Gå til innhold

Kviser i en alder av 21

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 21 og ¨sliter¨ fortsatt med kviser i perioder, det gikk egentlig greit ei stund, men nå er det blitt omtrent like ille som det var da jeg var tenåring. Jeg lurer derfor på når jeg egentlig bør dra til legen for å undersøke om det kan være noe hormonellt? Jeg vil liksom være kvisefri en periode før jeg får rynker liksom :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du andre plager enn "bare" kviser da?

Jeg er 24 år, og sliter fortsatt med kviser, men jeg fikk etterhvert økt hårvekst på kroppen og mindre på hodet, så jeg skjønte jo at det var noe som ikke stemte :P

Så jeg gikk til lege da jeg var 22, og fikk da påvist pcos.

De kan jo være noe hormonelt hos deg også, men slettes ikke sikkert, særlig ikke vis du ikke sliter med noe annet. Det er mange som sliter med såkalte voksenkviser uten at det trenger å være noe annet galt.

Om du bekymrer deg så ta en tur til legen å spør.. :)

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt? Kanskje du kunne prøvd å være ekstra sunn i en periode og se om det bedrer seg? Har en kompis som sliter veldig med kviser pga dårlig kosthold, og de gangene han har vært på besøk hos meg i en ukes tid har huden faktisk blitt mye bedre... "Du blir hva du spiser" og alt det der...

Skrevet

Gå til hudlege, først som sist. Finnes mange legemidler som kan hjelpe (forskjellige kremer/salver, Diane p-piller, Tetracyclin, Isotretinoin (hvis ingenting annet hjelper).

Skrevet

Jeg gikk til hudlege med samme problem, eller, jeg fikk uren, kvisete hud for første gang i mitt liv da jeg var 24! Jeg fikk 2 mnd med antibiotika og en salve jeg skulle bruke hver kveld. Det var som magi - kvisene forsvant etter kuren og har ikke kommet tilbake.

Skrevet (endret)

som en over her sier, hvordan er kostholdet ditt?

kjæresten min er 25 og får utbrudd når han har spist sjokolade.

En annen jeg kjenner får utbrudd av ketchup.

Jeg får utbrodd om jeg glemmer å rense panna hver dag.

Det kan være stress, lite søvn .. Det er så mye som spiller inn.

Men om kostholdet er bra, du sover nok og stresser lite så burde du jo sjekke med hudlege om hva du kan gjøre.

Jeg bruker hudpleieserien til Clinique, den er veldig bra og funker fort :)

Endret av Myldre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...