har målt på treningssenter og funnet ut at jeg har b.la mye vann i kroppen.

Dette vil jeg bli kvitt, men vet ikke helt hvordan.

Jeg spiser forresten lite salt i maten.

drikk masse vann, så går an å kjøpe spesiel Te i apotek som hjelper deg å bli kvitt vann i kroppen.

Skrevet

Ikke ta vanndrivende om du ikke er plaget av vann i kroppen. Du kan miste mineraler som du trenger.

At du har blitt målt på et treningssenter synes jeg er litt skremmende. Vi skal ha vann i kroppen. Om du har mye så ser du det, hevelser. Spesielt i ben/ankler, hender/fingre og evnt også ansikt.

Men å drikke vann driver ut vann.

  • Liker 1
Gjest scorpius
Skrevet

Ikke ta vanndrivende om du ikke er plaget av vann i kroppen. Du kan miste mineraler som du trenger.

At du har blitt målt på et treningssenter synes jeg er litt skremmende. Vi skal ha vann i kroppen. Om du har mye så ser du det, hevelser. Spesielt i ben/ankler, hender/fingre og evnt også ansikt.

Men å drikke vann driver ut vann.

Vanndrivende får man bare på resept. Selges ikke resetptfritt på apoteket lenger.

Gjest scorpius
Skrevet

Har hørt at kjerringrokk er bra å drikke hvis man har vann i kroppen :)

Kan kjøpes på helsekosten og apoteket.

Skrevet

Du kan evnt. prøve "AntiSalt", som selges på helsekost. koster hundrelappen :)

Skrevet

Kroppen består av 70% vann, så du skal ha mye vann i kroppen! ;)

Men jeg er egentlig mest nysgjerrig på hvordan det ble målt at du hadde for mye vann? Kom det opp som prosentandel av normal mengde?

Med velfungerende nyrer skal kroppen fint klare å skille ut det vannet man ikke trenger, så fremt du ikke har en sykdom som gjør at det samler seg i vevet.

Skrevet

Vann driver vann. Drikk mer vann og mindre brus og sånne ting

Skrevet

At jeg ble målt på et treningssenter er vel ikke noe skremmende?

Jeg var på en kroppsanalyse som måler vekt, BMI, fettprosent, fettmasse i kg, muskelmasse og vanninnhold.

Ut ifra det vet jeg at jeg har mye vann i kroppen.

Drikke mer vann...

Det er noe jeg ikke er sånn voldsomt flink til i utgangspunktet og ser et forbedringspotensiale der.

:)

Skrevet

Lavkarbo er vanndrivende

Skrevet

Lavkarbo er vanndrivende

Lavkarbo'n kan ta seg ei bolle spør du meg!

  • Liker 2
Gjest scorpius
Skrevet

Lavkarbo'n kan ta seg ei bolle spør du meg!

:tommelopp:

Skrevet

At jeg ble målt på et treningssenter er vel ikke noe skremmende?

Jeg var på en kroppsanalyse som måler vekt, BMI, fettprosent, fettmasse i kg, muskelmasse og vanninnhold.

Ut ifra det vet jeg at jeg har mye vann i kroppen.

Drikke mer vann...

Det er noe jeg ikke er sånn voldsomt flink til i utgangspunktet og ser et forbedringspotensiale der.

:)

Hvordan ble dette målt?

Jeg synes det er litt skremmende når ikke helsepersonell måler deg til å ha for mye vann i kroppen, hvordan kan de si det?

Om du har for mye vann i kroppen, også kalt ødemer, så vil du merke det med hevelser.

  • Liker 1
Skrevet

Lavkarbo'n kan ta seg ei bolle spør du meg!

Men det er et godt tips for å minske på vannet i kroppen uansett hva du synes.

Skrevet

Om du har for mye vann i kroppen, også kalt ødemer, så vil du merke det med hevelser.

Det er bare det at de hevelsene lett forveksles med fett.

Skrevet

Det er bare det at de hevelsene lett forveksles med fett.

Ødemer og fett ser forskjellig ut. Prøv å trykk på stedet, blir det et lite søkk der er det ødemer.

Skrevet

Ødemer og fett ser forskjellig ut. Prøv å trykk på stedet, blir det et lite søkk der er det ødemer.

Det er ikke alltid så enkelt. Over 10 spesialister har sett på meg, trykket og klemt, og erklært meg for ganske enkelt feit. Men jammen viste det seg ikke å være 40 kg vann gitt, og en slank kropp under. Det gjaldt bare å finne ut hva jeg ikke tålte, så forsvant det av seg selv.

Skrevet

Jeg gikk på en medisin som heter prednisolon over lang tid, denne ga ekstreme tilfeller av ødem (som nevnt over er vannoppsamling) hos meg.. Det eneste som fungere for å bli kvitt ødemet (som hos meg besto mye av hovenhet og leddsmerter i tilegg) var å gå på en slapp lav-karbo, om jeg skal kalle det med navn :fnise: .. Jeg kunne ikke gå på en lavkarbodiett på 20g om dagen (ketose) pga lav bmi i utgangspunktet, å gå mer ned i vekt var uakseptabelt. Så jeg lå på rundt 100-200g karbohydrater om dagen i en liten tidsperiode, og det funket fjell! :jepp:

Skrevet

Da skal jeg bli flinkere til og drikke vann!

*ignorerer lavkarbo praten, men hurra for alle som får det til og funke for seg*

  • 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke alltid så enkelt. Over 10 spesialister har sett på meg, trykket og klemt, og erklært meg for ganske enkelt feit. Men jammen viste det seg ikke å være 40 kg vann gitt, og en slank kropp under. Det gjaldt bare å finne ut hva jeg ikke tålte, så forsvant det av seg selv.

Hva var d du ikke tålte? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...