Gå til innhold

Piller for å bli mer sosial

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes jo kosttilskudd eller resepter du kan få fra legen på nesten alt. Har noen noen effekt for sosial beskjedenhet? Tenker litt slik som alkohol har. :sjenert:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahahaha :D Lykke til!

Skrevet

Hahahahaha :D Lykke til!

Hehe, lov å prøve. :gjeiper: TS

• Liker 1
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Nå må du gi deg...

Du mener ikke for alvor at du vil ha en pille som forandrer din atferd til noe som egentlig ikke er naturlig for deg?

Jeg sliter selv med kraftig sosial angst, men når jeg ser slike spørsmål blir jeg litt oppgitt. En pille kan ikke gjøre deg frisk eller bedre. Du må utfordre deg selv hele tiden, og gradvis øke din komfortsone. En pille fjerner bare symptomene på angsten du kjenner. Jeg går selv på Cipralex 15 mg, og merker at den hjelper meg til å tørre LITT mer, men det er allikevel et jævlig langt stykke igjen til jeg er utadvent. Jeg må jobbe mye med meg selv. Det fins ingen tryllepille.

Sliter du med sosial angst, er det faktisk en sykdom, og du bør oppsøke hjelp.

Men ellers vil jeg råde deg til å gi deg selv små øvelser du skal klare hver dag. Etter hvert tør du mer og mer.

Før turte ikke jeg å hilse på folk. Nå hilser jeg på ganske mange jeg ser i gangen på skolen.

Skrevet

Ro deg ned, det er ikke snakk om sosial angst, men å være beskjeden og sjenert. TS

• Liker 4
Skrevet

hvis du har sosial angst finnes det piller som hjelper mot dèt, ellers finnes det lite, tror jeg.

Skrevet

Ro deg ned, det er ikke snakk om sosial angst, men å være beskjeden og sjenert. TS

Ingen pille nei. Men det går an å øve på å bli flinkere til å smalltalke. Etterhvert kommer det av seg selv.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Javell, men da trenger du heller ikke medisiner.

Syns det er latterlig å spørre om medisiner når du er sjenert, som faktisk er ganske vanlig. Sosial angst er lammende.

Er du sjenert, er det ingen piller du kan ta, bortsett fra narkotiske stoffer. Men det regner jeg ikke med at du vil. Du må få orden på selvtilliten din, det henger ofte sammen med sjenerthet.

Skrevet

Javell, men da trenger du heller ikke medisiner.

Syns det er latterlig å spørre om medisiner når du er sjenert, som faktisk er ganske vanlig. Sosial angst er lammende.

Er du sjenert, er det ingen piller du kan ta, bortsett fra narkotiske stoffer. Men det regner jeg ikke med at du vil. Du må få orden på selvtilliten din, det henger ofte sammen med sjenerthet.

Forferdelig hissig du var da. Det var kun et spørsmål. Jeg tar for eksempel urtetilskuddet Depridix som hjelper mot tunge tanker. Tenkte noe slikt var tilgjengelig for andre problemer også. Beklager om jeg såret deg ved å stille spørsmålet da...

• Liker 4
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Forferdelig hissig du var da. Det var kun et spørsmål. Jeg tar for eksempel urtetilskuddet Depridix som hjelper mot tunge tanker. Tenkte noe slikt var tilgjengelig for andre problemer også. Beklager om jeg såret deg ved å stille spørsmålet da...

Du såret meg ikke, du irriterte meg.

Og nei jeg er ikke hissig, men det burde være ganske åpenbart at det ikke er medisiner som er løsningen når du er sjenert. Hadde det vært så enkelt, ville ingen vært sjenerte. Sjenerthet ses på som et personlighetstrekk, mens sosial angst er en sykdom.

Jeg ville heller trent meg opp med å være mer sosial enn å ta medisiner. Jo mer du klarer, jo mer tørr du til neste gang.

Du kan jo spørre på apoteket?

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Lykkepille? Antidepressiv.

Du får ikke det uten videre...

• Liker 2
Skrevet

Og nei jeg er ikke hissig, men det burde være ganske åpenbart at det ikke er medisiner som er løsningen når du er sjenert. Hadde det vært så enkelt, ville ingen vært sjenerte. Sjenerthet ses på som et personlighetstrekk, mens sosial angst er en sykdom.

Jeg ville heller trent meg opp med å være mer sosial enn å ta medisiner. Jo mer du klarer, jo mer tørr du til neste gang.

Hvorfor er det så åpenbart? Som sagt finnes det løsninger for det meste nå, så jeg tenkte det kunne være lurt å sjekke for, nei, ikke å LØSE problemet, men å hjelpe meg på vei.

Men takk for tips.

TS

• Liker 2
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Hvorfor er det så åpenbart?

Fordi piller alltid burde være siste alternativ. Bare fordi det går an, betyr ikke det at det er bra å dytte i seg piller for den minste ting. Og det er også åpenbart fordi ingen mennesker får kjøpe slike piller uten resept, og resept får du ikke med mindre legen ser at det virkelig er behov for det.

Som sagt finnes det løsninger for det meste nå, så jeg tenkte det kunne være lurt å sjekke for, nei, ikke å LØSE problemet, men å hjelpe meg på vei.

Yogaøvelser og riktig pusteteknikker kan hjelpe deg mye på vei. Har du prøvd det? Du kan jo eventuelt lure til deg noe valium, hvis det er det du vil.

Men takk for tips.

Bare hyggelig :)

• Liker 1
Skrevet

Herregud da, ts spør om kosttilskudd og lignende, det er ikke medisiner!

• Liker 3
Skrevet

Det står kosttilskudd i HI, det må ikke nødvendigvis være "siste utvei". Lurer på dette spørsmålet selv.

Gjest Bomullsdott
Skrevet (endret)

Herregud da, ts spør om kosttilskudd og lignende, det er ikke medisiner!

Hvis du oppriktig tror at du blir mer utadvent av å ta et kosttilskudd, foreslår jeg at du begynner å studere farmasi, så du får litt peiling.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Hvis du oppriktig tror at du blir mer utadvent av å ta et kosttilskudd, foreslår jeg at du begynner å studere farmasi, så du får litt peiling.

Kan jeg be deg forlate tråden min? Som jeg sa tidligere, kosttilskuddet Depridix hjelper meg mot tunge tanker. Kosttilskudd KAN hjelpe. Håper fortsatt på svar.

TS

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet

Kan jeg be deg forlate tråden min? Som jeg sa tidligere, kosttilskuddet Depridix hjelper meg mot tunge tanker. Kosttilskudd KAN hjelpe. Håper fortsatt på svar.

TS

Sier meg enig der.. Selv tar jeg valerina for å få sove bedre, samt rosenrot for å få mer energi.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Kan jeg be deg forlate tråden min? Selvsagt kan du spørre, men det betyr ikke at jeg sier ja.

Som jeg sa tidligere, kosttilskuddet Depridix hjelper meg mot tunge tanker. Kosttilskudd KAN hjelpe. Håper fortsatt på svar.

Det er bra at det hjelper deg, men personlig mener jeg det bare er placebo.

Jeg beklager hvis at jeg har vært litt vel ufin, men jeg tror du kan få mye bedre svar hvis du spør på et apotek enn her inne. Ellers er jo google din venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...