AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Hva er ditt syn på folk som tror eller som ikke tror på aliens? Er det sosialt akseptert å tro eller ikke tro på det? Hva er det du tror og hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Ser nå jeg glemte en "som" i tittelen.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg tror at det burde være IQ-test for å få lov til å få barn, utover det skal du få lov til å tro på nisser og dverger og laban seigmenn fra andre galakser og egentlig hva pokker du vil, jeg har bare null interesse av å høre om det og nevner du det noensinne for meg så blir det veldig veldig veldig lenge etter at helvetet har frosset over og det siste protonet har brutt ned og det aller aller siste svarte hullet har fordampet og rommet ikke finnes lenger at du hører noe som helst mer ifra meg. Hadde igrunnen foretrukket om du var drapsmann, for hei, det kan man alltids forsvare. På et vis.
Cathrine88 Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Nei, jeg gjør nok ikke det, men jeg synes folk må få tro på nøyaktig det de vil, så lenge det ikke går ut over andre. Når jeg ser på svaret til ABen over her, skjønner jeg veldig godt at noen ser til andre planeter for å finne intelligent liv. 4
Gjest Slowpoke Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Folk skal få tro på akkurat det de vil for min del, så lenge de ikke snakker om troen i ett sett eller prøver å konvertere meg til deres tro.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Enig, folk skal få tro på hva dem vil så lenge dem ikke krever respekt for sin tro eller respekt for dem som mennesker fordi dem tror på Chutulhu. Eller hva faen annet slags søppel dem smører hjernen sin inn med.
Gjest Badabing Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Gidder ikke å forholde meg til det før jeg møter en.
sauen87 Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Jeg er ganske overbevist om at det finnes levende organismer der ute, mer eller mindre intelligente. Tror neppe de er så nærme at vi kommer til å få kontakt med dem da, hvis ikke de har kommet mye lenger enn oss innen teknologi da.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 (endret) Når jeg ser på svaret til ABen over her, skjønner jeg veldig godt at noen ser til andre planeter for å finne intelligent liv. Jeg skjønner at du er veldig oppdatert av aksept og at alt skal være så rosenrødt og flott, men om vi ikke kan kritisere budskap (som inkluderer personlige trosretninger) som så til de grader motstrider all moderne forskning, hva kan da kritiseres? Om du er religiøs eller tror på nisser, aliens eller hva det måtte være så gjerne for meg. Det forteller meg bare at du enten er u-opplyst, dum eller begge deler. Og det er helt lov, men i det du begynner å dele disse meningene så må det faktisk være lov å si ifra! Forøvrig er det stor forskjell på å filosofere om det finnes liv på andre fjerne planeter og tro at slike skapninger har (eller fortsatt gjør det) besøkt oss. Endret 24. januar 2012 av Yellow Taxi 2
Cathrine88 Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Jeg skjønner at du er veldig oppdatert av aksept og at alt skal være så rosenrødt og flott, men om vi ikke kan kritisere budskap (som inkluderer personlige trosretninger) som så til de grader motstrider all moderne forskning, hva kan da kritiseres? Om du er religiøs eller tror på nisser, aliens eller hva det måtte være så gjerne for meg. Det forteller meg bare at du enten er u-opplyst, dum eller begge deler. Og det er helt lov, men i det du begynner å dele disse meningene så må det faktisk være lov å si ifra! Forøvrig er det stor forskjell på å filosofere om det finnes liv på andre fjerne planeter og tro at slike skapninger har (eller fortsatt gjør det) besøkt oss. Selvfølgelig kan budskap som strider mot moderne forskning eller egen tro både kritiseres og diskuteres. Men det er forskjell på å si sin mening om noe en er uenig i og det å bastant uttale at man vil kutte all kontakt med en person i det øyeblikket han nevner at han tror på noe du ikke tror på selv. Jeg er ikke akkurat begeistret for mennesker som prøver å prakke sin egen tro på andre, men det var det da heller ikke snakk om her. Og det å si at en drapsmann er å foretrekke foran en som tror på nisser, drauger og snakkende kaniner? Vel, jeg synes det blir for dumt. Og jeg tror vi kunne hatt noen temmelig underholdende samtaler i det siste tilfellet. 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 (endret) Med tanke på hvor stort universet er og hvor mange planeter som finnes. Så ser jeg på det som veldig usansynlig at jorden er den eneste planeten med inteligent liv på. Noe også svært mange innefor NASA og ESA mener Men jeg har ingen tro på at jorden har noen gang blitt besøkt av utenomjordiske. Endret 24. januar 2012 av Corto Maltese
Gjest hogwash Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Nesten helt enig med Corto Maltese. I mitt hode har folk som ikke tror på liv andre steder i universet ikke helt fortått konseptet uendelighet.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Det kommer litt an på hva du legger i begrepet "aliens". Mener du hollywood-varianten, og å tro på at de er på hemmelig besøk hos oss fra tid til annen, lager kornsirkler hos oss osv? Vel, da deler jeg ikke din oppfatning om du tror på dem, og maser du mye om det, vil jeg sannsynligvis se på deg som pittelitt forstyrret. Om du mener liv på en annen planet, hvor som helst, i hele universet, i hvilken som helst form, stiller saken seg annerledes. Det er altfor mange planet i universet til at man kan utelukke livsformer andre steder. Er du veldig religiøs, og mener Gud har skapt alt liv på jorden, og bare her, og dermed utelukker liv andre steder av den grunn, vil jeg nok også tenke mitt. 1
Gjest hogwash Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 Jeg skjønner at du er veldig oppdatert av aksept og at alt skal være så rosenrødt og flott, men om vi ikke kan kritisere budskap (som inkluderer personlige trosretninger) som så til de grader motstrider all moderne forskning, hva kan da kritiseres? Hvordan mener du liv andre steder i universet motstrider forskning?
sauen87 Skrevet 25. januar 2012 #15 Skrevet 25. januar 2012 Jeg skjønner at du er veldig oppdatert av aksept og at alt skal være så rosenrødt og flott, men om vi ikke kan kritisere budskap (som inkluderer personlige trosretninger) som så til de grader motstrider all moderne forskning, hva kan da kritiseres? Med tanke på at forskningen knyttet til liv i universet er ekstremt begrenset, har ikke forskningen kommet i nærheten av et svar engang. Det finnes sannsynligvis et sted rundt1000 milliarder galakser i universet. Hver galakse inneholder milliarder av stjerner. Hver av disse stjernene kan ha planeter rundt, som er potensielle bosteder for liv i en eller annen form. Nyere tids forskning fra egen planet viser at liv oppstår og overlever på plasser vi ikke trodde var mulig. Hvorfor i all verden skal jeg være dum eller uopplyst fordi jeg mener at sjansen er stor, eller i det minste til stede, for at det finnes liv på en eller annen planet der ute? 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Med tanke på at forskningen knyttet til liv i universet er ekstremt begrenset, har ikke forskningen kommet i nærheten av et svar engang. Det finnes sannsynligvis et sted rundt1000 milliarder galakser i universet. Hver galakse inneholder milliarder av stjerner. Hver av disse stjernene kan ha planeter rundt, som er potensielle bosteder for liv i en eller annen form. Nyere tids forskning fra egen planet viser at liv oppstår og overlever på plasser vi ikke trodde var mulig. Hvorfor i all verden skal jeg være dum eller uopplyst fordi jeg mener at sjansen er stor, eller i det minste til stede, for at det finnes liv på en eller annen planet der ute? Hvordan mener du liv andre steder i universet motstrider forskning? Jeg svarte i forsvar av anonymbruker med innlegg nr 3. Da gikk diskusjonen i forhold til folk som tror på aliens i den versjonen at de har (eller gjør det fortsatt) besøkt oss. Som jeg skrev så er det noe helt annet å spekulere i om det er liv på en annen fjern planet.... Men det er forskjell på å si sin mening om noe en er uenig i og det å bastant uttale at man vil kutte all kontakt med en person i det øyeblikket han nevner at han tror på noe du ikke tror på selv. Jeg er ikke akkurat begeistret for mennesker som prøver å prakke sin egen tro på andre, men det var det da heller ikke snakk om her. Jeg er enig i at det er en forskjell, men jeg syns fortsatt det er et legitimt standpunkt og ha (og ikke ville ha noe med slike mennesker å gjøre) Forøvrig finnes det mange rasjonelle grunner til å ta livet av et annet menneske, men det finnes ingen for å tro på diverse absurde fantasier som AB viser til. Endret 25. januar 2012 av Yellow Taxi
Gjest Raindrops Skrevet 25. januar 2012 #17 Skrevet 25. januar 2012 Nesten helt enig med Corto Maltese. I mitt hode har folk som ikke tror på liv andre steder i universet ikke helt fortått konseptet uendelighet. Helt enig. Det virker ganske usannsynlig for meg at vi skal være det eneste som eksisterer i hele universet. At Nancy Lieder har fått en chip i hjernen som gjør at hun mottar beskjeder fra verdensrommet, ser jeg derimot på som god gammeldags bullshit.
mammamora90 Skrevet 25. januar 2012 #18 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tror fint det kan finnes intelligent liv en eller annen annen plass i universet, men er ikke sånn jeg går rundt og tenker så veldig mye på, kanskje når jeg skal filosofere. Men jeg blir rimelig skeptisk når jeg hører personer som sier de har møtt romvesener osv, det kommer jeg aldri til å tro på før jeg ser det. Tror ikke det er like sosialt akseptert å tro at det kan finnes liv ett eller annet sted der ute i verdensrommet som det er å tro på et liv etter døden, gjenferd, ånder osv, og det syns jeg egentlig er litt merkelig..
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #19 Skrevet 25. januar 2012 Men det er forskjell på å si sin mening om noe en er uenig i og det å bastant uttale at man vil kutte all kontakt med en person i det øyeblikket han nevner at han tror på noe du ikke tror på selv. Liten nyanseforskjell: Ikke fordi man tror på noe som en annen ikke tror på. FORDI MAN ER TOTALT TEIT Fattar?
Gjest Tirkes Skrevet 25. januar 2012 #20 Skrevet 25. januar 2012 Stiller meg også bak Corto Maltese sitt svar her. Å blankt avslå er nesten like arrogant i mine øyne som å påstå at menneskene er skapt av en gud som liker menneskene bedre enn alt annet. Om livet er intelligent eller ikke, det vet jeg ikke. Det skal noe til å avvise at det finnes om man setter seg ned og forsøker å ta innover seg hvor stort bare det kjente og delvis kjente universet er. Men jeg nekter å tro at vi har hatt besøk. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå