Gå til innhold

Sosial angst og agora fobi..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle så gjerne dratt på butikken for å kjøpe inn ting til middagen min.. Men jeg har en skikkelig sperre idag :/

Noen ganger er det så mye lettere, da kan jeg bare ta på meg sko og jakke for så å tusle ned i butikken, helt alene. Men så får jeg noen dager som denne, veldig mange dager som denne hvor jeg ikke klarer å gå ut i det hele tatt.

Det er lett for andre å si "bare gå ut da, det er fysisk mulig"!

Men for meg så er det ikke så lett, når jeg bare tenker tanken "ta deg sammen nå, nå kler du på deg og går ut den døra" så blir jeg fysisk dårlig.

Jeg blir kvalm og svimmel.. Skikkelig dårlig :( Og hele kroppen fylles med angst, vil bare legge meg ned i senga og håpe på å forsvinne.

Jeg vil ikke gi opp, men herregud så fristende det er!

Bare legge meg inn et sted og si "FIKS MEG" . Hehe.. Vet jo at det ikke går da.

Jeg vet at man skal presse seg mer og mer, jeg vet alt det..

Vil bare vite om det er mange andre som har det sånn, som heller ikke jobber eller går skole pga dette?

Jeg kjeder meg jo halvveis i hjel av å være hjemme, det eneste jeg klarer er å gå ut med hunden fordi den MÅ ut, men det er greit så lenge jeg ikke går alene, og jeg kan ikke ha han med på butikken :(

Nå er jeg jo i tillegg ekstremt deprimert og burde begynne på medisiner igjen, men forrige gang ble jeg så utrolig dårlig, trøtt og svimmel.. da gikk jeg på cipralex. Noen som har erfaring med cipralex?

-En sliten ung jente som holder på å gi opp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer om du presser deg til å gå selv om du føler du ikke klarer det?

Går du i terapi? Vil tro du kunne hatt utbytte av det, både i forhold til angsten og depresjonen!

Jeg har gått på cipralex, hadde ikke så mye plager med den. Hvor lenge prøvde du? De verste bivirkningene gir seg som regel etter de første 2-3 ukene..

Skrevet

Jeg har ikke sosial angst, men har en personlighetsforstyrrelse som har veldig mange av de samme trekkene. I tillegg har jeg veldig mange agorafobiske trekk.

Jeg har bare dårlige erfaringer med cipralex, men jeg skulle ønske jeg kunne ta antidepressiva selv. Jeg tror det kunne ha gjort ting litt lettere. Du kan jo prøve en annen medisin hvis du fikk for mye bivirkninger?

Skrevet (endret)

TS - har du prøvd å ta "høye" doser med b-vitaminer og magnesium? (Helst de man kjøper på helsekost siden de er i naturlig form og kroppen tar opp mye mer av det enn de oransje bjørnene man kjøper på rema 1000.)

Det høres kanskje ut som en mager trøst, men når det gjelder å ha urolige nerver, så brukes det f.eks for alkoholikere som behandles på klinikker, høye doser med b-vitaminer og magnesium. Så at effekten er der, er sikkert og dokumentert. Snakk med legen din. Det er noe som heter "medisinsk b-vitamin dose".

Ellers vil jeg anbefale å bruke naturlige 100% rene eteriske oljer som lavendel, ylang ylang, eller jasmin, (også kjøpt på helsekost) for å gjøre kroppen rolig, og løfte sinnet. Blande det i mandelolje og smøre over hele kroppen. Effekten varer i flere dager. Har holdt meg til disse oljene selv i flere år, fordi de er helt herlige. Føles ut som man går inn i en helt annen dimensjon, og vekk fra en stressende hverdag. Man blir mer kreativ, rolig, godt humør, sover som en stein. Mye informasjon å lese om dette på nettet. Og de har ingen bivirkninger. Jeg vet at de hjelper mot en sånn "life sucks" hverdag, spesielt i vinterhalvåret. Håper du føler deg bedre snart. :)

Endret av Shalimar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...