jeg-lurer Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Etter mange år på p-piller har jeg erstattet de med en kobberspiral. Jeg var gruet meg veldig til å sette den inn, men det gikk mye bedre enn forventet. Før en setter inn spiralen er det best å sette inn en pille som skal mykgjøre livmorhalsen, og gjerne ta to ibux en time før også Dette visste derimot ikke jeg , men jeg valgte å sette den inn likevel. Gynekologen undersøkte livmoren min først med ultralyd og målte den først. Selve innsettingen var ubehagelig, men fullt overkommelig. Det hele var raskt over, 2 min max. Nå sitter jeg i sofan og knasker ibux og paracet. Det føles ut som om jeg har kraftige mens smerter hele tiden, nesten som rier, men med smertestillende går det bra Er det flere som har erfaring med kobberspiral her? Jeg vet at mensen blir litt kraftigere, det skal jeg tåle.., men mellomblødninger hele tiden, syke smerter, mensen i flere uker.... det er jeg litt mer skeptisk til :S Neste spørsmål, Noen som har erfaringer med å kutte ut hormoner? Etter så mange år på p-pillen (diane) gleder jeg meg til å gå ned i vekt og økt sexlyst! Jeg er derimot redd for at alt jeg får er dårlig hud og fett hår :S Andre som har erfaring med å slutte på pillen?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Jeg måtte ta ut min kobberspiral etter 9 mnd pga uregelmessige og store blødninger, hele tiden.
jeg-lurer Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg måtte ta ut min kobberspiral etter 9 mnd pga uregelmessige og store blødninger, hele tiden. Uff :S Jeg får håpe jeg slipper det...
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 For meg var det fantastisk og slutte med hormoner! Kroppen min fant tilbake til seg selv, psykisk og fysisk. Jeg innser nå at p-piller har påvirket meg mye mer enn jeg har visst om selv. Over lang tid blir kroppen vant til det, og en tror at slik er det bare. Etter p-pille slutt har jeg gått ned i vekt, bedre humør og lyst!! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå