Gå til innhold

korfu


littlemama

Anbefalte innlegg

har nettopp bestilt uspesifert tur til korfu i juli.har aldri vært der før,så jeg lurer på om det er noen som har noen tips og anbefalinger.på forhånd takk for svar.icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Korfu er litt lite "gresk" liksom...

Strendene er heller ikke de beste. Jeg ville nok valgt en annen, mer typisk gresk øy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Korfu for 3-4 år siden, og likte meg kjempegodt! Du finner riktignok ikke de typisk greske husene (hvite og blå) der, men mye vakker natur.

Jeg anbefaler at dere gjør som oss: Lei bil eller moped og dra rundt på øya på egen hånd. Kjør til nordkysten - der er det mye flott å se: hvite klipper og flotte strender. Dra til Sidari, spesielt hvis du reiser sammen med din kjære. Her kan dere nemlig svømme gjennom den såkalte Kjærlighetskanalen (Canal d'Amour) - og gjør dere det, vil dere ifølge myten være sammen for alltid. hjerter_rundt.gif

Så mange andre stedsnavn husker jeg dessverre ikke. Men drar dere på oppdagelsesferd, er jeg sikker på at dere finner frem til fine steder selv. Korfu skal være en av de grønneste greske øyene, men det er nok på våren det er frodigst. Jeg vet at det er fint å snorkle på øya, og at det arrangeres dykkerkurs for de som måtte ønske det.

Nyt ferien, littlemama! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korfu er en nydelig gresk øy icon_smile.gif

Grønn og frodig, små landsbyer med rosa og ferskenfargede hus. Så flott er øyen at menge grekere kommer dit for å feriere.

Øyen er liten, så det er enkelt å se mye av den ved hjelp av moped, eller du kan ta buss til Korfu by for å nyte atmosfæren der.

Det var en over her som sa det ikke var fine strender på Korfu, bare tull...på vestkysten er det nydelige strender, selv har jeg vært i Agios Gordos - kjempeflott strand der icon_smile.gif Skal tilbake dit i juli.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for noen år siden. Bodde i Moraitica tror jeg. Vestsiden av øya har flotte strender, ellers mange "engelske" turistbyer. Lei mopeder, ta båt over til Albania eller fastlandet, dra på små ekskusjoner, dykking...Masse fint å finne på icon_smile.gif Sukk, savner den tiden jeg...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ipsos i fjor, og møtte vel bare irer og engelskmenn. Stranda og vannet var kjempefint, men jeg følte ikke at jeg var i Hellas.

Likevel virket det som om Korfu har mer å by på en dette! Om jeg skulle ha dratt tilbake, ville jeg nok ha reist litt rundt.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemte å fortelle at vi var med på en utflukt til Parga (på fastlandet) og to små øyer, Paxos og Antipaxos. Herlig tur som anbefales på det varmeste! icon_smile.gif

Ellers kan det være lurt å søke etter Korfu på nettet, for der finner du både gode tips og fine bilder. Jeg synes i hvert fall det er gøy å "gire meg opp" til ferien på den måten. icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann! Vi var på Korfu for et par år siden. Hadde det kjempefint. Anbefaler å leie bil for å se dere litt rundt, ta en kveldstur inn til Korfu by, besøk Aqualand, dra på båttur. God ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...