Gå til innhold

Endelig slutt på hormoner!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter mange år på p-piller har jeg erstattet de med en kobberspiral.

Jeg var gruet meg veldig til å sette den inn, men det gikk mye bedre enn forventet. Før en setter inn spiralen er det best å sette inn en pille som skal mykgjøre livmorhalsen, og gjerne ta to ibux en time før også ;) Dette visste derimot ikke jeg :sukk: , men jeg valgte å sette den inn likevel. Gynekologen undersøkte livmoren min først med ultralyd og målte den først. Selve innsettingen var ubehagelig, men fullt overkommelig. Det hele var raskt over, 2 min max.

Nå sitter jeg i sofan og knasker ibux og paracet. Det føles ut som om jeg har kraftige mens smerter hele tiden, nesten som rier, men med smertestillende går det bra :)

Er det flere som har erfaring med kobberspiral her?

Jeg vet at mensen blir litt kraftigere, det skal jeg tåle.., men mellomblødninger hele tiden, syke smerter, mensen i flere uker.... det er jeg litt mer skeptisk til :S

Neste spørsmål, Noen som har erfaringer med å kutte ut hormoner?

Etter så mange år på p-pillen (diane) gleder jeg meg til å gå ned i vekt og økt sexlyst!

Jeg er derimot redd for at alt jeg får er dårlig hud og fett hår :S

Andre som har erfaring med å slutte på pillen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ta ut min kobberspiral etter 9 mnd pga uregelmessige og store blødninger, hele tiden.

Skrevet

Jeg måtte ta ut min kobberspiral etter 9 mnd pga uregelmessige og store blødninger, hele tiden.

Uff :S Jeg får håpe jeg slipper det...

Skrevet

For meg var det fantastisk og slutte med hormoner! Kroppen min fant tilbake til seg selv, psykisk og fysisk. Jeg innser nå at p-piller har påvirket meg mye mer enn jeg har visst om selv. Over lang tid blir kroppen vant til det, og en tror at slik er det bare. Etter p-pille slutt har jeg gått ned i vekt, bedre humør og lyst!! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...