Gå til innhold

Hvordan orker folk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg dasser meg gjennom dagene som en sliten melsekk.

Slumrer en stund før jeg orker å stå opp. Drar på meg det første og beste jeg finner. Orker ikke gre håret, så surrer det bare opp i en topp som jeg fester med hårstrikk. Orker ikke ta på linsene, så bruker for det meste briller. Syns det er stress å sminke meg.

Orker ikke gå til skolen, så tar bussen.

Halvsover i timene og syns at nesten alle fagene er kjedelige. Hvis vi skal lese i timen, stirrer jeg bare tomt ned i boka. Jeg syns det er pisskjedelig å lese om livet til Karl den store.

Tar bussen hjem. Slenger meg på sofaen. Finner meg noe mat. Ser på TV. Er på PC. Legger meg. Lekser og slikt orker jeg ikke.

Hvordan i all verden orker folk å ha full timeplan med både venner, trening, lekser, fritidsaktiviteter og samtidig ha tid til å slappe av? Også har de ork til å rette ut håret, gre seg, sminke seg, dusje hver eneste dag, pusse tenner to ganger om dagen osv.

Jeg verdsetter fritid, og kan ikke tenke meg noe verre enn å ha fulle dager.

Er jeg bare lat og ekkel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du trenger bare å bli litt pult.

Skrevet

Slumrer en stund før jeg orker å stå opp. Drar på meg det første og beste jeg finner. Orker ikke gre håret, så surrer det bare opp i en topp som jeg fester med hårstrikk. Orker ikke ta på linsene, så bruker for det meste briller. Syns det er stress å sminke meg.

Halvsover i timene og syns at nesten alle fagene er kjedelige. Hvis vi skal lese i timen, stirrer jeg bare tomt ned i boka. Jeg syns det er pisskjedelig å lese om livet til Karl den store.

Tar bussen hjem. Slenger meg på sofaen. Finner meg noe mat. Ser på TV. Er på PC. Legger meg. Lekser og slikt orker jeg ikke.

Hvordan i all verden orker folk å ha full timeplan med både venner, trening, lekser, fritidsaktiviteter og samtidig ha tid til å slappe av? Også har de ork til å rette ut håret, gre seg, sminke seg, dusje hver eneste dag, pusse tenner to ganger om dagen osv.

Høres ut som du trenger å finne noe som engasjerer deg, en grunn til å stå opp om morgenen.

Hverdagen kan være kjip og kjedelig,husker at jeg interesserte meg lite for fagene vi hadde på ungdomskolen og videregående,men med en gang du finner noe du liker og brenner for vil både pc og tv ikke virke like fristende.

• Liker 1
Skrevet

Nei du trenger bare å bli litt pult.

Haha, wtf?

Skrevet

Deprimert?

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du høres deprimert ut..

Jeg opplever at å stelle meg/trene/være sosial/lære noe nytt kan være både slitsomt og tungt, men at det gir meg mye energi og! Man må faktisk bruke energi for å få energi:)

• Liker 2
Skrevet

Alle har slike perioder en gang i blandt! Av og til blir man bare lei. :) Det går nok over når det begynner å nærme seg sommeren skal du se.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du virker nedstemt. Deprimert?

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Du bør nok bare komme deg ut litt mer. Man blir utrolig sliten av å ikke gjøre noen ting, og skolen blir veldig kjedelig hvis du ikke engasjerer deg eller forstår det du skal lære.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Anbefaler deg forøvrig å passe på at du får i deg alle vitaminer du trenger. Har du mangel på vitamin d (skal vedde på at du har det, nesten hele nroges befolkning har det om vintern) er sjangsen for lavt energinivå skyhøyt!

Pass på å få i deg mat med næring, som styrker kroppen!

Og gjør litt hver dag. Litt bra kosthold, litt trening, litt sosialisering, pynt deg litt. Hvil godt. Ikke overdriv noen av tingene, det gjelder bare å få inn litt sunne vaner og rutiner, så hjelper det fenomenalt.

(husk at det kan være en million grunner til at du føler seg slik, og at mine råd kanskje ikke hjelper deg, for eksempel hvis du har ME eller har blitt klinisk deprimert..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...